Crypto voor iemand anders, praktisch gedoe, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb meerdere exchange accounts en een hardware wallet.

Iemand wil met mij mee doen maar heeft niet de technische kennis om met dit soort dingen om te gaan.

Nu maakt die persoon dus bedragen over naar mij om een en ander uit te proberen. Maar dit werkt natuurlijk niet op de lange termijn want dan vraagt de Belastingdienst zich af waarom ik al dat geld op mijn rekening krijg.

Ik wil die persoon ook niet opzadelen met het maken van eigen exchange accounts.

Hoe kan ik het beste geld van die persoon in mijn beheer laten vloeien om er iets mee te doen?

Ik dacht misschien die persoon standaard BTC of ETH laten kopen op de Trezor, en dat ik van daaruit ermee op exchanges ga. Maar ik merk dat de transacties tussen Trezor en exchanges steeds relatief veel fee met zich meebrengen. Of is hier een route voor om het voordeliger te doen? Of is er een andere manier die beter is? Wie heeft er ervaring mee?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jij maakt met zijn toestemmening een account ?
Waar hij geld op zet, en jij in overleg met hem op kan handelen..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
jack zomer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:49:
Ik wil niet moeten switchen tussen accounts, steeds in- en uitloggen tussen de mijne en de andere. Vind ik heel onpraktisch. Ik heb ook niet altijd toegang tot andermans telefoon voor verificatie handelingen op wellicht onverwachte momenten. Ik doe liever alles vanuit mijn eigen omgevingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:08
jack zomer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:49:
gewoon zelf een account laten aan maken scheelt een hoop gezeik A van de belastingdienst en B tja vul maar in

[ Voor 8% gewijzigd door bie100 op 23-03-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
bie100 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:55:
[...]

hij geeft hem geld en TS koopt crypto op zijn account voor hem

gewoon zelf een account laten aan maken scheelt een hoop gezeik A van de belastingdienst en B tja vul maar in
Die ander heeft onvoldoende kennis om vanuit een eigen account te handelen. En ik wil niet in andermans accounts bezig zijn want dan moet ik steeds switchen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:36
enomiss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Die ander heeft onvoldoende kennis om vanuit een eigen account te handelen. En ik wil niet in andermans accounts bezig zijn want dan moet ik steeds switchen.
Dan lijkt het me verstandig dat die ander dan ook niet gaat handelen in crypto. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
[...]

ja dat begrijp ik maar een andere oplossing is er dan niet of hij moet zijn crypto bij een broker stallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

En als jij al zn geld kwijtraakt vind hij dat prima?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:28
Oogje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:03:
[...]

En als jij al zn geld kwijtraakt vind hij dat prima?
Dit is een hele belangrijke. Ik ben na 2017 gestopt met advies aan kennissen in ieder geval. Als het allemaal goed gaat ben je de hele dag bezig om voor iedereen te investeren. En als het 10% daalt staan ze allemaal in de rij om uit te cashen en krijg je als dank van sommige er nog gezeik over ook. (want ... advies)

Ik ben het dus volledig eens met @Neyluzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Die persoon heeft wel veel verstand van ouderwets beleggen en maakt haar eigen keuzes qua kopen en verkopen. Ik voer ze enkel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:28
enomiss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:06:
Die persoon heeft wel veel verstand van ouderwets beleggen en maakt haar eigen keuzes qua kopen en verkopen. Ik voer ze enkel uit.
En dan kan ze niet even 2 uur investeren om Binance te leren begrijpen? Dan zou ik al helemaal niks voor haar regelen, als je al kan beleggen dan is crypto ook niet zo heel spannend. Zeker als ze zelf wel de kennis heeft om bepaalde crypto uit te kunnen kiezen, zoals je zelf zegt. Het is het gezeik met de belasting allemaal helemaal niet waard.

edit: En wat als jij gehackt wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 23-03-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zijn 2fa kan op jou telefoon.

Hou jij je bv je binance account om voor je zelf te handelen.
En voor hem een 2de bij een andere bedrijf... Hoef je maar 2 vensters open te hebben. Ipv in en uitloggen

En anders.. zeg je of nee. .of je laat geld via jou rekening gaan.. .met alle mogelijke vragen en gezeur die dat kan opleveren

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
enomiss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:06:
als ze haar eigen keuzes maakt dan heeft ze daar jou toch niet voor nodig dit lijkt op lekker makkelijk

maar goed dat is mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-04 17:43
Als het alleen om BTC en ETH gaat kun je misschien Bitvavo aanraden, die heeft een super eenvoudige omgeving (ook een geavanceerde) en is Nederlands. Dan kan ze zelf gewoon beleggen via de app en via iDeal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik snap jullie redenaties helemaal.

Ik moet toch iets voor haar zelf gaan regelen dan, geen ontkomen aan...

Ze wil voornamelijk met Bitcoin voor de langere termijn gaan. Bitvavo zit ik ook op, inderdaad makkelijk. Btcdirect is ook een makkelijke koppeling tussen wellicht een eigen Trezor voor haar en Bitcoin. Dan kan ze vanuit de wallet zelf kopen.

Maar stel ze wil af ten toe mee doen met alt coins of tokens met relatief lage bedragen. Wat zou dan een manier zijn? Dat ik bijvoorbeeld een account maak op mijn Trezor, haar er een bedrag op laat zetten waar ik vervolgens mee kan spelen voor haar, met haar toestemming?

Hoe zit dat met de belastingdienst, is het dan een 'schenking' aan mij omdat het mijn hardware Wallet is? En als het ooit in euro's terug moet naar haar, is het dan ook een schenking (alleen misschien te groot als schenking, stel 2000 euro is opeens 10000 euro geworden)? Of wordt dit anders bekeken door de belastingdienst?

[ Voor 10% gewijzigd door enomiss op 23-03-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

En hoe is dat jouw probleem dat een ander daar geen kennis van heeft? Je moet niks en je vraagt het onmogelijke en er is maar 1 antwoord op. De persoon het zelf laten regelen en anders houdt het gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
DR!5EQ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:50:
[...]

En hoe is dat jouw probleem dat een ander daar geen kennis van heeft? Je moet niks en je vraagt het onmogelijke en er is maar 1 antwoord op. De persoon het zelf laten regelen en anders houdt het gewoon op.
Er bestaat ook nog zoiets als een sociale verhouding en de wil om elkaar te helpen. Zij heeft weer kennis die ik niet heb...

Niet iedereen is goed met computers, er bestaan genoeg intelligente succesvolle mensen die zonder ook ver gekomen zijn. Ik vind het een beetje een botte redenatie. Ik snap het wel, maar toch zoek ik een oplossing. Rara...

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 23-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:27
Tja alles is al tegen je gezegd en blijkbaar wil je toch je op dit pad begeven. Mijn advies, doe het niet, komt alleen narigheid van. Als deze persoon er niet in wilt verdiepen, dan moet ze dit niet gaan doen. Als de boel straks naar beneden pleurt en je bent niet bereikbaar en zij si alles kwijt heb je gezeik. De kans is stukken groter dat je je vriendschap/relatie hiermee op het spel zet dan dat zij er rijk van wordt. Als je zegt dat e weet te beleggen hoezo is dit te moeilijk voor haar, dat gaat er bij mij niet in.

Als jij straks die crypto op jouw wallet hebt, moet jij straks afdragen.

Nogmaals doe het niet, komt alleen maar gezeik van en zo te horen kan die persoon na een avondje uitleg prima zelf gaan traden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zou een 2e mobiel niet een optie kunnen zijn? Dat daar al de accounts van die persoon op staan, en dat je X (paypal/ideal) eraan koppelt zodat de persoon geld over kan maken naar dat account?
Dan kan je 2FA gebruiken middels die telefoon, en hoe je niet extreem vaak/omslachtig te wisselen van accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:27
Maar hoe moeilijk is btcdirect? Je vul je bedrag in, ideal betaling en klaar is clara.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
Remy!!!! schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:02:
Zou een 2e mobiel niet een optie kunnen zijn? Dat daar al de accounts van die persoon op staan, en dat je X (paypal/ideal) eraan koppelt zodat de persoon geld over kan maken naar dat account?
Dan kan je 2FA gebruiken middels die telefoon, en hoe je niet extreem vaak/omslachtig te wisselen van accounts.
Slim bedacht maar ik loop niet graag met 2 telefoons rond de hele dag. Dan krijg ik inderdaad gezeik dat ik niet kan handelen als zij het nodig vindt.

Ik ben overtuigd door iedereen die zegt, niet doen.

Bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
enomiss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:47:
Ik snap jullie redenaties helemaal.

Ik moet toch iets voor haar zelf gaan regelen dan, geen ontkomen aan...

Ze wil voornamelijk met Bitcoin voor de langere termijn gaan. Bitvavo zit ik ook op, inderdaad makkelijk. Btcdirect is ook een makkelijke koppeling tussen wellicht een eigen Trezor voor haar en Bitcoin. Dan kan ze vanuit de wallet zelf kopen.

Maar stel ze wil af ten toe mee doen met alt coins of tokens met relatief lage bedragen. Wat zou dan een manier zijn? Dat ik bijvoorbeeld een account maak op mijn Trezor, haar er een bedrag op laat zetten waar ik vervolgens mee kan spelen voor haar, met haar toestemming?

Hoe zit dat met de belastingdienst, is het dan een 'schenking' aan mij omdat het mijn hardware Wallet is? En als het ooit in euro's terug moet naar haar, is het dan ook een schenking (alleen misschien te groot als schenking, stel 2000 euro is opeens 10000 euro geworden)? Of wordt dit anders bekeken door de belastingdienst?
Als ik het zo lees hoef je je niet druk te maken om de belastingdienst. Die gaat echt niet lopen zeuren bij een paar duizend. Sowieso hebben die niet zo snel inzage in je bank account, ze hebben wel wat beters te doen. Enige wat kan gebeuren is dat de bank je aangeeft ivm vermoeden van witwassen en dat je moet kunnen laten zien waar het vandaan komt.

Maar dat omzeil je al doordat je bijvoorbeeld BTC van en naar hardware wallet overmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 23-03-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
enomiss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Er bestaat ook nog zoiets als een sociale verhouding en de wil om elkaar te helpen. Zij heeft weer kennis die ik niet heb...

Niet iedereen is goed met computers, er bestaan genoeg intelligente succesvolle mensen die zonder ook ver gekomen zijn. Ik vind het een beetje een botte redenatie. Ik snap het wel, maar toch zoek ik een oplossing. Rara...
Klinkt als een goede kans om kennis te delen ;)

Het zou voor een goede belegger redelijk gemakkelijk zijn om een crypto app te begrijpen en met vragen kan je altijd helpen. Belangrijkste is als dat je haar naar de juiste broker begeleid en daar heb je zo te lezen voldoende ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou toch proberen om er nu even wat werk in te stoppen (Je was iemand die een ander wilde helpen) Schrijf een duidelijke handleiding/instructie hoe ze het zelf kan doen.

Je voorkomt hiermee veel problemen in de toekomst:
1. Geen gedoe met de Belastingdienst.
2. Wat als er iets gebeurt met jou en je even niet kan helpen?
3. Jouw account wordt gehackt en je bent alles kwijt?
4. Oh, zei je verkopen, ik verstond bijkopen......

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
enomiss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb ook op die positie gestaan, er naar gehandeld en snap je volledig, maar als je het over 'iemand' hebt, over dingen die je haar niet wilt opleggen (zoals dat ze haar eigen accounts heeft), daarbij zelf ook nog persoonlijke eisen stelt qua gebruik en dit allemaal om financiën draait, dan ben je in mijn ogen teveel van jezelf aan het inleveren met alle risico's van de bijbehorende regelgeving er nog eens bovenop, en dat doet mij zeggen; doe het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
DR!5EQ schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook op die positie gestaan, er naar gehandeld en snap je volledig, maar als je het over 'iemand' hebt, over dingen die je haar niet wilt opleggen (zoals dat ze haar eigen accounts heeft), daarbij zelf ook nog persoonlijke eisen stelt qua gebruik en dit allemaal om financiën draait, dan ben je in mijn ogen teveel van jezelf aan het inleveren met alle risico's van de bijbehorende regelgeving er nog eens bovenop, en dat doet mij zeggen; doe het niet.
Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik zou inderdaad niet zo maar voor anderen zulke financiële transacties gaan doen, ook behulpzaam het ook klinkt. Wat heb je uiteindelijk besloten.
Pagina: 1