Ik ben inmiddels een aantal dagen aan het klooien met mijn setup, maar na talloze pogingen om settings aan te passen ben ik ten einde raad. Google geeft zat hits met mensen die tegen de zelfde problemen aanlopen, maar negens een oplossing.
Mijn setup bestaat uit het volgende :
PC met
Aorus Elite X570 moederbord en optical out, laatste Realtek driver geïnstalleerd.
Radeon 5700 XT met HDMI en displayport. up-to-date radeon drivers.
Sonos Playbar
Philips 65OLED804
Windows 10 20H2
Onderstaande resultaten heb ik bij zowel de TOSLINK als HDMI aansluiting;
Als ik een game start of systeem geluiden afspeel, zie ik in de Sonos S2 controller app "Stereo PCM 2.0"
Start ik echter een film (MPEG-4 XVID met AC3). dan springt deze keurig netjes naar 5.1 Dolby Digital.
Er wordt dus bij het starten van een film iets getriggerd waardoor er keurig 5.1 geluid uit de Sonos komt.
Mijn setup bestaat uit het volgende :
PC met
Aorus Elite X570 moederbord en optical out, laatste Realtek driver geïnstalleerd.
Radeon 5700 XT met HDMI en displayport. up-to-date radeon drivers.
Sonos Playbar
Philips 65OLED804
Windows 10 20H2
Onderstaande resultaten heb ik bij zowel de TOSLINK als HDMI aansluiting;
Als ik een game start of systeem geluiden afspeel, zie ik in de Sonos S2 controller app "Stereo PCM 2.0"
Start ik echter een film (MPEG-4 XVID met AC3). dan springt deze keurig netjes naar 5.1 Dolby Digital.
Er wordt dus bij het starten van een film iets getriggerd waardoor er keurig 5.1 geluid uit de Sonos komt.
<Zinloze tekst hier>