Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Recommendations: Gaming laptop 2021

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Testsubject101
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 08-06 14:32
Goedemorgen,

Momenteel ben ik druk bezig op zoek naar mijn allereerste echte 'gaming laptop'. Tot dusver heb ik altijd op wat lichtere modellen wat oudere games gespeeld. Daarnaast speelde ik veelal games op de playstation e.d.
Ik wil graag een laptop omdat een destkop (i.v.m. veel verhuismomentjes in huis haha :) ) niet handig is in mijn geval. Ik zoek een laptop die ook de nieuwere games aankan en ik hoop er op die manier een paar jaartjes mee vooruit te kunnen. Ook zou ik het fijn vinden om wat te kunnen multitasken. Zaken zoals twitch streams bekijken, games spelen en surfen tegelijk. Ik heb namelijk één plek in mijn woning waar ik een dock heb met meerdere beeldschermen.

Helaas zelf weinig verstand van de huidige specs die goed zijn. Dus hoopte hier wat hulp te krijgen
(bij games die ik speel denk aan: World of Warcraft / Apex Legends / The Isle)

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen (ook de nieuwere games), videos bewerken, multitasken

Wat is je budget?
850-900 euro, ben van plan deze dus veel te verkassen van kamer naar kamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment zat ik te kijken naar:

https://www.bol.com/nl/p/...0_0gwEEAYYAiABEgJtrPD_BwE

en naar

https://www.bol.com/nl/p/...g.2_18_19.24.ProductTitle

Alvast heel erg bedankt voor de Feedback!

[Voor 12% gewijzigd door Testsubject101 op 23-03-2021 09:41]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22-06 15:03
Voor een beetje minder geld heb je ook nog deze laptop welke vrijwel gelijk is in specs als de Acer
pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY00K5MH)
Anders is er voor een beetje meer geld deze laptop welke een snellere videokaart heeft
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-55-794M

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• Testsubject101
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 08-06 14:32
@Miyazono Thanks!

De Acer Nitro 5 had ik eerder voorbij zien komen. Qua prijs wat in dezelfde klasse, heb je zelf ervaring met dit model? De beoordelingen lijken goed (tweakers review kwam op een 8/10 uit zag ik)

• Miyazono
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22-06 15:03
Testsubject101 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:42:
@Miyazono Thanks!

De Acer Nitro 5 had ik eerder voorbij zien komen. Qua prijs wat in dezelfde klasse, heb je zelf ervaring met dit model? De beoordelingen lijken goed (tweakers review kwam op een 8/10 uit zag ik)
Zelf geen ervaringen met de Nitro 5 nee, maar ik zie hem wel vaak aangeraden worden en voorbij komen, niet per se dit model, maar de Nitro 5 serie in het algemeen.

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• Strikee
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09-04 09:06
Ik heb gisteren deze binnengekregen: pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60092MH) en tot nog toe bevalt ie echt super (in hoeverre dat al binnen een dag is te zeggen).

Zit je wel een klein stukje boven je budget, maar wel een GPU upgrade naar een RTX 2060.
Wel een i5 ipv i7 (maar wel 10th gen), dus het ligt er denk ik een klein beetje aan of je zwaartepunt meer op het videobewerken of op het gamen ligt. Hij heeft een hele tijd weer op 1149eu gestaan en was er al een tijdje naar aan het loeren.

Let er wel op dat je bij de laptops die je zelf aangeeft een TN paneel hebt. Voor videobewerken is dat niet helemaal ideaal.

[Voor 1% gewijzigd door Strikee op 24-03-2021 13:17. Reden: Strikethrough na antwoord van Frietsaus]

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Strikee schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:23:
Let er wel op dat je bij de laptops die je zelf aangeeft een TN paneel hebt. Voor videobewerken is dat niet helemaal ideaal.
Specs van bol.com kloppen zo goed als nooit. Het zijn IPS panels, maar wel budget IPS panels. Wel de goede kijkhoeken, maar geen hoge helderheid en geen goede kleurweergave.

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:38
Verwacht voor dat budget geen laptops waar je nieuwe games op hoogste instellingen kan spelen, zeker niet de komende jaren.

Dan heb je een nieuwere grafische kaart nodig.

Maar 1080p 60hz kan je beste een tijd lukken als je de instellingen in nieuwere games op medium zet.

Ik raad je ook ten zeerste aan om de versie met de 1660ti te nemen die @Miyazono post.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Strikee
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09-04 09:06
Frietsaus schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Specs van bol.com kloppen zo goed als nooit. Het zijn IPS panels, maar wel budget IPS panels. Wel de goede kijkhoeken, maar geen hoge helderheid en geen goede kleurweergave.
Thanks, was daar niet bewust van. Ik zie het nu ik ze door de pricewatch haal. Wat slecht dan eigenlijk!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True