Mijn daily driver is de Huawei P8 Lite van in 2016. Ik heb deze ondertussen ook daadwerkelijk al 5 jaar en dat begin ik ook wel echt te merken. Ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe smartphone.
Mijn voorkeur voor een nieuwe smartphone gaat naar Samsung en daarom heb ik al enkele maanden (tot bijna zeker een half jaar) gewacht om te zien wat de A52 en de A72 in huis hebben. Omdat ik toch ook zeer graag een téléfotocamera zou hebben valt de A52 al af.
Nu komt weer het cliché dat iemand niet kan kiezen... waarom? ... Wel....
Daarom had ik graag wat meer te weten gekomen over jullie ervaringen met verschillende SOCs, 120Hz vs 90Hz, wel/geen headphonejack (eventueel via USB-C adapter) en de upgrades en (security) updates. (Of gewoon een algemene mening of advies.)
(Of wachten op de S21 FE die misschien komt in augustus?)
Alvast héél erg bedankt.
Mijn voorkeur voor een nieuwe smartphone gaat naar Samsung en daarom heb ik al enkele maanden (tot bijna zeker een half jaar) gewacht om te zien wat de A52 en de A72 in huis hebben. Omdat ik toch ook zeer graag een téléfotocamera zou hebben valt de A52 al af.
Nu komt weer het cliché dat iemand niet kan kiezen... waarom? ... Wel....
- De A72 kost €449 en als je hem besteld/koopt voor 26 maart dan kan je bij Samsung gratis de Galaxy Buds+ bestellen a.d.h.v. het aankoopbewijs. Ik kan echter ook de Samsung S20 FE 4G nieuw kopen voor €469, maar hier zijn dan geen draadloze oortjes bij en de S20 FE heeft geen 3.5mm aansluiting.
- Daarnaast komt de S20 FE met een 120Hz scherm (vs 90Hz voor de A72) en een toch wel veel snellere SOC (CPU & GPU).
- De A72 zal wel 3 jaar lang software upgrades krijgen (nieuwe android versie) en 4 jaar lang security updates. De S20 FE krijgt updates tot tenminste oktober 2022. Dit is in ieder geval wat ik kan vinden op de officiële website van Samsung. Echter dacht ik dat deze een extra jaar had gekregen, dus zeker tot en met 2023, maar dit kan ik niet terugvinden.
- Daarnaast is de hoofdcamera van de S20FE "maar" 12 Megapixels terwijl die van de A72 64 Megapixels heeft. Ik weet dat het aantal megapixels niet altijd alles zegt, maar het diafragma is wel exact hetzelfde en snap dus niet goed hoe dit nu in elkaar zit...
Daarom had ik graag wat meer te weten gekomen over jullie ervaringen met verschillende SOCs, 120Hz vs 90Hz, wel/geen headphonejack (eventueel via USB-C adapter) en de upgrades en (security) updates. (Of gewoon een algemene mening of advies.)
(Of wachten op de S21 FE die misschien komt in augustus?)
Alvast héél erg bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door MattiVM op 23-03-2021 09:30 ]