Toon posts:

Lucht niet uit cv systeem te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:13
Hoi,

Wij hebben laatst alle radiatoren in huis losgekoppeld (beneden voor de stucadoor, boven voor thermostaatknoppen te plaatsen) , terug geplaatst, systeem weer op druk gezet, alle radiatoren waar een ontluchtingskraan op zit ontlucht. Voor zo ver gaat alles goed.

Nu maken de leidingen aan de voorkant van het huis ontzettend herrie bij het opwarmen, volgens mij zit er nog super veel lucht in het systeem.

Er zitten alleen ontluchtingskranen aan de radiatoren die aan de achterkant van het huis hangen.
Alle radiatoren aan de voorkant van het huis hebben geen ontluchtingskraantje.
Onder de cv-ketel komen de buizen van voor en achter bij elkaar en dan in een T-stuk omhoog naar de ketel.
De lucht die voor in het systeem zit komt dus nooit achter.

Nu hebben we de automatische ontluchter in de ketel (Remeha Calenta 28c, 2013) vervangen, omdat we misschien dachten dat dat het probleem was. Maar dit heeft niet geholpen.
Vorige week gaf hij zelfs een foutmelding dat er te weinig water in de pomp zat...

Hoe krijgen wij de lucht uit de voorkant van het systeem?

Verder is de druk in een maand tijd nu van 1,5 naar 1,3 bar gedaald. Kan dit zijn doordat er wel wát lucht uit het systeem is maar nog lang niet alles?
Nergens lijkt het te lekken (zichtbaar :X )

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11
Alle radiatoren dicht behalve die ruisen en ketel op 30. Heb je kans dat de luchtbel eruit gedrukt wordt door de hogere lokale druk.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Meerdere keren ontluchten.....

Zo te lezen is er 'nieuw' water in het verwarmingssysteem gedaan, dat bevat sowieso meer 'lucht' dan 'oud' water, dus gewoon dagelijks de radiatoren langs komende 2 weken.
(En daarna weer even bijvullen)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alle radiatoren aan de voorkant van het huis hebben geen ontluchtingskraantje.
Daar zal je wat aan moeten doen. Weet je heel zeker dat er geen ontluchting op zit?
Het ziet er op sommige radiatoren niet direct als een kraantje uit:

[Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-03-2021 10:35]

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 16:08

Remi

Moo!

ZeRoC00L schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:33:

Zo te lezen is er 'nieuw' water in het verwarmingssysteem gedaan, dat bevat sowieso meer 'lucht' dan 'oud' water, dus gewoon dagelijks de radiatoren langs komende 2 weken.
Dit, ik heb onlangs ook het hele systeem opnieuw moeten vullen. In de dagen daarna meerdere keren moeten ontluchten en wederom bijvullen.

Als je lekkages verwacht dan kan je ook onder elke koppeling een stuk papier leggen. Als het dan lekt zie je dit sneller terug dan een paar druppels op de grond.

Bij de eerste keer vullen heb ik eerst ontlucht bij de hoogste radiator op zolder omdat hier het merendeel van de lucht naar toe gaat. Hierna heb ik van onder naar boven elke radiator ontlucht.

• Loek92
FitTiv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:32:
Alle radiatoren dicht behalve die ruisen en ketel op 30. Heb je kans dat de luchtbel eruit gedrukt wordt door de hogere lokale druk.
Dat gaan we eerdaags eens proberen.
ZeRoC00L schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:33:

Inderdaad, al het water was uit het systeem en is nu met nieuw water gevuld.
Echter heb ik dus afgelopen maand al elke dag alle radiatoren ontlucht waarbij het kan. Hier komt nu al dagen direct water uit (dus geen lucht) als ik het kraantje open draai.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Daar zal je wat aan moeten doen. Weet je heel zeker dat er geen ontluchting op zit?
Het ziet er op sommige radiatoren niet direct als een kraantje uit:
[Afbeelding]
Ja dat weet ik vrij zeker. We hebben beneden drie dezelfde radiatoren waarvan 1 een kraantje heeft, boven 3 dezelfde waarvan 1 een kraantje heeft (achterkant van het huis dus) en op zolder eentje met een kraantje (achterkant van het huis). Verder hebben de designradiatoren in de keuken en badkamer ook kraantjes, maar ook die zitten niet aan de herriebuizen.
Remi schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Dit, ik heb onlangs ook het hele systeem opnieuw moeten vullen. In de dagen daarna meerdere keren moeten ontluchten en wederom bijvullen.

