Toon posts:

[Ervaringen] DHL als vervoerder webshop pakketten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.717 views

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
Het afgelopen jaar hebben mijn vriendin en ik als gevolg van de coronamaatregelen een stuk meer online besteld dan het jaar ervoor. Opzich niet verkeerd, maar hebben hierdoor soms wat nare ervaringen gehad.

We hebben te maken gehad met verschillende vervoerders, zoals het bekende PostNL en DPD, maar ook de minder bekende zoals BudBee die mij toch aangenaam verraste met hun positieve (avond!)bezorging en de hele vriendelijke bezorger.

De vervoerder die er echter, bij ons tenminste, negatief uit springt is DHL. Er zijn ongeveer 10 pakketjes bij ons geleverd het laatste jaar van DHL en dit is één keer gegaan zoals verwacht. Om even wat context te geven: we wonen op de 1e verdieping van een flat zonder intercom. Je kunt bij ons dus tot de voordeur lopen en daar is pas de bel. Onze brievenbus is wel centraal in de entree van de flat..

Dingen die we bij DHL hebben meegemaakt:
  • Bezorger legt pakket op de deurmat, belt aan en loopt vervolgens weg (uit beeld) zonder te checken of er iemand heeft opengedaan. We hebben het ook meegemaakt dat we weg waren toen de bezorger weg was en het pakket (waarde 140 euro) onder de deurmat lag waar iedereen bij kan.
  • M'n vriendin of ik wacht thuis op pakketje en krijgen dan de melding dat we niet thuis waren. Dit gebeurt ruim de helft van de keren.
  • Pakket met kleding wordt opengemaakt en ieder broek en shirt wordt door de brievenbus geduwd in de entree.
Ik heb al meerdere keren een klacht ingediend bij DHL, maar het is niet één bezorger die dit doet. Het zijn er meerdere, waardoor het voor hun ook lastig is om het probleem op te lossen.

Gelukkig hebben we met de andere vervoerders geen probleem, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met DHL. Gaat het bij jullie wel goed en wat is jullie woonsitutie? Hebben meer mensen in hoogbouw deze ervaringen met DHL?

Ik ben me er van bewust dat bezorgers waarschijnlijk betaald krijgen per afgeleverd pakket, maar dat neemt niet weg dat je als vervoerder daarmee aanmoedigd om op deze manier je pakketten te leveren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-03 12:35
Ik bestel zelf ook redelijk vaak met veel vervoerders, maar DHL zelf weinig problemen, hoewel de bezorgers vaak erg gehaast lijken. PostNL is nog de beste bij onze buurt, de bezorger vraagt elke keer weer naar laatste 3 cijfers van ID(!).

De slechtste in mijn buurt is UPS. Al brandt er licht in huis, staan er auto's voor de deur of in de garage, dan nog rijden ze zomaar voorbij om het pakket dan in een UPS punt te droppen.

Hiervoor woonde ik op een appartement waar we gelukkig goede buren hadden. Soms bleven er pakketjes in de gang staan maar een bejaarde vrouw die altijd thuis was zette ze netjes weg. Dit gebeurde met elke vervoerder wel, ondanks dat dit bijna 3 jaar geleden is.

Denk dat je net pech hebt met je buurtrondes.

[Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 23-03-2021 14:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Tip van de dag: klaag niet bij de vervoerder over de bezorging, maar bij de webshop. Zij zijn de opdrachtgever/klant van de vervoerder, klachten van hen trekt een vervoerder zich meer van aan.

Mijn ervaringen met dhl beperken zich tot pick-up points, dat gaat tot nu toe prima. Jouw ervaring met het openmaken van je pakket (valt vast wel onder briefgeheim) en het door je brievenbus schuiven zou wat mij betreft meteen moeten leiden tot ontslag van zo'n bezorger.

Try SCE to Aux

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

Hier eigenlijk geen problemen met DHL, er zijn een aantal vaste bezorgers heb ik het idee, en soms wat studenten o.i.d..
Het enige wat ik een aantal keer heb meegemaakt is dat ze niet aanbellen maar meteen het pakketje ergens neerleggen. We hebben een briefje naast de voordeur hangen met de boodschap dat wanneer er niemand open doet, ze het pakket onder de carport mogen leggen.
Maakt mij opzich niet uit, ook al ben ik 95% van de tijd thuis ben (thuis werken), dan kan ik gewoon doorwerken.

Ik woon vrijstaand, in een klein dorp (~1500 inwoners) in de Achterhoek. Wellicht dat dat laatste al een hoop scheelt (toch een andere mentaliteit ;) :P)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:58
Ik heb eigenlijk ten opzichte van andere bezorgers, met name PostNL die er regelmatig een "zooitje" van maakt door bezorgvensters niet te halen bijvoorbeeld, nooit moeite met DHL.

Ze doen zowel thuis als op werk wat ze beloven. Als ze zeggen dat ze komen komen ze bijna altijd. Waar bijvoorbeeld de zondagbezorging van PostNL thuis niet hoger scoort dan +- 30%.

De demotiverende factor bij jouw huis zal vermoedelijk zijn dat ze een verdieping omhoog moeten om uberhaupt aan te kunnen bellen. Ik twijfel haast of dat tegenwoordig nog wel volstaat.

Voordat je bij jouw voordeur bent ben je dus makkelijk 1-2 minuten verder, afhankelijk van hoe snel de lift en hoog de galerij is. Als je in die 4 minuten in een normale straat het dubbele aantal deuren kan proberen.

Verder is het natuurlijk niet zoals het hoort van DHL en ik denk dat je niks anders kan doen dan blijven klagen. En indien de ervaringen daarmee slecht blijven ze voorzover mogelijk gaan mijden.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
Mar.tin schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:21:
Ik heb eigenlijk ten opzichte van andere bezorgers, met name PostNL die er regelmatig een "zooitje" van maakt door bezorgvensters niet te halen bijvoorbeeld, nooit moeite met DHL.

Ze doen zowel thuis als op werk wat ze beloven. Als ze zeggen dat ze komen komen ze bijna altijd. Waar bijvoorbeeld de zondagbezorging van PostNL thuis niet hoger scoort dan +- 30%.

De demotiverende factor bij jouw huis zal vermoedelijk zijn dat ze een verdieping omhoog moeten om uberhaupt aan te kunnen bellen. Ik twijfel haast of dat tegenwoordig nog wel volstaat.

Voordat je bij jouw voordeur bent ben je dus makkelijk 1-2 minuten verder, afhankelijk van hoe snel de lift en hoog de galerij is. Als je in die 4 minuten in een normale straat het dubbele aantal deuren kan proberen.

Verder is het natuurlijk niet zoals het hoort van DHL en ik denk dat je niks anders kan doen dan blijven klagen. En indien de ervaringen daarmee slecht blijven ze voorzover mogelijk gaan mijden.
Apart! Bij ons is PostNL namelijk de beste vervoerder: altijd netjes op tijd, vriendelijk en nog geen gekke capriolen meegemaakt. Maar blijkbaar is dat dus per regio/bezorger anders.

Ik ga inderdaad DHL zoveel mogelijk proberen te vermijden, maar helaas is het niet altijd inzichtelijke bij een webshop welke vervoerder ze gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-03 14:36
Sito schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Apart! Bij ons is PostNL namelijk de beste vervoerder: altijd netjes op tijd, vriendelijk en nog geen gekke capriolen meegemaakt. Maar blijkbaar is dat dus per regio/bezorger anders.

Ik ga inderdaad DHL zoveel mogelijk proberen te vermijden, maar helaas is het niet altijd inzichtelijke bij een webshop welke vervoerder ze gebruiken.
Dan zoek je een andere webwinkel uit toch? ;)

Het ligt echt heel erg aan de persoon die je treft in het busje. Zowel DHL en PostNL doen het hier prima. De andere vervoerders komen ook wel maar hebben vaak een tijdvak van 08:00-20:00 wat het onhandig maakt om er voor thuis te blijven.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-03 13:43
LordSinclair schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Het ligt echt heel erg aan de persoon die je treft in het busje. Zowel DHL en PostNL doen het hier prima. De andere vervoerders komen ook wel maar hebben vaak een tijdvak van 08:00-20:00 wat het onhandig maakt om er voor thuis te blijven.
Vooral dit. Hier het zelfde verhaal. Veel meer aan de deur laten komen, en alle bezorgers zijn toppers. PostNL bezorger komt fluitend aan de deur, en als hij beweging in huis ziet is hij meestal al weer halverwege z'n bus voordat de deur opengaat.

DHL bezorgers zijn perfect op tijd, en houden zich, net als de PostNL netjes aan alle regels. Deze bezorger wacht meestal wat langer, maar merkt ook al snel genoeg of er iemand thuis is. Gezien het thuiswerken is dat ook wel eens een schreeuw uit het raam boven :D

UPS komt hier niet heel vaak, maar als ze komen is het ook gewoon prima. Al met al heb ik heel veel respect voor de hoeveelheid pakketen die deze gasten verstouwen.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Twee jaar geleden had ik me er volledig in herkend, toen maakte DHL (eigenlijk voormalig Selectvracht) er een zooitje van met als toppunt 10 weken gewoon niet bezorgen omdat een bezorger vakantie had.

Maar sinds ongeveer een jaar vind ik DHL het juist prima doen en vooral zeer betrouwbaar qua tijden. Heb ook de indruk dat ze het beter aankunnen dan PostNL met alle drukte. Het kan schelen dat hier vlakbij een nieuw groot distributiecentrum zit van DHL, en uiteraard dat het overal lokaal anders kan zijn.

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 12:12

Fiets

A.K.A. Bambi

Afgelopen week hadden wij ook zoiets aparts.

Bezorger komt langs, doet briefje in de bus met "we komen terug" en in de dag erna merken we dat het pakket retour is gezonden.

Hierbij op verschillende wijzen contact opgenomen:
1: Kunnen we niets meer aan doen, retour is retour. Contact leverancier
2: Bezorger is echt twee keer geweest, ook al een dag voor dat briefje (onmogelijk volgens t&t omdat pakje toen nog niet bij DHL was) en na twee automatisch retour
3: De bezorger is twee keer geweest, maar zal de tweede keer wel niets gescand hebben (bij inladen niet, aan de deur niet, en terug op depot niet)

Al met al, de inhoud van het pakje zullen we nooit meer krijgen omdat het bij de leverancier niet mogelijk was het pakje "er uit te vissen" tussen alle retour zendingen..

Voor ons was de eerste keer gewoon bij de buren al prima geweest, die altijd thuis zijn...

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 16:37
LordSinclair schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Dan zoek je een andere webwinkel uit toch? ;)

Hier ook geen problemen met zowel DHL, PostNL, UPS en DPD.
Alle bezorgers bellen netjes aan en geven het pakket direct aan mij. Een enkele keer gebeurt het wel dat het pakketje wordt neergezet maar dan wacht de bezorger totdat ik het heb aangenomen.

Enige nadeel is dat PostNL altijd pas rond 18.00 uur komt terwijl ik juist heel de dag thuis ben. Andere bezorgbedrijven komen wel in de middag.
Ik woon niet in het centrum maar in een woonwijk met jonge vooral gezinnen, wellicht dat dat een grote rol heeft op de bezorgtijd van PostNL. Overigens woon ik niet in een flat maar in een simpel 1-gezinswoning met eigen deur en deurbel in Zuid-Holland.

Overigens heb ik wel een keer problemen gehad met een DHL pick-up point (Shoeby). Ik had iets gekocht bij Amazon en het moest terug via DHL. Ik netjes het label uitgeprint en opgeplakt en dan zegt de medewerkster: "Ik neem hem niet aan, want ik kan hem niet scannen en ik ga niet de moeite doen om de barcode in te typen voor die paar cent die ik van DHL krijg terwijl ik klanten heb die mij meer opleveren dan een paar cent." :F

Mijn moeder en ik waren simpelweg verbaasd van deze reactie. Gelukkig hebben we een videotheek in de buurt die zowel pakketten van DHL, UPS en DPD opstuurt en verzendt. Ook daar kon de medewerker de barcode niet scannen maar hij vond het geen enkel probleem om de barcode in te typen (en meermaals te controleren).

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Mijn ervaring is dat het echt aan de chauffeur ligt die komt. Wij hebben heel lang echt een top gozer van DHL gehad. Keurige leveringen, schreef zijn mobiel op briefje en kwam nog langs als je hem appje stuurde. (als hij nog in de buurt was). Echt nooit problemen.

