Toon posts:

Presenteren berekeningen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:05
Het bedrijf waar ik werk ontwerpt en produceert bepaalde producten. Tijdens het ontwerp worden hier sterkteberekeningen voor gemaakt. De resultaten hiervan presenteren we in een tweetal rapporten. Één voor interne productie en één voor extern (voor NoBo's / gemeenten).

Momenteel maken we gebruik van Excel voor zowel de berekeningen alsook de rapporten. De presentatie, met name bij een variabele hoeveelheid resultaten, is een drama.

Ik ben daarom op zoek naar geschikte software of een software-combinatie om dit wat eenvoudiger te maken.

MATLAB is wat te kostbaar. SMath is weer niet geschikt voor presentatie van rapporten.
En andere voorzichtige gedachten is om het geheel te programmeren (VB, C#, Python, ?) en het geheel dynamisch te presenteren via HTML.

Heeft iemand nog andere suggesties?

Alle reacties

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 11:20
Excel en powerBI?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Python en een Jupyter notebook?

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor presentaties zijn dynamische dashboards veel mooier en inzichtelijker. Dan zit je inderdaad aan PowerBI of Python.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-03 11:05

g0tanks

Moderator CSA
Hier zat ik ook aan te denken. Eventueel met Matplotlib voor visualisatie.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 14:21
Is het mogelijk om een voorbeeld van een dergelijk rapportje te laten zien? Ik kan me er weinig bij voorstellen namelijk.

Bij mij op het werk doen we namelijk alle voorbereidend werk in Excel en alleen het eindrapport (met teksten) wordt gepresenteerd in Word.
Dan worden tabellen en grafieken gewoon als plaatje erin geplakt vanuit de Excel...

Edit: ik heb een financiële functie, dus niet vergelijkbaar met TS

[Voor 9% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-03-2021 10:41]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:05
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal hier mee verder.

Voorbeelden mag of kan ik niet geven. Wellicht dat het ook teveel afleid van de insteek.
Vandaar ook mijn abstracte beschrijving.

Momenteel is ieder "hoofdstuk" een werkblad in Excel, welke naar gelang de hoeveelheid output zich naar beneden uitbreidt. Het handmatig aanpassen van opmaak is een tijdrovend drama.
Onze externe rapporten zijn tussen de 30 en 80 pagina's groot (o.a. afhankelijk van de geometrie van het product). De interne rapporten slechts 4 pagina's. Dit terwijl de input een, min of meer, statische grootte heeft van "slechts" een kleine 200 variabelen.

Ik denk dus dat een engine op basis van bijvoorbeeld Python een goede kanshebber is om een dynamisch rapport te genereren. Ik zie dat Notebook weer prima geconverteerd kan worden naar PDF.

[Voor 23% gewijzigd door Rene2322 op 23-03-2021 13:54]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee