Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:05

Samsung brengt zijn Galaxy A72 uit. De smartphone heeft een oledschermen met een refreshrate van 90Hz en 120Hz. Samsung geeft de toestellen allemaal drie Android-upgrades en vier jaar beveiligingsupdates.

Samsung levert de nieuwe Galaxy A-telefoons met Android 11 en de belofte dat daarna nog drie upgrades volgen. Er verschijnt jaarlijks een nieuwe Android-versie, wat betekent dat de toestellen drie jaar upgrades krijgen. Beveiligingsupdates, die los van nieuwe versies verschijnen, zijn voor ten minste vier jaar gegarandeerd door Samsung.

De A72 moet het doen met 4G. Het toestel heeft een octacore-soc, 6GB ram en 128GB flashopslag.

De A72 heeft resolutie van 2400x1080 pixels. De A72 is met 6,7 inch ietsje groter dan de A52-varianten met hun 6,5"-scherm. De A72 heeft een refreshrate van 90Hz, een 5000mAh-accu en kaden gaat met maximaal 25W.

Samsung geeft de Galaxy A-modellen vier camera's aan de achterkant. De primaire camera is een 64-megapixelsensor met kleine pixels van 0,8 micron. De tweede camera is een 12-megapixelsensor met ultragroothoeklens en de derde een macrocamera met 5-megapixelsensor. De A52 en A52 5G hebben ook een dieptecamera met 5-megapixelsensor, bij de A72 is de vierde camera een 8-megapixelsensor met telelens.

Terug naar Inhoudsopgave

Samsung Galaxy A72-Serie specificaties

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur mij dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.023-03-2021Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
Thanx. Gisteren is bij mij de A72 afgeleverd. Zondag een tijd zitten dubben of ik de A52 5G of A72 wilde. Heb een Motorola One Vision van bijna 2 jaar oud. Deze begint nu al last van de onhebbelijkheid te krijgen dat de batterij niet al te lang meer mee gaat. En de snelheid nou ook niet meer dusdanig is.
Dochter (van 14) wilde duur doen en een S10 Lite welke ze heeft aangeschaft na hard gespaard te hebben. Die is wel heel erg vlot moet ik zeggen. Bij mij stond het tegen dat het een toestel is dat toch al weer 'een tijdje' op de markt is en ging daarom eens rustig verder oriënteren.
Eis was dual sim (al dan niet met uitbreiding van SD-kaart, maar Motorola One Vision heeft dat ook niet) en in ieder geval een paar jaar softwareondersteuning.
Toen de A52 en A72 werden aangekondigd waren dit op zich leuke kandidaten en had eerst mijn oog laten vallen op de A52 in de 5G-variant om dan toch op de toekomst voorbereid te zijn. Liet ik me leiden doordat er voor een paar euro extra een Smart S View Wallet Cover bijgeleverd werd bij onze koele blauwe vrienden. Echter toen ik hem wilde aanschaffen was de combi uitverkocht (hoesjes op zeker). En na nog wat rondspeuren en het feit dat 5G voorlopig nog niet sneller is als 4G dan toch maar de A72-combi besteld

Gisteren bezorgd en aan de slag. Met Smart Switch app de boel overgezet..Dat ging redelijk vlot. Alleen op de 1 of andere manier de mailaccountgegevens werden niet meegenomen en overal mag/moet ik opnieuw inloggen. Verder even wennen aan het net iets anders werken van Android 11. Had al even weer de 3 knoppen teruggezet maar ga toch maar eens proberen of ik aan 'het nieuwe' kan wennen.
En voor het eerst in jaren weer een Android met een schil na een paar 'kale' Android-telefoons.

Ondanks het grotere scherm is het formaat van de telefoon inclusief hoesje in de lengte niet eens langer dan bij de Motorola + hoesje. In de breedte een paar mm breder.

Over mijn ervaringen kan ik nog weinig kwijt. Dat zal de komende weken wel komen.
Liep wel tegen één probleempje aan. De telefoon reageerde niet meer op de smartcover. Na wat googelen bleek dit vaker voor te komen na een softwareupdate. De remedie kan dan zijn: telefoon uit hoesje halen en weer opnieuw plaatsen. En idd was dat voldoende.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:27

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hier een A72 gebruiker, sinds zaterdag binnen maar vandaag uiteindelijk mee gespeeld. Een hoesje was wel noodzakelijk gezien het ruige werk op de werkvloer. De A70 deed na een dagje met muziek luisteren nog 40% van de batterij. De A72 doet het een pak beter met 67% sinds 6 uur vanochtend :) 2 dagen zijn voor mij makkelijk te doen.

3x zoomfunctie van de camera is ook een leuke toevoeging, alleen jammer van de FUN functie dat was nou ook weer niet nodig maar goed smaken verschillen natuurlijk.

Ik hoop dat er nog eens hoesjes uitkomen waarbij ook de camera-eiland wordt afgeschermd, want het is nu een flinke oppervlakte geworden en de kans op beschadigingen op het glas groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
SpeedyGJ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:00:
Ik hoop dat er nog eens hoesjes uitkomen waarbij ook de camera-eiland wordt afgeschermd, want het is nu een flinke oppervlakte geworden en de kans op beschadigingen op het glas groter wordt.
Vind je niet dat de Smart cover het camera-eiland goed afschermt? Ik vind dat persoonlijk nl op zich wel OK.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

DikkieDick schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:31:
[...]

Vind je niet dat de Smart cover het camera-eiland goed afschermt? Ik vind dat persoonlijk nl op zich wel OK.
Opzich wel maar het beschermt niet als je de telefoon op tafel legt en iets scherps ligt waardoor toch enig beschadiging kan ontstaan. Met de A70 was deze kans veel kleiner omdat het maar een smal recht stukje is.
Extra bescherming kan nooit kwaad :)

Voor de rest viel me trouwens vooral op dat hij slecht focust bij zonsopkomst, kan een instelling zijn uiteraard ben voor de rest niet in de gelegenheid geweest om dit uitgebreid te testen, sinds deze week zit ik thuis op de bank dus dat is even balen.

Wel gaat de telefoon 2 dagen mee, vorige week met normaal gebruik met tussen 7h en 16h muziek via youtube met scherm uit, ben blij dat ik toch even heb gewacht met de A72 ivp A71 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft dit toestel nu wel of geen QI ondersteuning, ik kan het niet vinden op de samsung site, niet op Belsimpel, maar wel op de Tele2 site (https://www.tele2.nl/mobi...pr=T2C02,T2A04,SK373&lp=1)
Zijn er nu uitvoeringen met en zonder (of maakt Tele2 gewoon een zware fuckup?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:34:
Heeft dit toestel nu wel of geen QI ondersteuning, ik kan het niet vinden op de samsung site, niet op Belsimpel, maar wel op de Tele2 site (https://www.tele2.nl/mobi...pr=T2C02,T2A04,SK373&lp=1)
Zijn er nu uitvoeringen met en zonder (of maakt Tele2 gewoon een zware fuckup?)
De A72 heeft geen draadloos laden, er is ook geen versie die dit wel ondersteund. Tele2 zit er helaas naast.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

MeNTaL_TO

The future is not set

CyberJohn schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:37:
[...]

De A72 heeft geen draadloos laden, er is ook geen versie die dit wel ondersteund. Tele2 zit er helaas naast.
Dat vermoede ik al, aangezien de QI oplader niet herkend werd, kan die weer retour met dank aan Tele2

Bedankt voor het snelle antwoord.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 18:43
Er schijnt een update te zijn of aan te komen, heb zelf nog niet gecheckt, omdat ik zo weg moet, dus vanavond maar even kijken.

https://www.sammobile.com...re-update-for-galaxy-a72/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Ik heb nog een update van 1 april, deze is op 1 of andere manier niet doorgekomen. Wat de nieuwe update is weet ik dus nog niet.

Wel merk ik dat het ontgrendelen erg lang duurt, ook het laden van he lt bovenbalk en onderbalk duurt een paar seconden wat erg irritant is, hopelijk met deze update wat verandering inkomt.
De nieuwe grote update ben ik wel benieuwd na, we zullen het zien wat het gaat brengen.

Voor de rest ben ik tevreden tot nu toe 😁

Edit

Na update lijkt alles wel sneller te werken, nieuwe update nog niet klaar lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedyGJ op 01-05-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
Ben benieuwd wanneer hij hier uitkomt.

https://www.sammobile.com...update-video-call-effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Al geprobeerd?
Hier werkt het best aardig, zelfs een eigen foto gebruiken als achtergrond gebruiken tijdens videobellen werkt best goed :)
De kinderen gebruiken de effecten best wel veel, alleen jammer dat tot nu toe maar 1 persoon wordt herkent.

Voor de rest mag het allemaal nog wel wat sneller, vooral het ontgrendelen duurt bij mij toch wel een seconden of 2 a 3, dit had ik met a70 niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
SpeedyGJ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Al geprobeerd?
Hier werkt het best aardig, zelfs een eigen foto gebruiken als achtergrond gebruiken tijdens videobellen werkt best goed :)
De kinderen gebruiken de effecten best wel veel, alleen jammer dat tot nu toe maar 1 persoon wordt herkent.

Voor de rest mag het allemaal nog wel wat sneller, vooral het ontgrendelen duurt bij mij toch wel een seconden of 2 a 3, dit had ik met a70 niet ondervonden.
een eigen foto gebruiken als achtergrond gebruik ik wel, maar die andere effecten gebruik ik verder niet. Verder tevreden over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:42
Since een week een A72 4G (mijn S7 begaf het na 5.5 jaar van de ene dag op de andere).

Bevalt goed, lekker groot scherm (met mijn slechte ogen wel fijn :) ) en grote batterij, met mijn gebruik om de andere dag opladen.

Enige minpuntje is dat de camera wat laggy is, duurt een halve seconde of zo tussen afdrukken en dat de foto daadwerkelijk gemaakt wordt.

Oja, Android 11/Samsung heeft blijkbaar nogal agressieve backgroundtask-killing, mijn AccuBattery app klaagt de hele tijd. Alle batterij-save opties staan uit mar dat lijkt niet te helpen.

• aicirtap80
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoe verhoudt de A72 zicht tot de samsung S20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb interesse in dit toestel maar ondanks dat het toch nog geen oud toestel is, is het blijkbaar niet meer verkrijgbaar?
Pagina: 1