De laatste tijd is het iedere keer een andere. Met als gevolg regelmatig drama. Vond laatst een pakket voor de deur. Vrij groot en vanaf de straat zichtbaar. Lag er al sinds de ochtend en was pas in de avond thuis. :( .
Ook twee pakketten "afgeleverd". Niks ontvangen. Totdat paar dagen later iemand aan de deur staat. Was paar straten verderop afgeleverd. |:(

Met PostNL hier weinig problemen. Is oudere man en op zich gaan leveringen prima. Is alleen zo'n chagrijnige vent. Altijd wat te mopperen. Niet zozeer over werk of pakketjes, maar dan over het weer. Dan de kat die alles onder kotst ect. etc. etc. Nou ja, blijkbaar zit deze man om praatje verlegen. Maar daar heb ik niet altijd zijn in. :+

Andere vervoerders komen hier niet zoveel en als ze komen gaat meestal wel goed. Maar het ligt dus echt heel veel aan de chauffeur.

Ik moet wel zeggen dat wij zakelijk heel veel problemen hadden met DHL. In de paar maanden dat wij met DHL gewerkt hebben, hebben wij nog nooit zoveel problemen gehad. Pakketten om de haverklap kwijt. Ergens anders afgeleverd etc. Maar dat was zakelijk en B2B. Dus je zou daar weinig problemen mee verwachten.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:58
In de strekking van dit soort klachten maakt het doorgaans niet uit met welke vervoerder je te maken hebt, dit soort perikelen komen bij de chauffeur in kwestie vandaan... dit soort gedrag wordt dan meestal veroorzaakt door hoeveel ze betaald krijgen, of beter gezegd hoeveel werk ze moeten verrichten om het pakket geleverd te krijgen.

Heel veel bezorgers van bijvoorbeeld DHL en PostNL zijn eigen rijders en krijgen maar 1x betaald terwijl ze soms meerdere keren voor hetzelfde adres en pakket langs moeten. Heb je dan ook nog eens te maken met een chauffeur die vaak op een route zit waar hij/zij er regelmatig/vaak tegen aanloopt niet bij de eerste bezorgpoging te kunnen leveren, dan kakt de kwaliteit van het werk meestal flink in want men moet dan immers meer uren werken voor hetzelfde geld.

En dan heb je ook nog eens het deel wat al gelijk in de categorie 'lamzak' valt en dan heb je sowieso al snel problemen met je bezorging.

Zo heb ik zelf het wel eens 'aan het stokje gehad' met PostNL omdat de bezorger verdomde tot de deur te leveren (ik woonde toen in een grote flat). Moest altijd naar beneden komen van hem waar de bezorger dan zo stoned als een garnaal mij op stond te wachten, een enkele keer zelfs met een jointje in zijn mond. Die bezorger was op een gegeven gelukkig weg en zijn opvolger was een heel vlotte en vriendelijke jongen... ofwel: zelfde bedrijf maar andere bezorger = totaal andere ervaring. (en om beeldvorming te voorkomen, de lastige bezorger was een Nederlandse jongen, de vlotte vriendelijke was volgens mij een Turkse jongen)

[Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 24-03-2021 09:55]

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:54
MicGlou schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:

krijgen maar 1x betaald terwijl ze soms meerdere keren voor hetzelfde adres en pakket langs moeten.
'maar'.
Dat krijg ik ook voor mijn werk.

Ik begrip dat de discussie rond de vergoedingen een lastige is, evenwel moeten ze nog steeds hun werk er voor doen. In dit tarief zit verdisconteerd dat ze soms meerdere keren moeten aanbieden.

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:03
Eigenlijk nooit gedoe met DHL. Tijdje terug nog wel een pakket gehad dat verkeerd gesorteerd was waardoor het 2 dagen vertraagd was. Het door de brievenbus proppen heb ik overigens 1x mee gemaakt, had bij Amazon 3x Logitech K120 toetsenbord besteld. Die kwamen als 3 losse pakketjes. Was niet snel genoeg bij de deur naar idee van de bezorger dus toen ik de deur open deed zat het eerste toetsenbord al met gehavende verpakking door de brievenbus.

Zal ook te maken hebben met het feit dat je de bezorgbussen al luid en duidelijk door de straat hoort rijden, dus als ze naar de deur lopen hebben wij die al open meestal. Gebeurt maar zelden dat een bezorger aan hoeft te bellen bij ons.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28
Toen ik niet thuis was, heeft de DHL bezorger het pakket in de voortuin neergelegd. In de brievenbus liet hij daarom een briefje achter dat het pakker in de voortuin ligt, dat was dan wel weer attent.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

TTLCrazy

Listen to Frankie

Van de post bezorgers heb ik eigenlijk alleen maar problemen gehad met DHL. Een voorbeeld is dat er een briefje was afgeleverd dat er bij de buren op nummer zoveel een pakje van mij was bezorgd. Ik daar heen, niemand wist van iets. De halve straat aangebeld, niemand. Toen maar opgegeven om dan maar de volgende dag verder te gaan, komt er die avond nog iemand langs van de hele andere kant v/d straat dat het dus daar was bezorgd. Er waren andere voorvallen, maar ben ik op het moment de details van kwijt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:58
Jan Smit schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:58:
[...]

'maar'.
Dat krijg ik ook voor mijn werk.

Ik begrip dat de discussie rond de vergoedingen een lastige is, evenwel moeten ze nog steeds hun werk er voor doen. In dit tarief zit verdisconteerd dat ze soms meerdere keren moeten aanbieden.
Jij krijgt wss gewoon een uurloon neem ik aan? Als jij 2x hetzelfde moet doen dan is dat gewoon betaald, je verdient er niets minder om. Een dergelijke bezorger krijgt maar 1x betaald terwijl die bezorger wel 2x de tijd en kosten maakt voor de levering.

Ook is het zoals ik al kort heb uitgelegd voor dergelijke bezorgers ook heel erg afhankelijk van de route en dan kan het flink opstapelen als je 50 tot 100 adressen op een dag doet. Dat werkt dan heel demotiverend en ga je naar "oplossingen" zoeken om minder tijd en kosten te investeren.

Dat is deels uiteraard een keuze die men maakt om 'eigen rijder' te zijn, maar als het jou flink tegenzit terwijl collega's op een andere route het een stuk makkelijker binnenhalen... tja.

[Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 24-03-2021 10:13]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

Yucon

*broem*

Ik vind DHL licht minder omdat die nogal snel pakketjes richting een centraal punt sturen ipv bij de buren afgeven. Maar algemeen genomen moet ik zeggen dat ik echt dik tevreden ben over alle bezorgers.

De stille helden van het afgelopen jaar. Ze hebben ook wel een applausje verdiend.

ergens vind ik het jammer dat krantenbezorgers met kerst wel met kaartjes naar fooi komen hengelen en pakketbezorgers niet. Ik zou ze met plezier wat geven want dat hebben ze dik verdiend, maar uit het niets is ook weer zo vreemd

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:10
In mijn beleving ligt het vooral aan de bezorger, en is de organisatie erachter minder relevant. Ik ben de laatste 12 jaar 4x verhuisd naar andere steden en heb daardoor redelijk wat verschillende ervaringen met pakketdiensten. Waar we voorheen in en om Amsterdam woonden, wonen we nu in een kleiner dorp. Daar zijn naar mijn idee niet minder pakketten te bezorgen, maar zijn mensen misschien wat relaxter, en de straten ruimer, waardoor de bezorgers ook wat relaxter lijken te zijn.

In mijn ervaring is PostNL de meest constante. Bezorgen vrijwel altijd netjes op de aangegeven datum. Bij mijn vorige woning was de bezorger echt een hork van een vent, maar hij leverde wel de pakketten af. Op mijn huidige adres weet de bezorger inmiddels dat er bijna altijd iemand thuis is (corona), en vraagt hij regelmatig of we ook iets voor de buren kunnen aannemen.

Met DHL heb ik een aantal negatieve ervaringen gehad, Maar op mijn 2 meest recente adressen gaat het prima. Op mijn vorige adres een super vrolijke kerel als bezorger, pluspunt.

Met DPD heb ik dan weer bijna alleen maar negatieve ervaringen. Waardevolle pakketten los voor de deur zetten, in de afvalcontainer, of zelfs 2 straten verderop. 8)7 Die probeer ik tegenwoordig altijd te vermijden als het even kan.

Kortom, ik denk dat er een hoop factoren zijn die mede bepalen of een bezorgdienst in jouw omgeving goed of slecht is. Bezorger, drukte, klanten spelen allemaal een rol.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Sito schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:12:
Bezorger legt pakket op de deurmat, belt aan en loopt vervolgens weg (uit beeld) zonder te checken of er iemand heeft opengedaan. We hebben het ook meegemaakt dat we weg waren toen de bezorger weg was en het pakket (waarde 140 euro) onder de deurmat lag waar iedereen bij kan.
Exact dit ook meegemaakt met DHL (was niet thuis), en vervolgens dus iemand die het pakket doodleuk meeneemt. Staat op beeld.
DHL wijst naar de webshop, terwijl het overduidelijk hun medewerker is die zo onzorgvuldig met spullen omgaat.
Webshop opent een case bij DHL, die geven doodleuk aan dat ze aan de leverplicht hebben voldaan.
Geen interesse in de beelden, zowel niet vanuit de webshop als DHL.
Uiteindelijk na veel gedoe geld terug gehad van de webshop, en dus ook maar elders opnieuw besteld waarbij DHL geen partij is.

Zou wellicht een mooi item voor BOOS zijn.
Ik kijk nu dus wel even 2x voor ik ergens iets bestel of DHL geen partij is, ik wil die lui niet meer de verantwoordelijkheid geven over het afleveren van mijn bestellingen, want die nemen ze duidelijk niet serieus.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben een van de weinige die blij is als ze mijn pakket achter de tuinmeubel wegleggen als ik niet thuis ben. ik vind het juist rete-irritant als ze het pakketje weer meenemen.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-03 20:08
Hier maakt het per bedrijf weinig uit, gaat bij ons echt om de bezorger.

PostNL
Eerst werden de pakketten bezorgd door een vrouwelijke bezorger, alles kwam netjes op tijd aan.
Was je niet thuis maar kwam je ze halverwege de straat tegen, stopte ze en kreeg je de vraag of je het pakket aan wilde nemen.
Zij ging weg, toen kwam er een man voor terug, keer op keer pakketten die bezorgd waren op papier maar dat we niks ontvangen hadden.

DPD
Pakket waar met rode letters "breekbaar" op stond over de schutting gegooid :F 8)7
Pakket van een paar deuren verderop, bij mij op de motorkap van de auto :F 8)7
M'n vrouw kreeg ook een keer melding via de mail dat er een pakket geleverd was terwijl wij niet thuis waren, toen grapte ik "Dan zal het wel bij de voordeur staan".
En inderdaad, toen we thuis kwamen stond er een doos bij de voordeur :F 8)7

DHL
Wisselend, net als PostNL.
Eerste chauffeur altijd ellende, degene daarna ging altijd goed.
Daarna weer ellende, nu gelukkig weer 1 waarbij het altijd goed gaat.

Tot nu toe dus enkel met DPD altijd slechte ervaringen.
DHL en PostNL ligt gewoon aan de chauffeur, maar gaat nu gelukkig alweer een tijd goed _/-\o_

PV Output

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 14:13
Hier is met name GLS en DHL waardeloos. Droppen pakket als je thuis bent gewoon in de gezamenlijke hal omdat ze geen zin hebben om de lift te nemen (9 hoog). Ongeveer 50% van de keren bellen ze niet eens aan en krijg je "niet thuis" terwijl je wel thuis was (heb twee kleine kinderen in coronatijd en werk in de ICT, ik ben altijd thuis).

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29
*knip* Hier hebben we de 'Rapporteer'-functie voor.

[Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2021 11:20]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:31
Voorheen had ik de meeste problemen met PostNL, en dan met name het bekende ‘U was niet thuis’, terwijl je wel thuis bent. Nu doet PostNL het erg goed en is DHL aan het falen. Ook het ‘U was niet thuis’, maar zeker ook een erg onbeschofte bezorgster. Over een tijdje zal het wel weer andersom zijn, denk ik.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Het vragen naar ervaringen is, in de regel, niet de bedoeling op in het Shopping Forum en op Tweakers. Dit geldt niet alleen voor vragen naar ervaringen met producten en (web)winkels, maar ook met vervoerders.

Dit topic is daarop geen uitzondering en gaat dan ook op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee