Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Externe harde schijf abnormaal veel inschakelingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Waterval
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-05 20:39
Ik heb laatst een tweedehands WD schijf gekocht die verkocht werd als "nauwelijks gebruikt"
maar toen ik de schijf aansloot en ik via CrystalDiskInfo er naar keek hoevaak de schijf gebruikt is, schrok ik van de gegevens die er op stonden (met name de inschakelingen):
- Inschakelingen: 12770 keer
- Bedrijsuren: 764 uur

Dus dat betekend dat de schijf ongeveer 16,7 keer per uur is ingeschakeld.

In hoeverre is dit mogelijk bij een harde schijf? (het aantal inschakelingen dus)
en in hoeverre zijn de gegevens van CrystalDiskInfo accuraat?

Ik gebruik Windows 10 en CrystalDiskInfo 8.5.2 x64

Ik heb gezocht op het forum maar hier niets over kunnen vinden.

Gelukkig kan ik de harde schijf nog terugbrengen en krijg ik mijn geld terug:) Maar ik wil dit graag weten voor in de toekomst!

[Voor 8% gewijzigd door Waterval op 22-03-2021 19:44]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:15
Ik heb wel iets gevonden op het forum: Freakster86 in "Check je SMART"
Lees vooral de reacties daaronder. Ik zou de harde schijf terug brengen.
Tweedehands schijven zijn sowieso een no go wat mij betreft.

• Waterval
Djarune schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:51:
Ik heb wel iets gevonden op het forum: Freakster86 in "Check je SMART"
Lees vooral de reacties daaronder. Ik zou de harde schijf terug brengen.
Tweedehands schijven is sowieso een no go wat mij betreft.
Dank je voor je antwoord. Ik heb mijn andere schijven ook even gecontroleerd en die geven normale waarden aan, dus ik geef niet zo zeer de schuld aan CrystalDiskInfo, maar ik ga toch nog even een ander USB kabeltje proberen ivm iemand die dit ook geprobeerd had ivm een "gare" kabel.

• Waterval
Een andere USB kabel heeft niets uitgemaakt.
Ook het verschil tussen USB2 of USB3 Poort maakt ook niets uit.

[Voor 42% gewijzigd door Waterval op 23-03-2021 21:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-06 19:19
Er is nauwelijks een reden te bedenken waarom je een tweedehands harddisk zou willen kopen momenteel.
Hou je bij deze prijzen gewoon aan nieuwe harddisks (al kan ik natuurlijk niet in je portemonnee kijken ....).

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True