Toon posts:

USB hub met support voor per-port-power switching (PPPS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quinger
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05-2021
Ik ben bezig met een toepassing op basis van raspberry pi 3B.

Hieraan wil ik een USB hub koppelen. De HUB moet support hebben voor ppps (per-port-power switching) zodat ik aangesloten USB apparatuur kan in/uit schakelen met uhubctl (https://github.com/mvp/uhubctl)

Het is zeer lastig in de specs van hub te vinden of deze PPPS support. Ik heb er een gehad van amazonbasics maar deze zijn slecht leverbaar.

Wie heeft ervaring met leverbare usb hubs die PPPS ondersteunen?

Alle reacties

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-03 16:07
In de door jou genoemde github repo staat een lijst van compatible USB hubs, zijn deze allemaal niet leverbaar of voldoen deze allemaal niet aan jouw eisen?

• Quinger
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05-2021
Ik ben er al een flink aantal bij langs gegaan. Meeste zijn niet leverbaar of zitten geintegreerd in een apparaat.

Extra specs die ik graag zou willen:
*USB-A aansluiting (niet C)
*Prijs lager dan 50 euro.
*Minimaal 3 poorten

Als het echt niet anders kan dan zou ik nog een USB-C hub kunnen koppelen met een C->A verloop stekker. Heb nog niet uitgezocht of dat zou kunnen werken.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Ik ben zelf ook met een schakelprojectje bezig op dit moment, echter niet van USB devices maar van 12v. Nu bedacht ik me dat dit misschien ook voor jouw applicatie zou kunnen werken:

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Neem een relay als deze, als je hiermee je 5v op je usb lijn aan/uit kan zetten bereik je in principe hetzelfde, toch?

Omdat het kan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee