Toon posts:

Externe harde schijf abnormaal veel inschakelingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Waterval
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-03 18:37
Ik heb laatst een tweedehands WD schijf gekocht die verkocht werd als "nauwelijks gebruikt"
maar toen ik de schijf aansloot en ik via CrystalDiskInfo er naar keek hoevaak de schijf gebruikt is, schrok ik van de gegevens die er op stonden (met name de inschakelingen):
- Inschakelingen: 12770 keer
- Bedrijsuren: 764 uur

Dus dat betekend dat de schijf ongeveer 16,7 keer per uur is ingeschakeld.

In hoeverre is dit mogelijk bij een harde schijf? (het aantal inschakelingen dus)
en in hoeverre zijn de gegevens van CrystalDiskInfo accuraat?

Ik gebruik Windows 10 en CrystalDiskInfo 8.5.2 x64

Ik heb gezocht op het forum maar hier niets over kunnen vinden.

Gelukkig kan ik de harde schijf nog terugbrengen en krijg ik mijn geld terug:) Maar ik wil dit graag weten voor in de toekomst!

[Voor 8% gewijzigd door Waterval op 22-03-2021 19:44]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:29
Ik heb wel iets gevonden op het forum: Freakster86 in "Check je SMART"
Lees vooral de reacties daaronder. Ik zou de harde schijf terug brengen.
Tweedehands schijven zijn sowieso een no go wat mij betreft.

• Waterval
Djarune schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:51:
Ik heb wel iets gevonden op het forum: Freakster86 in "Check je SMART"
Lees vooral de reacties daaronder. Ik zou de harde schijf terug brengen.
Tweedehands schijven is sowieso een no go wat mij betreft.
Dank je voor je antwoord. Ik heb mijn andere schijven ook even gecontroleerd en die geven normale waarden aan, dus ik geef niet zo zeer de schuld aan CrystalDiskInfo, maar ik ga toch nog even een ander USB kabeltje proberen ivm iemand die dit ook geprobeerd had ivm een "gare" kabel.

• Waterval
Een andere USB kabel heeft niets uitgemaakt.
Ook het verschil tussen USB2 of USB3 Poort maakt ook niets uit.

[Voor 42% gewijzigd door Waterval op 23-03-2021 21:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Er is nauwelijks een reden te bedenken waarom je een tweedehands harddisk zou willen kopen momenteel.
Hou je bij deze prijzen gewoon aan nieuwe harddisks (al kan ik natuurlijk niet in je portemonnee kijken ....).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee