Toon posts:

sidebanding en fastwrites aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aopen ax3s pro mobo met een creative geforce 2 gts 32MB. Volgens alle progs staan bij mij sidebanding en fastwrites niet aan.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat vooral sidebanding een redelijk performanceverschil kan geven.

Hoe krijg ik dit aan? moet ik dan een andere bios downloaden voor de creative? in de bios van mijn mobo staat geen mogelijkheid tot het aanzetten van fastwrites

NVmax en dat soort programma's kan ik het wel aanvinken, maar het blijft dus niet hangen

iemand ervaring/oplossing?

alvast bedankt

Verwijderd

fastwrites kan ik bij mij in de bios instellen (al op verschillende pc's gedaan).. sidebanding moet volgens mij met een bios voor de VGA kaart alleen dat weet ik zelf neit zeker en ook niet hoe.. wil het zelf ook wel eens weten

Verwijderd

Als je een creative videokaart heb, kan je met een proggy dat AGP wizzard heet Sindebanding aanzetten...

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Waar is dit te downloaden, als ik vragen mag? (en dat mag ik vast wel :) )

Verwijderd

drivers sectie van www.3dblaster.com

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
heb bij mijn GF2 (asus v7700 pure) sidebanding aangezet met een bios update, met een progje werkte niet. maar hij werd er niet sneller op (niet in quake3 en in 3dmark 2000/2001) hij werd er wel minder stabiel op (kon eerst tot 255mhz GPU gaan en met sidebanding aan maar tot 240 anders crasht mijn systeem)

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Verwijderd

Op mijn TNT2 kaartje kan ik tijdens het updaten van mijn VGA-BIOS kiezen of ik wel of geen sidebanding wil.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

reiker

dan jij!

mijn asus v7700 pure 64mb is qua performance alleen iets op de ladder omhooggeklommen toen ik fast writes aanzette...

Zo gezegd, zo gedaan.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik krijg zekers 300-400 3dmarks meer met sidebanding aan. Ik gebruik zelf NVMax om sidebanding op de videokaart aan te zetten en ZTAGPtool (zoek maar op met google) om de sidebanding op mijn moederbord aan te zetten. Alleen aanzetten op moederbord of alleen op de videokaart helpt niet, het moet op allebei aan staan :)

MechWarrior || Monsters Game

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Wildfire

Joy to the world!

Ik krijg op mijn ASUS A7V266 met een GF2GTS sidebanding niet ingeschakeld... ZTAGPTool en NvMax helpen niet... :(

AGP 4x en fastwrites staan wel ingeschakeld... raar dat sidebanding niet wil lukken, mobo en videokaart ondersteunen het namelijk wel...

<edit> Niet dat ik met 9015 3DMarks te klagen heb.... >:) (3DMark 2000 dus... als dat een 3DMark 2001 score zou zijn geweest dan zou ik pas echt zitten te :9~ :)) </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 20:31 schreef wieikke het volgende:
Op mijn TNT2 kaartje kan ik tijdens het updaten van mijn VGA-BIOS kiezen of ik wel of geen sidebanding wil.
waar kan je TNT2 biosjes vinden??
en hoe flash je die? (lees: welk programma is het best)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

hmmm www.m3dzone.com bij downloads????

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je (gedwongen) AGP 2x draait, zou ik Fast writes aanzetten, maar bij AGP 4x schijnt het juist averechs te werken...

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:21 schreef limp_bizkit het volgende:
waar kan je TNT2 biosjes vinden??
en hoe flash je die? (lees: welk programma is het best)
Ikzelf heb een ASUS V3800 TNT2. Ik haal mijn TNT2 biosjes van de driverssite van ASUS. Het is gewoon een EXE-bestand dat bij het opstarten (is een windows-programma) vraagt of je wel of geen sidebanding wil.

Verwijderd

Ik heb een v7700 del en bij mij staat de sideband en de fastwrites uit.

Mijn videokaart ondersteunt het wel maar mijn chip set niet :? .

Ik heb trouwens een msi k7t turbo.

Verwijderd

sidebanding kan je in sommige gevallen aanzetten,door middel van tweakprogjes,ik heb daarvoor gtu.
fast writes op een via plank is ook zo moeilijk nog niet,middels de progjes wpcredit en wprset.

de offset zijn:
offset a4 bit 4
offset a8 bit 4
offset ae bit 4.
deze zijn voor de fast writes

sidebanding
offset a5 bit 1
offset a9 bit 1

dit werkt op een via apollo pro en de pcr files voor de kt133 zijn voor sba en fast writes hetzelfde.
Pagina: 1