Toon posts:

i7 7700k met dark rock pro 4 koeler erg warm

Pagina: 1
Acties:

• bram078
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-03 22:21
asus rog strix z270f gaming
4 x 8 gb ddr4 ballistix 2400mhz
i7 7700k
dark rock pro 4 be quiet koeler
1080 ti extreme editie AORUS

zijn er mensen die ook last hebben van redelijk hoge temps op de dark rock pro 4 koeler?

ik ben geupgrade van een 20 euro coolermaster aftermarket koeler naar de dark rock omdat ik de cpu niet op 80 graden wilde zien op stock settings, maar de dark rock pro 4 doet het zelfde meschien een 2 graden verschil maar dat is het.

koelpasta is goed heb net opnieuw vervangen de koeler zit goed gemonteerd.
heb extra fans in me case geplaatst en dit helpt niet.
2 vooraan voor frisse lucht 1 boven en achter voor warme lucht er uit te pushen

meschien hebben jullie nog wat tips?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
hoe is de cpu fan curve?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:11

Malantur

BBG'er
Op hoeveel volt draait je cpu? Ik heb net de upgrade gedaan naar een 7700K onder een Dark Rock Pro 3. Op 1,33 volt draait hij 5.0GHz en wordt hij max 82 graden full load. De ventilator is nog onhoorbaar op full load.
Op stock speeds en met de Pro 4 zou je zeker betere resultaten moeten behalen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• bram078
dit is trouwens met fans cranked op max vegreten erbij te zetten

• bram078
@Malantur netjes mijne staat op stock voltage nog ik had deze koeler gehaald voor overclocken maar als he mp ush met voltage richting 1.3 word hij all 90 graden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het grootste probleem van de meeste CPU's zit in de overdracht van core naar IHS en van IHS naar koeler. Je kan een halve kamer aan radiatoren hebben met 20 pompen en 100 fans, het probleem blijft de warmte van de core in het water krijgen en met een luchtkoeler is het niet anders. Zeker op 100% load krijg je gewoon niet alle wamte goed overgedragen naar de koeler. Met een hoop Intel CPU's is de beste manier om de temps echt omlaag te krijgen de bagger pasta tussen core in IHS te vervangen om die overdracht van warmte beter te maken. Ik gebruik hier flinke customwaterkoeling en de temps op 100% load zijn nog niet geweldig door het probleem van overdracht van warmte. Zelfs als je naar direct DIE koeling zou gaan hou je nog problemen. Zelfs als alles qua koeler en voltage in orde is hou je dit probleem helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram078
@PilatuS ja dus delitten zat ik all naar te kijken sws staan deze series all bekend om aardig wat hitte maar hem hier wel echt drama mee gehad haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bram078 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:35:
@PilatuS ja dus delitten zat ik all naar te kijken sws staan deze series all bekend om aardig wat hitte maar hem hier wel echt drama mee gehad haha
Als alles perfect is qua koeler en voltage ga je nog geen 60 graden onder full load halen. Dat lukt mij met mijn 2 stuks 4x120mm radiatoren en flink waterblok ook niet.

Nou draait mijn CPU alleen eigenlijk nooit op 100% omdat ik er puur de standaard dingen mee doen en gamen. Met geen enkel spel dat ik speel draait de CPU op 100% waarmee ik max temps zie per core van soms eens 65 graden. Dit trouwens met een setup voor stilte en niet voor temps waarbij ik het water vrij heet laat worden.

Je kan heel moeilijk gaan doen en delidden gaat zeker helpen, maar de vraag is of het nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:42

Umbrah

The Incredible MapMan

De 7700/8700 series was best berucht voor IHS 'problemen' (ze kunnen de hitte hebben...). Sommigen stonden gewoon bol/waren hol, waardoor lappen een behoorlijk effect had (naast delidden). Als je mount verder goed is, zal je het an-sich al aan de pasta kunnen zien.

Geen twee CPU's in die reeks waren hetzelfde, en daardoor kon je lastig vergelijken met andere mensen.

[Voor 16% gewijzigd door Umbrah op 23-03-2021 00:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:22
Cpu, moederbord en ram verkopen nu het nog een hoop geld opbrengt. De cpu doet richting de 200 en daar haal je doodleuk een nieuwe, beter presterende i5-11400 voor die veel minder warm wordt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bram078
Heb de stap genomen en de i7 7700k Gedelid en dat was het zeker waard!

100% onder stress op 4,8 ghz oc draait de cpu nu net 60 62 graden constand en long term als de hoek waar me pc in staat warm word 65 graden

zit nu te kijken om naar de 5 ghz te pushen heb hem nu all daarop gehad maar stabiel is een ander verhaal zelfs met 1,35V op de cpu maar dan nog steeds 72 graden wat ik erg netjes vind.

iedereen heel erg bedankt voor de reactie's!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee