Vraag

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:39
Ik zoek een?
Telefoon

Wat is je budget?
100,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het wordt de eerste telefoon(s) voor mijn zoon en dochter, die op het punt staan naar de middelbare school te gaan. Het is echt om te wennen en kijken hoe het gaat. Als ze er goed mee omgaan kan er altijd een leukere telefoon komen.

Wat gaan ze doen?
- Whatsapp
- Bellen
- Foto's maken (niveau kiekjes)
- Simpele spelletjes (sudoku, Candy crush etc).

Wat heb je zelf al gevonden?
Teveel om op te noemen.... alleen kom je dan vaak op telefoons die oud zijn (moto G5) en dat vind ik ook weer niet zo handig ivm updates.

Ik kijk nu naar Huawei Y5p, maar die heeft geen google services, dus dat lijkt me ook niet ideaal.

Qua merken ben ik niet merkentrouw.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ze zijn klein (en zullen nooit echt groot worden^^), dus liefst een 5" of kleiner toestel.

[Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 23-03-2021 12:55]

Beste antwoord (via roffeltjes op 26-03-2021 12:27)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou hem persoonlijk gewoon kopen via de Officiële mi store: https://www.mi.com/nl/buy/product/redmi-9?gid=4203800068 voor 119 euro.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
die kleine maten zal je niet nieuw vinden voor deze prijzen helaas ;(

is tweedehands een optie?

als het groter scherm mag zijn:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
(of een aanverwant, bijvoorbeeld banggood met een kortingscode). Vaak zijn ze dan half april hier, lijkt me op tijd voor middelbare school :)

[Voor 42% gewijzigd door 99ruud99 op 23-03-2021 12:51]

• roffeltjes
99ruud99 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:50:
die kleine maten zal je niet nieuw vinden voor deze prijzen helaas ;(
Ja, dat is best grappig om te zien, groter is goedkoper :D

Mijn kinderen vallen (net als de ouders) in de categorie "klein", ik zelf heb al moeite met een Moto G8 met één hand te bedienen. Ze zullen er net als ik maar aan moeten wennen (prijs is helaas voor hun belangrijker dan de maat^^).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
Tsja, dan is het kiezen tussen "te groot voor 1 hand" of "stuk trager en/of tweedehands".

die huawei kunnen ze geen spelletjes op spelen - daarvoor is hij "te traag". (natuurlijk, alles kan, afhankelijk van je geduld)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zou hem persoonlijk gewoon kopen via de Officiële mi store: https://www.mi.com/nl/buy/product/redmi-9?gid=4203800068 voor 119 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
oeh de paarse is daar ook (maar) 119 euro . (die is misschien leuk voor je dochter).

is wel 20% boven budget ... met die 104 euro zat ik al boven budget (maar kon met 10 euro kortingscode net onder budget komen).

offtopic:
en toen ineens was paars weer duur ?

[Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 23-03-2021 13:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
roffeltjes schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ja, dat is best grappig om te zien, groter is goedkoper :D
Je moet even veel hardware in een kleinere ruimte proppen. Daar wordt het niet goedkoper van.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:24
Tweedehands is zeker een optie. Echter moet je goed opletten dat telefoons geen waterschade gehad hebben. Dat is echter nauwelijks te controleren. Daarbij blijf je altijd met het probleem zitten, dat de huidige smartphones uiterlijk na 3 jaar afgeschreven zijn, tenzij je een custom ROM gebruikt. Goedkope nieuwe telefoons daarentegen vallen vaak weer tegen. Gewoon niet heel smooth.

Ligt er een beetje aan wat zwaarder weegt. Ik zou in ieder geval niks op pauperplaats kopen. Daar heb je al helemaal geen controle van wie je iets koopt. Een smartphone van een Tweaker met veel 5-sterren reviews zou ik nog wel aandurven, als het echt tweedehands moet zijn.

[Voor 26% gewijzigd door hoi1234 op 23-03-2021 13:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 23:06
https://www.mi.com/nl/redmi-9/

99 euro net binnen budget!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
99ruud99 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:12:
oeh de paarse is daar ook (maar) 119 euro . (die is misschien leuk voor je dochter).

is wel 20% boven budget ... met die 104 euro zat ik al boven budget (maar kon met 10 euro kortingscode net onder budget komen).

offtopic:
en toen ineens was paars weer duur ?
Budget is rekbaar, voor een paar tientjes een beter passend model (of officiele shop) is prima. Alleen stel ik een baseline van 100,- omdat je als je een baseline van 150,- stelt je al snel naar toestellen van richting de 200,- gaat kijken... en dat is voor een eerste telefoon gewoon teveel.

Overigens ontzettend goede antwoorden van iedereen!

[Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 23-03-2021 13:36]

• 99ruud99
btw, mi verkoopt ook via ali , en als je dan de officiele mi pagina pakt heb je gewoon hetzelfde te pakken, maar wel 2 weken verzendtijd :)

• rens-br

rens-br

Die zou ik dan vanwege de 32GB opslag dan weer niet kopen. Dan heb je voor 20 euro meer dubbel zoveel opslag en doe je er langer mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Die zou ik dan vanwege de 32GB opslag dan weer niet kopen. Dan heb je voor 20 euro meer dubbel zoveel opslag en doe je er langer mee.
Dan past dat mooi in het beoogde budget van @roffeltjes.
Het streven is de baseline van 100 euro, met in dit geval 2 tientjes erbij voor dubbele opslag.
(Helaas is ie niet uit te breiden met een microSD-kaartje)

Let er wel op dat je niet de paarse variant kiest, want die is 179 ipv 119 (zwart en groen).

[Voor 9% gewijzigd door CappieL op 23-03-2021 14:28]

• roffeltjes
CappieL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:26:
[...]
Let er wel op dat je niet de paarse variant kiest, want die is 179 ipv 119 (zwart en groen).
Gaat toch een hoesje overheen. ;)
rens-br schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:22:
[...]
We will see })

[Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 23-03-2021 14:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
roffeltjes schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Gaat toch een hoesje overheen. ;)
Transparant hoesje }) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
De telefoons zijn binnen, morgen komen de SIMYO prepaid kaartjes.

Chique toestellen! Misschien niet de snelste en misschien qua camera prut, maar aanzienlijk mooier dan ik dacht te krijgen voor dit bedrag.

THX!

• rens-br

rens-br

@roffeltjes welke heb je nu precies gekocht? De 32GB of 64GB versie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
rens-br schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:42:
@roffeltjes welke heb je nu precies gekocht? De 32GB of 64GB versie?
64GB, scheelt gedoe.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee