Toon posts:

Inbouwspeakers in plafond overkapping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 14:42

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Mijn vraag:
Volgende week word mijn overkapping geplaatst. Nou worden er spotjes geplaatst (in het schrootjes plafond) en wil ik twee (?) speakers laten plaatsen. Ik ben op zoek naar goede speakers met op zijn minst bluetooth functie (meer functionaliteit is altijd welkom). Wie kan mij helpen (of heeft zelf al) een goede oplossing?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekfunctie tweakers. Veelal oude topics.

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik zou een beetje huiverig zijn om al te veel software functionaliteit in je vaste constructie te bouwen. Als de protocollen wijzigen of verbeteren kun je over 10 jaar de speakers uit je plafond gaan slopen. Niet het einde van de wereld, maar ik zou dat liever toegankelijk hebben vanaf een andere locatie.
maw. Gewone passieve speakers die ergens anders worden aangestuurd door een versterker met al dan niet bluetooth functionaliteit. Je kunt dan altijd makkelijk bij je device, als er iets anders moet komen kun je dat gewoon op de plank zetten. En het is ook handig bij troubleshooten.

Maargoed, dat ben ik :)

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Het gaat me ook om een stuk uitstraling. Speakers in het plafond lijkt me toch mooier dan op een plank. Simpele speakers op stroom met bluetooth functie. Moet te doen zijn... alleen er zijn er zo veel! :(

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Wat @AtomicShockwave bedoelt volgens mij dat je gewoon speakers met een draad installeert

Die speakers sluit je dan gewoon aan op een versterker of pc binnen in je huis. Op deze manier gaan je speakers de komende 20 jaar mee, gewoon domme techniek.. en als je wat anders wilt aansluiten binnen vervsng je dat deel en niet je speakers.

Het enigste wat op een plank/kast staat is een versterker. Maar wel binnen. En dat was een voorbeeld... Dus speakers gewoon in het plafond.

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Dat is inderdaad een optie... versterker zou dan in de schuur komen te gaan. Hebben jullie nog ideeën qua speakers? Complete sets?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ondanks dat de speakers overdekt zijn, zou ik kijken naar speakers voor outdoor gebruik.. of bv boot speakers die dus tegen water, hoge vochtigheidsgraad kunnen.

Ik heb geen idee of normale binnen speakers het leuk vinden om permanent buiten te spelen...

Merk en type. Nee sorry ik heb geen idee.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou idd voor een inbouwspeaker gaan die bedoeld is voor buiten. Bijvoorbeeld deze:
https://www.visaton.de/in...l-speakers/fx-16-wp-4-ohm
of iets wat "marine grade" is zoals deze:
https://id.jbl.com/en/club-marine/CLUB+MARINE+MS65W.html

Die sluit je idd bedraad aan, en dan haal je vanaf $willekeurigewebshop een versterker met bluetooth functie, of een sonos connect met een eigen versterker, of sonos amp bijvoorbeeld.

enneh.. die jbl heb je ook met ingebouwde rgb .... woei! :+

[Voor 9% gewijzigd door teacher op 24-03-2021 10:42]

Wise enough to play the fool

• Konijnenbats
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Zoek even op JBL control. Daar zit fatsoenlijk spul tussen en hebben zelfs een sub voor in plafond.

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-06 15:03
Bas90 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:15:
Mijn vraag:
Volgende week word mijn overkapping geplaatst. Nou worden er spotjes geplaatst (in het schrootjes plafond) en wil ik twee (?) speakers laten plaatsen. Ik ben op zoek naar goede speakers met op zijn minst bluetooth functie (meer functionaliteit is altijd welkom). Wie kan mij helpen (of heeft zelf al) een goede oplossing?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekfunctie tweakers. Veelal oude topics.
Nou dan hou ze maar vast, want anders ratelen de schrootjes je om de oren!
Natuurlijk kun je wel een stabiele omkasting timmeren waar die speaker straks in komen en de schrootjes netjes met voeg tegen aan lijken te komen. Niets zo vervelend als klapperende schrootjes muziek.

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Inderdaad! Zoek gewoon wat simpel wat in te bouwen is, stroom nodig heeft, en via bluetooth benaderbaar is. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:54
Als het niet snoeihard hoeft een class D versterkertje uit China met ingebouwde bluetooth?

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee