Toon posts:

Asus ROG GL753 scharnieren kapot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• japijo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2022
Van mijn Asus ROG GL753VD zijn de scharnieren losgebroken van de back cover.
Om dit te kunnen vervangen ben ik opzoek naar een handleiding / tutorial / instructie hoe dit vervangen moet worden.

Ik ben al van alles tegengekomen hoe dit type uit elkaar gehaald moet worden behalve over de back cover

Heeft iemand dit al aan de hand gehad en zou mij uit kunnen leggen hoe de back cover vervangen moet worden.

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:21
Heb je al https://m.youtube.com/watch?v=4F_qel8LVso gevonden? Daar wordt het prima uitgelegd. Zo ja, welk onderdeel begrijp je niet?

Ik zie dat enkele modellen van de GL753VD alleen met een HDD zijn uitgerust. Als dit bij jou ook het geval is, zou ik de HDD door een SSD vervangen. Gewoon een 860 EVO of mx500 of zo. Als je weer voor 1TB gaat, ben je voor nog geen 120 euro klaar. Waarschijnlijk moet je wel de 2.5 inch variant kopen, maar dat zou je nog kunnen controleren door een foto van het moederbord te plaatsen. Misschien dat er toch nog een M.2-slot op het moederbord zit. Dan kun je de huidige HDD voor opslag gebruiken en een kleinere SSD voor je belangrijkste programma's.

Voordeel van een SSD is dat de laptop veel sneller opstart en veel responsiever is. Erg prettig.

[Voor 96% gewijzigd door hoi1234 op 23-03-2021 12:43]

• japijo
@hoi1234

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dit wel ben tegen gekomen op youtube maar na 3 uur filmpjes kijken zag ik door de bomen het bos niet meer.
In het filmpje beginnen ze op 5:30 met het loshalen van 1 van de kabels waar ik naar op zoek was.
Van het weekend ga ik ermee aan de slag want nu wordt de laptop nog gebruikt om een werkstuk af te maken en dat gaat voor.

Bedankt nog voor de tip over de SSD en HDD. Mijn laptop heeft nu een 256SSD en een 1TB HDD. Hier heb ik voor gekozen om 4K GoPro filmpjes gemakkelijker te kunnen bewerken.

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 17:38
Als het de LCD-backcover is, dan hoef je weinig kabels los te halen. Voor de zekerheid wel even de batterij loskoppelen en de laptop ontladen door de powerknop een paar seconden ingedrukt te houden.

Je verwijdert de bezel, schroeft het scherm los en legt dit voorzichtig op je toetsenbord (doekje er tussen om krassen te voorkomen). Vervolgens haal je de kabel voor de webcam en microfoon uit het kabelgootje (gewoon aangesloten laten), haal nu heel voorzichtig de camera uit de oude backcover.

Schroef de scharnieren (voor zover ze nog vastzitten) uit de oude backcover. Zet alles over naar de nieuwe backcover. Begin met de scharnieren, dan de webcam/micro kabel in het gootje, webcamprinplaatje en als laatste het scherm.

Let goed op dat je isolerende en geleidende tape weer op dezelfde plek terug plakt. Dit soort plakband zit er niet voor niks.

• japijo
De volgorde uit het filmpje aangehouden en alles ging goed. Achteraf was het makkelijk klusje.
Bedankt voor jullie hulp.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee