"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
mijn tante heeft een videorecorder met teletekst als ik me niet vergis... is een alweer wat oudere Grundig
het is misschien ook mogelijk als je je videorecorder via de scart van de tv op laat nemen, wat er dan bij ons gebeurt is dat ie wel het Onscreen Display van de tv meepikt maar niet de teletekst
het is misschien ook mogelijk als je je videorecorder via de scart van de tv op laat nemen, wat er dan bij ons gebeurt is dat ie wel het Onscreen Display van de tv meepikt maar niet de teletekst
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
dat werkt inderdaad zo, ja..
als ik tijdens het afspelen van een zelf opgenomen videoband op de teletest knop druk, krijg ik de teletest te zien van het moment dat het werd opgenomen.. weliswaar met een hoop strepen er door heen en af en toe bewegend en zo, maar het is nog best te lezen..
als ik tijdens het afspelen van een zelf opgenomen videoband op de teletest knop druk, krijg ik de teletest te zien van het moment dat het werd opgenomen.. weliswaar met een hoop strepen er door heen en af en toe bewegend en zo, maar het is nog best te lezen..
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds
Eej, dat ga ik strax ook eens proberen, want op onze tv zie je altijd zo' n regeltje staan onderaan na het zappen, met welk programma er op dat moment op is en dat pikt ie ook op van de videoband , weliswaar met enige verminkingenOp woensdag 15 augustus 2001 19:49 schreef niorg81 het volgende:
dat werkt inderdaad zo, ja..
is afhankelijk van je videorecorder.
tv beeld bestaat uit iets van 700 lijnen. waarvan het beeld uit maar 500 nogwat bestaat..
de overige lijnen worden dus gebruikt door teletekst en andere informatie.
sommige videorecorders nemen alleen de eerste 500 lijnen op op de band (TV-beeld)..
andere videorecorders pakken soms wat meer waardoor je de tekst redelijk kunt lezen (met veel blokken en strepen).
er zal vast wel ergens een teletext-compliant VCR zijn die alle 700 lijnen kan recorden maar ik denk dat die :
1- niet goedkoop zal zijn
2- amper te vinden zal zijn
3- als ie al bestaat
tv beeld bestaat uit iets van 700 lijnen. waarvan het beeld uit maar 500 nogwat bestaat..
de overige lijnen worden dus gebruikt door teletekst en andere informatie.
sommige videorecorders nemen alleen de eerste 500 lijnen op op de band (TV-beeld)..
andere videorecorders pakken soms wat meer waardoor je de tekst redelijk kunt lezen (met veel blokken en strepen).
er zal vast wel ergens een teletext-compliant VCR zijn die alle 700 lijnen kan recorden maar ik denk dat die :
1- niet goedkoop zal zijn
2- amper te vinden zal zijn
3- als ie al bestaat
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
De kwaliteit van een VHS opname is (meestal) niet toerijkend voor het opnemen van teletekst ('t is ook niet zo dat ze het proberen ofzo), wat je meestal als teletekst meekrijgt is het zelfde als wanneer je de zender op TV een paar tikjes de verkeerde kant op zet met fine-tuning (dan heb je dus ook storend beeld).
Soms kan je één pagina opvragen, van een goede band, maar de ondertiteling op BBC zal (bijna) zeker niet lukken.
Dat gaat alleen als je het op de Hillary (The Fresh Prince) Banks manier opneemt
Soms kan je één pagina opvragen, van een goede band, maar de ondertiteling op BBC zal (bijna) zeker niet lukken.
Dat gaat alleen als je het op de Hillary (The Fresh Prince) Banks manier opneemt
allemaal bedankt en lang leve de techniek
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
Op een gewone VHS recorder is het aantal beeldlijn niet toereikend om teletext op te nemen. Er staat wel iets op maar niet genoeg
Op een S-VHS recorder lukt het een stuk beter
Als je dan ook nog een super High Grade tape neemt dan is het helemaal goed.
Op een S-VHS recorder lukt het een stuk beter
Als je dan ook nog een super High Grade tape neemt dan is het helemaal goed.
Het kan ook met een VHS recorder, alleen moet je er dan wel één hebben met teletekst decoder. Ik heb zo'n videorecorder, de duurste VHS recorder van Philips (van een aantal jaar terug: de VR768). Je kan dan kiezen om een teletekst pagina aan te zetten tijdens het opnemen, hetzelfde zeg maar als tv kijken met teletekst aan. Het nu ervan is dat je de subtitels aan kan zetten, zodat je dus subtitels kan hebben op BBC. Ik doe dat regelmatig, en het werkt pefect. Wat wel vevelend is, is dat je het -uiteraard- niet meer kan uitzetten.
Maar ik moet zeggen, het is ook wel erg relaxed om een film te kijken zonder die rotsubtitels.
Het heeft trouwens nog een voordeel om een VCR te hebben met teletekst decoder, je kan dan namelijk opnemen met behulp van de programma pagina. Je krijgt dan een soort cursor, en je kan dan gewoon van de programma pagina van een teletekst uitzending een porgramma selecteren om op te nemen. Erg handig.
Maar ik moet zeggen, het is ook wel erg relaxed om een film te kijken zonder die rotsubtitels.
Het heeft trouwens nog een voordeel om een VCR te hebben met teletekst decoder, je kan dan namelijk opnemen met behulp van de programma pagina. Je krijgt dan een soort cursor, en je kan dan gewoon van de programma pagina van een teletekst uitzending een porgramma selecteren om op te nemen. Erg handig.
Philips VRxxx videorecorders hebben een kl*teloopwerk
Op donderdag 16 augustus 2001 20:59 schreef dreeke het volgende:
Philips VRxxx videorecorders hebben een kl*teloopwerk
Die van mij maakt altijd zo'n heerlijk ratelend geluid waarbij je je afvraagt hoe je band daar ooit nog heel uit gaat komenOp donderdag 16 augustus 2001 21:14 schreef Baklap het volgende:
[..]
ok ok het zijn geen toppertjes maar...zo erg is het ook weer niet.
Pagina: 1