Als je lekkages verwacht dan kan je ook onder elke koppeling een stuk papier leggen. Als het dan lekt zie je dit sneller terug dan een paar druppels op de grond.

Bij de eerste keer vullen heb ik eerst ontlucht bij de hoogste radiator op zolder omdat hier het merendeel van de lucht naar toe gaat. Hierna heb ik van onder naar boven elke radiator ontlucht.
Dat papiertje heb ik hier inderdaad ook gedaan. Lekte nog 1 koppeling. Is een maand geleden opgelost.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:58
Hoeveel druk meet je CV-ketel? Wellicht nog elders een drukmeter (bijv. bij een vloerverwarming), hoe hoog staat die?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Loek92
Freeaqingme schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:56:
Hoeveel druk meet je CV-ketel? Wellicht nog elders een drukmeter (bijv. bij een vloerverwarming), hoe hoog staat die?
Deze is in een maand tijd (na vullen en paar keer ontluchten en bijvullen) van 1,5 bar naar nu 1,3 bar gedaald.
Ik hoop dat er dus wel wat lucht uit is en dat dit geen lekkage in een geroeste leiding in de vloer zit ofzo. In de keuken en badkamer lopen er leidingen door de vloer. Rest van de leidingen lopen vrij bloot buiten de muren van boven naar beneden.

Er is verder geen andere drukmeter in het systeem.

• FitTiv
Loek92 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Dat gaan we eerdaags eens proberen.

[...]

Inderdaad, al het water was uit het systeem en is nu met nieuw water gevuld.
Echter heb ik dus afgelopen maand al elke dag alle radiatoren ontlucht waarbij het kan. Hier komt nu al dagen direct water uit (dus geen lucht) als ik het kraantje open draai.

[...]

Ja dat weet ik vrij zeker. We hebben beneden drie dezelfde radiatoren waarvan 1 een kraantje heeft, boven 3 dezelfde waarvan 1 een kraantje heeft (achterkant van het huis dus) en op zolder eentje met een kraantje (achterkant van het huis). Verder hebben de designradiatoren in de keuken en badkamer ook kraantjes, maar ook die zitten niet aan de herriebuizen.

[...]

Dat papiertje heb ik hier inderdaad ook gedaan. Lekte nog 1 koppeling. Is een maand geleden opgelost.
Ter volledigheid: daarna wel opnieuw ontluchten natuurlijk.
Maar je hoort het snel genoeg, had hier ook zo'n radiator. Ketel max aan en opeens ging de ontluchter van de ketel borrelen :) dan weet je dat je m hebt. Dit moest ik overgins twee keer doen (over 2 dagen verspreid) voordat de verwarming goed werkte.

• FitTiv
Loek92 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Deze is in een maand tijd (na vullen en paar keer ontluchten en bijvullen) van 1,5 bar naar nu 1,3 bar gedaald.
Ik hoop dat er dus wel wat lucht uit is en dat dit geen lekkage in een geroeste leiding in de vloer zit ofzo. In de keuken en badkamer lopen er leidingen door de vloer. Rest van de leidingen lopen vrij bloot buiten de muren van boven naar beneden.

Er is verder geen andere drukmeter in het systeem.
Je loopt ook continue water uit het systeem te halen als er bij ontluchten gelijk water uitkomt. Ik zou van 0.2 bar niet zo bang worden tijdens het hele ontluchten.

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Hangen de radiatoren waterpas?

Kun je eens een foto maken van de radiatoren die je niet kunt ontluchten?

Waar je ook aan kunt denken, is een microluchtbelafscheider opnemen in je systeem (op de aanvoerleiding, zo dicht mogelijk bij de ketel). Hoewel de meningen hierover verschillen, heb ik het idee dat sinds ik dat ding heb geïnstalleerd, het systeem zichzelf na verloop van tijd weet te ontluchten. Het maakt het water sneller zuurstofarm, wat dan op zijn beurt weer deels de luchtbellen elders in het systeem langzaam opneemt.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:58
Loek92 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Ik zou 'm lekker bijvullen tot 2 bar (of zelfs tijdelijk nog iets hoger, bijv 2.5). Daarmee kan je ook nog wat meer lucht er uit drukken als je geluk hebt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:52
Het is vrij normaal dat er dagen na het opnieuw vullen van het systeem nog lucht in zit. Je krijgt nooit alle lucht in 1x te pakken. Bovendien komt er vaak nieuwe lucht in die uit het nieuwe water wordt gekookt.

Je zult gewoon geduldig moeten blijven ontluchten (en indien nodig weer bijvullen). Loop elke dag even langs het hele systeem (niet alleen de radiatoren die lawaai maken, maar allemaal). Na een dag of 4/5 zou het grootste deel er wel uit moeten zijn. Als dat niet zo is, dan hangt ergens een radiator scheef. Sommige huizen hebben ontluchtingskraantjes op een 'knietje' ergens op een strategisch punt in de leidingen, maar die vallen vaak niet op. Zoek deze en gebruik ze.

Radiatoren die niet kunnen worden ontlucht zijn volgens mij een fout, zo mag een systeem niet worden opgeleverd. Als een installateur dit heeft gedaan, spreek 'm erop aan. Als je zelf hebt geklust, plaats ontluchtingskranen op alle radiatoren.

• Loek92
Zwartoog schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:13:
Hangen de radiatoren waterpas?.
Net even gemeten. Waar de herrie zit: ja.
PhilipsFan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:23:
Het is vrij normaal dat er dagen na het opnieuw vullen van het systeem nog lucht in zit. Je krijgt nooit alle lucht in 1x te pakken. Bovendien komt er vaak nieuwe lucht in die uit het nieuwe water wordt gekookt.

Je zult gewoon geduldig moeten blijven ontluchten (en indien nodig weer bijvullen). Loop elke dag even langs het hele systeem (niet alleen de radiatoren die lawaai maken, maar allemaal). Na een dag of 4/5 zou het grootste deel er wel uit moeten zijn. Als dat niet zo is, dan hangt ergens een radiator scheef. Sommige huizen hebben ontluchtingskraantjes op een 'knietje' ergens op een strategisch punt in de leidingen, maar die vallen vaak niet op. Zoek deze en gebruik ze.

Radiatoren die niet kunnen worden ontlucht zijn volgens mij een fout, zo mag een systeem niet worden opgeleverd. Als een installateur dit heeft gedaan, spreek 'm erop aan. Als je zelf hebt geklust, plaats ontluchtingskranen op alle radiatoren.
Ik ben dus al weken (ik denk nu precies een maand) elke dag de ontluchtingskraantjes na aan het lopen en daar komt dus geen lucht meer uit. Het probleem zit echt in de radiatoren waar geen ontluchtingskraantje aan zit.

Ik gok dat de radiatoren op de begane grond er al tig jaar hangen. Wellicht waren de eisen toen anders. Er lijkt 1 kraantje per verdieping te zijn hier... Huis uit 1969.

• Loek92
FitTiv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Ter volledigheid: daarna wel opnieuw ontluchten natuurlijk.
Maar je hoort het snel genoeg, had hier ook zo'n radiator. Ketel max aan en opeens ging de ontluchter van de ketel borrelen :) dan weet je dat je m hebt. Dit moest ik overgins twee keer doen (over 2 dagen verspreid) voordat de verwarming goed werkte.
Ik heb de ketel nu eens goed aangeslingerd. Ik ben benieuwd >:)

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:54
Als je een CV pomp hebt met 3 standen kan je deze het beste tijdelijk op de hoogste stand zetten(3) om de lucht uit de radiator te duwen.

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-03 21:32
Je kan de volgende dingen proberen.

Om te kijken of er lucht zit in 1 van de radiatoren die niet kunnen ontluchten kan je kijken of ze helemaal warm worden. Vaak wordt de radiator niet goed warm op de punten waar lucht zit.

Ook kan je alle kranen van de radiatoren dicht zetten en dan per radiator de kraan open zetten zodat de ketel pomp de radiator "doorgespoeld" als je een jonge ketel hebt kan het zijn dat je hiervoor wel de pomp op continu moet zetten. Omdat die anders terug toert en niet veel lucht mee kan spoelen.

Werkt dit nog niet kan je proberen de installatie te spuien. Kijk hier wel een beetje mee uit als je niet minstens 1 rechter hand hebt. Het water wat je er uit gaat spuien kan echt heel vies zwart zijn dit krijg je heel slecht uit kleren stucwerk en noem maar op.
Hebt idee is om bij de ketel bij te vullen en tegelijkertijd water uit het systeem te laten op het punt waar de problemen zich voordoen. Als dit het oplost weet je in ieder geval dat je verwarming systeem niet heel lekker gemaakt is en dat er misschien een paar ontluchtingspunte bij moeten komen

• tijs000
En bij oude radiatoren zit de ontluchten ooit boven op de radiator langs de radiatorkraan.

Kijk wel uit deze gaan nogal eens kapot als je ze open draait -.-

[Voor 10% gewijzigd door tijs000 op 23-03-2021 13:21]

• Loek92
tijs000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:20:
En bij oude radiatoren zit de ontluchten ooit boven op de radiator langs de radiatorkraan.

Kijk wel uit deze gaan nogal eens kapot als je ze open draait -.-

[Afbeelding]
Ik weet vrij zeker dat er geen ontluchtingskraantjes op zitten. Op de radiatoren op de begane grond zitten naast de aan en afvoer van het water alleen een waterkraan om het water er af te laten (aan de onderkant) verder niks. Op de radiator op de eerste verdieping zitten letterlijk geen andere punten dan alleen de aan en afvoer. De kraantjes die hier voorbij komen herken ik beide en zitten inderdaad aan de achterzijde van het huis wél op de radiatoren.
tijs000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:16:
Je kan de volgende dingen proberen.

Om te kijken of er lucht zit in 1 van de radiatoren die niet kunnen ontluchten kan je kijken of ze helemaal warm worden. Vaak wordt de radiator niet goed warm op de punten waar lucht zit.

Ook kan je alle kranen van de radiatoren dicht zetten en dan per radiator de kraan open zetten zodat de ketel pomp de radiator "doorgespoeld" als je een jonge ketel hebt kan het zijn dat je hiervoor wel de pomp op continu moet zetten. Omdat die anders terug toert en niet veel lucht mee kan spoelen.

Werkt dit nog niet kan je proberen de installatie te spuien. Kijk hier wel een beetje mee uit als je niet minstens 1 rechter hand hebt. Het water wat je er uit gaat spuien kan echt heel vies zwart zijn dit krijg je heel slecht uit kleren stucwerk en noem maar op.
Hebt idee is om bij de ketel bij te vullen en tegelijkertijd water uit het systeem te laten op het punt waar de problemen zich voordoen. Als dit het oplost weet je in ieder geval dat je verwarming systeem niet heel lekker gemaakt is en dat er misschien een paar ontluchtingspunte bij moeten komen
Het probleem is eigenlijk niet dat de radiatoren niet warm worden of geluid maken. Maar je hoort het water best hard stromen door de verticale leidingen van boven naar beneden. Dat is het geluid wat we horen en dat komt door de lucht die er in zit, gok ik.
Verder zou je zeggen: als je lucht hoort door de verticale leidingen, dan gaat die lucht altijd naar boven en ben je er zo van af! Nou, na een maand is het dus nog niet minder :+

Als ik een radiator open draai hoor ik inderdaad dat daar water met lucht wordt ''doorgespoeld''.
Wellicht moet ik gewoon een paar keer flink aanjagen tot 30 graden en kijken of het minder wordt.

Dat het systeem niet helemaal klopt ben ik het mee eens, heb me al aardig zitten verbazen dat er geen ontluchting is aan de voorkant. Maar zo is ongeveer alles hier in dit huis niet logisch 8)7

Als echt allerlaatste oplossing had ik bedacht om misschien de koppelingen bij de radiatorkranen wat open te draaien en te kijken of daar lucht ontsnapt. Maar we hebben zoveel ruzie gehad met die koppelingen bij het terugplaatsen dat ik me daar liever niet meer aan waag.

• tijs000
ahzo dan heb ik nog iets wat je zou kunnen proberen. het is een beetje een longshot maar wel gemakkelijk te testen.

ik heb eens een keer iemand gehad waar een ijzer braam in de leiding zat te klapperen die te zwaar was om door de pomp mee getrokken te worden maar wel constant herrie zat te maken.

plak eens een goede magneet op de plek waar je het getik het meest hoort en kijk of het weg gaat.

en kijk wel uit met die koppeling los draaien want als ik het zo hoor zit de leiding een beetje onder spanning dus kan er in 1 keer een hele stoot water komen als je te rauw bent.

• KruimelTuimel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Het klinkt inderdaad als een leiding die niet goed is afgebraamd zoals @tijs000 aangeeft, een leiding onder spanning of een klem die te strak is aangedraaid etc.

• Loek92
KruimelTuimel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:18:
Het klinkt inderdaad als een leiding die niet goed is afgebraamd zoals @tijs000 aangeeft, een leiding onder spanning of een klem die te strak is aangedraaid etc.
tijs000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:15:
ahzo dan heb ik nog iets wat je zou kunnen proberen. het is een beetje een longshot maar wel gemakkelijk te testen.

ik heb eens een keer iemand gehad waar een ijzer braam in de leiding zat te klapperen die te zwaar was om door de pomp mee getrokken te worden maar wel constant herrie zat te maken.

plak eens een goede magneet op de plek waar je het getik het meest hoort en kijk of het weg gaat.
Hmm, je hoort het bij dezelfde leidingen (voorkant huis) zowel op de begane grond als op de eerste verdieping gelijktijdig en even hard. Het is(/lijkt) écht het geluid van stromend water met lucht (anders hoor je als het goed is niks) door een pijp. Of het de aan- of afvoerpijp of beide is weet ik niet.
Er zit nu op de begane grond juist geen klem (als je die dingen aan de muur bedoelt) op omdat daar recent gestuct is. Boven is de klem blijven hangen zoals die altijd gezeten heeft.

EDIT: Dat de leidingen onder spanning staan klopt. Het was een hele klus om op de begane grond alles recht op elkaar aan te laten sluiten nadat de stucadoor was geweest. Hier kan, gok ik, zonder alles los te halen niet veel aan gedaan worden?
EDIT2: Aan de achterkant van het huis hangt alles ook onder spanning, maar omdat(?) we daar wel kunnen ontluchten is het daar wél stil.
tijs000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:15:
en kijk wel uit met die koppeling los draaien want als ik het zo hoor zit de leiding een beetje onder spanning dus kan er in 1 keer een hele stoot water komen als je te rauw bent.
We hebben hier bij het loshalen al een aardig waterballet gehad met zwart water. O.a. omdat er toch geen vloer lag dus dat was de snelste manier. Maar inderdaad blijf ik het liefste ver weg van de koppelingen nu eindelijk alles lekkage vrij is aangesloten.

[Voor 9% gewijzigd door Loek92 op 23-03-2021 14:35]

• vrijdenker
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-01 07:44
Hi Loek,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook alle radiatoren los gehad, opnieuw gevuld en ontlucht en ook herrie in zowel de leidingen (ruist als een soort spacy snelweg op het moment dat er gepompt wordt) en iets wat klinkt als lucht bubbels in sommige radiatoren.

Ik heb hier best wat tips gelezen die ik ga proberen, maar ik was benieuwd of je het nog hebt kunnen oplossen en wat bij jou de oplossing was.

• Loek92
vrijdenker schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:44:
Hi Loek,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook alle radiatoren los gehad, opnieuw gevuld en ontlucht en ook herrie in zowel de leidingen (ruist als een soort spacy snelweg op het moment dat er gepompt wordt) en iets wat klinkt als lucht bubbels in sommige radiatoren.

Ik heb hier best wat tips gelezen die ik ga proberen, maar ik was benieuwd of je het nog hebt kunnen oplossen en wat bij jou de oplossing was.
Nou, naar mijn idee was het vorig jaar einde van de winter 'opgelost', of we waren het vergeten dat kan ook :+

Maar we hebben deze zomer de toiletruimte gerenoveerd en daarvoor moest het systeem dus weer leeg...
En je raadt het al, sinds we weer stoken horen we de luchtbellen weer stromen/tikken...

Ik snap gewoon niet waarom er aan de hele voorkant van het huis geen ontluchtingsnippels op de radiatoren zitten, die lucht kan gewoon nergens heen. Op dit moment heb ik dus nog geen oplossing.

Hoeveel bar kan een cv-systeem hebben? Is het een idee om het tot 3 bar te vullen en dan de thermostaat op 30 te zetten in de hoop dat de lucht naar boven geperst wordt?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
De gekende oplossingen: pomp op maximaal zetten, en alle andere radiatoren uitschakelen zodat alle flow door de probleemradiatoren gaat.
Een microbellenontuchter schijnt ook te helpen, door steeds beetje bij beetje de lucht op te nemen (zodat je je radiatoren niet meer moet ontluchten). In principe kan je die zelf plaatsen bij de ketel, als je het aandurft om even een stukje leiding weg te halen: https://www.saniheat.nl/p...FBbWx9O9zIhRoCuCEQAvD_BwE

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee