Toon posts:

GIT - Merge branch in test resulteert in delete files

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik heb in het kader van mijn probleem 3 branches. master, test en een feature branch. Wanneer ik de feature branch merge in test werkt het geheel niet meer, omdat er files worden delete. Meerdere handleidingen gevolgd maar ik kom er niet uit.

code:
1
2
3
___master_____________
     \_____________test_________________
                           \______feature__/ <- hier gaat het mis

Relevante software en hardware die ik gebruik
Git, iTerm, visual studio code

https://www.atlassian.com.../using-branches/git-merge
o.a. deze geprobeerd, maar dat resulteerde in deleted files. Hoe kan ik mergen en aangeven dat alle changes en toevoegingen in de feature branch relevant zijn, en moeten prevaleren over wat er in de test-branch zit.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Alle reacties

• _function
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 11:51
Welke commando's voer je uit en in welke branch zit je? Als je vanuit test de feature er in merged neemt hij als het goed is de changes over van die featurebranch, mits er geen mergeconflicts zijn.

[Voor 61% gewijzigd door _function op 23-03-2021 12:59]

• skaars
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
git checkout test
git pull
--allready up to date---
git merge feature-branch
--doet dingen--
Merge made by the 'recursive' strategy.
 filename#123     | 3 ++-
 filename#321     | 3 ++-
2 files changed, 4 insertions(+), 2 deletions(-)

Er is veel meer changed, ik heb naar mijn idee niets verwijderd, eerder toegevoegd. Ik moet hier eerlijk aan toevoegen dat ik inmiddels zoveel heb zitten knoeien dat Git het ook niet meer weet. In de zin van 'wat moet ik laten prevaleren etc'.

[Voor 18% gewijzigd door skaars op 23-03-2021 13:02]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:23

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je hebt in je feature branch bestanden gewist. Als je feature dan naar test (of master) gaat mergen dan wil 'ie die changes meenemen logischerwijs. Als je dat niet wil, en met de huidige stand van zaken, dan zou ik ik 2 files weer (terug) toevoegen aan feature (checkout master/test, copy/paste de file naar /tmp ofzo, checkout feature, copy de files uit /tmp naar de juiste plek) en commit het zwikkie. Doe daarna je merge et voila.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• skaars
Het probleem ligt dieper dan dit gok ik. Ik deed need een compare in bitbucket (test <-> feature), en dan komt het overeen met dit:
code:
1
2
filename#123     | 3 ++-
filename#321     | 3 ++-

Maar wat ik ook zag is dat 'test' heel veel files niet (meer) heeft. Files die relevant zijn, maar niets met de feature-branch te maken hebben. Ik denk dat ik de test-branch in eerder geknoei op het verkeerde pad heb gebracht.

[Voor 0% gewijzigd door skaars op 23-03-2021 13:22. Reden: typo]

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
skaars schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:22:

Maar wat ik ook zag is dat 'test' heel veel files niet (meer) heeft. Files die relevant zijn, maar niets met de feature-branch te maken hebben. Ik denk dat ik de test-branch in eerder geknoei op het verkeerde pad heb gebracht.
Misschien moet je dan even in je commit history duiken van de test branch om te zien waar die bestanden verdwenen zijn? Dan kun je eventueel die commits weer reverten.

Als je test branch weer op orde is, kun je de feature branch rebasen vanuit je test branch en daarna feature naar test mergen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17

Matis

Rubber Rocket

Dit is toch gewoon op regelniveau per file?

Met andere woorden: In filename#123 zijn 2 regels toegevoegd en 1 regel verwijder. Waarschijnlijk 1 vervangen en 1 toegevoegd?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• skaars
Matis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:48:
Dit is toch gewoon op regelniveau per file?

Met andere woorden: In filename#123 zijn 2 regels toegevoegd en 1 regel verwijder. Waarschijnlijk 1 vervangen en 1 toegevoegd?
Klopt, maar als ik dan naar de files kijk zijn er legio bestanden verwijderd, werkt de build niet meer en loopt test eigenlijk mijlen achter op de werkelijkheid.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17

Matis

Rubber Rocket

Dat begrijp ik, maar dan is het probleem niet je feature-branch, maar de test branch.

Tot die conclusie was je zelf ook al gekomen. Misschien is het handig om (als lerende git-gebruiker) een grafische weergave van je repository en de commit-history te hebben.

Ikzelf gebruik daarvoor SmartGit, dat kun je gratis proberen. Hopelijk zie je dan in 1 oogopslag waar het mis ging / gaat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RobIII schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:07:
Je hebt in je feature branch bestanden gewist. Als je feature dan naar test (of master) gaat mergen dan wil 'ie die changes meenemen logischerwijs. Als je dat niet wil, en met de huidige stand van zaken, dan zou ik ik 2 files weer (terug) toevoegen aan feature (checkout master/test, copy/paste de file naar /tmp ofzo, checkout feature, copy de files uit /tmp naar de juiste plek) en commit het zwikkie.
In plaats van copy-paste naar mappen buiten de repo kun je ook gewoon git checkout <commit> <pad/naar/gekke/file> gebruiken.

Zoek de commit op waar je blij van wordt, ga naar de branch waar je die in wil hebben, en gaan met de banaan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik krijg een beetje het idee dat git niet goed gebruikt is, en dat er bestanden hernoemd en gewijzigd zijn in de hoop dat je dan die bestanden toevoegt aan de bestanden die er al waren. Maar de hernoemde/nu ontbrekende bestanden worden dan 'gedelete'. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar ik zie eventueel dat dit een erg populaire vraag is: https://stackoverflow.com...-file-in-a-git-repository

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Toevallig ergens in het proces een keer een merge revert gedaan die je nu weer probeert te mergen? Je moet dan eerst je revert reverten.

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:41
eLScha schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:25:
Toevallig ergens in het proces een keer een merge revert gedaan die je nu weer probeert te mergen? Je moet dan eerst je revert reverten.
offtopic:
Dit vraagt om een Xzibit meme

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skaars
eLScha schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:25:
Ja als ik kijk met een visuele tool heb ik er een puinhoop van gemaakt en zie ik inderdaad een revert staan. vanwege gebrekkige Git kennis is dat ontstaan. Nu de goede branch als master gedoopt, een testbranch daarvan ontrokken en nu weer verder op feature niveau. De oude branches als _old gemarkeerd en voor nu werkt het prima. Bedankt voor het meedenken.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee