Toon posts:

Tv vast aan muurbeugel met 2 schroeven..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-03 22:18
Blijkbaar is mijn vogel muurbeugel niet voor alle tv's bestemd. Heb een Sony 43 inch tv gehaald alleen heb ik bij de tv ook maar 2 schroeven gekregen voor de beugel.

Ben bang dat ik een nieuwe muurbeugel moet kopen. Of denken jullie dat het wel gaat met 2 schroeven erin? De plaat aan onderkant zonder schroeven steunt wel goed tegen de tv aan.

Het voelt wel sterk aan allemaal. Zie foto hieronder..

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Draai de plaat met gaten een kwart slag.

Edit: mits dat kan uiteraard.

[Voor 29% gewijzigd door Bart ® op 23-03-2021 12:05]

Cunning linguist.

• Leiden071
Bart ® schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:04:
Draai de plaat met gaten een kwart slag.

Edit: mits dat kan uiteraard.
Nee helaas.. al geprobeerd en niet gelukt.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 16:12

Remi

Moo!

Ik heb hetzelfde probleem. Voor tv's van bekende merken heb je hier meestal adapters voor iig bij mijn Sony wel. Inmiddels is de Sony vervangen voor een hakietsjoekie blaupunkt van 200 euro en daar heb ik geen oplossing voor gevonden.

Maakt op zich ook niet uit. We maken nauwelijks gebruik van de tv laat staan de beugel. Doen we dat wel dan houden we rekening met de zwakkere constructie.
Niet geheel wenselijk dus maar ik ga er ook geen andere beugel/adapter voor aanschaffen. Bij dagelijks gebruik zou het een ander verhaal worden. Zeker als er kleine kinderen bij komen kijken.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Leiden071 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Nee helaas.. al geprobeerd en niet gelukt.

Dus 1-2-4-5 past niet, en 1-3-4-6 past ook niet? Dan wordt het wat lastiger. Je zou uiteraard wat gaten kunnen boren in de plaat op de juiste plekken. Mogelijk is het nu stevig genoeg, maar het inwendige van je tv is natuurlijk berekend op een gewichtsverdeling over 4 schroefgaten. De belasting is nu dus 2x zo hoog. Geen idee of dat gaat werken op de lange termijn.

Cunning linguist.

• Leiden071
Bart ® schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:23:
[...]

[Afbeelding]

Dus 1-2-4-5 past niet, en 1-3-4-6 past ook niet? Dan wordt het wat lastiger. Je zou uiteraard wat gaten kunnen boren in de plaat op de juiste plekken. Mogelijk is het nu stevig genoeg, maar het inwendige van je tv is natuurlijk berekend op een gewichtsverdeling over 4 schroefgaten. De belasting is nu dus 2x zo hoog. Geen idee of dat gaat werken op de lange termijn.
Nee passen helaas niet. Echt alleen de bovenste twee meegeleverde schroeven kunnen erin. Wat ik echt vaag vind is dat er maar 2 schroeven mee zijn geleverd door Sony.

Idd maak me zorgen om de langere termijn. Zou wel lachen zijn als je slaapt en dat ding naar beneden flikkert. Gaat mijn vrouw lekker van schrikken.

Edit: aan de andere kant al die extra schroeven is vaak allemaal extra zekerheid voor de garantie. Vaak zijn de aantallen schroeven niet eens nodig.

[Voor 7% gewijzigd door Leiden071 op 23-03-2021 12:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Leiden071 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Nee passen helaas niet. Echt alleen de bovenste twee meegeleverde schroeven kunnen erin. Wat ik echt vaag vind is dat er maar 2 schroeven mee zijn geleverd door Sony.
Ik vind het vaag dat je überhaupt schroeven bij je TV hebt gekregen. Ik ben gewend dat deze worden meegeleverd met de beugel (ervaring met diverse modellen van Vogels, maar niet met jouw model ;)).
Edit: aan de andere kant al die extra schroeven is vaak allemaal extra zekerheid voor de garantie. Vaak zijn de aantallen schroeven niet eens nodig.
Bij een verstelbare beugel zoals deze zou ik het toch beter vast willen zetten. Je gaat er kracht op zetten tijdens verstellen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 21:14
Zijn dat wel echte schroeven om te gebruiken met een beugel?

Normaal gesproken zitten bij een TV alleen wat mini schroefjes of dopjes om de gaten dicht te houden. Bij de muurbeugel krijg je goede schroeven.

Als je de afstanden tussen te schroefgaten in de TV meet, zie je welke VESA maat je hebt. Bijv 30cm afstand zowel horizontaal als verticaal betekent VESA 300 x 300

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:19

OMD

Mand!

Volgens mij zijn dat de schroeven van de stand. Bij de beugel zit een zakje met verschillende schroeven.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke tv en welke beugel heb je? En inderdaad, bij de beugel komen allerlei bouten en ringen, bij de TV zelf niet

• Leiden071
Bigfoot schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:20:
Zijn dat wel echte schroeven om te gebruiken met een beugel?

Normaal gesproken zitten bij een TV alleen wat mini schroefjes of dopjes om de gaten dicht te houden. Bij de muurbeugel krijg je goede schroeven.

Als je de afstanden tussen te schroefgaten in de TV meet, zie je welke VESA maat je hebt. Bijv 30cm afstand zowel horizontaal als verticaal betekent VESA 300 x 300
In de twee bovenste twee gaten (voor de beugel) in de tv zaten twee schroeven in. In de onderste twee gaten zat niks ingedraaid. Heel vaag. Ja heb een oude beugel. Die schroeven voor mijn oude tv passen niet in deze.

De tv hangt nog aan twee schroeven. Begin m wel te knijpen langzamerhand. Denk morgen ff eraf halen en toch helaas een nieuw beugel kopen.

Bedankt voor de tip trouwens!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Leiden071 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 01:47:
[...]

In de twee bovenste twee gaten (voor de beugel) in de tv zaten twee schroeven in. In de onderste twee gaten zat niks ingedraaid. Heel vaag. Ja heb een oude beugel. Die schroeven voor mijn oude tv passen niet in deze.

De tv hangt nog aan twee schroeven. Begin m wel te knijpen langzamerhand. Denk morgen ff eraf halen en toch helaas een nieuw beugel kopen.

Bedankt voor de tip trouwens!
Als deze schroeven netjes passen dan zou je de dikte eens kunnen meten en dan de goede maat bestellen, M* schroeven (1 t/m 4 in ieder geval) zijn niet zo duur. Let wel op dat je niet te lange schroeven in je TV draait, want daarmee kun je makkelijk per ongeluk dwars door het scherm gaan
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee