Toon posts:

Zuigt jamo nou of ligt het aan mij...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

heb vorige week 2 jamo's uit de uitverkoop gekocht bij megapool, maar die dingen deugen voor geen kant volgens mij.

ze klinken helemaal niet mooi, ze kraken zodra er een leuk volume doorheen gaat, en ze stinken ontzettend (een soort van plastic lucht).

Ik ben er dus totaal NIET tevreden over, maar megapool wil d'r niks van weten.

Tevens is ook op 1 van de speakers een flinke kras aan de achterkant te bekennen, en toen ik ze thuis kreeg was de doos al opengemaakt.

Wat moet ik hier nou mee doen.. Met megapool valt niet te praten, heb ze al 2 emails gestuurt en al 4 keer gebeld.

Het betreft de jamo D-115, een vrij oud model (jaar of 3, maybe 4), het zijn 3-weg speakers van 6-8 ohm.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:36 schreef Techwarrior het volgende:
Hallo.

heb vorige week 2 jamo's uit de uitverkoop gekocht bij megapool, maar die dingen deugen voor geen kant volgens mij.

ze klinken helemaal niet mooi, ze kraken zodra er een leuk volume doorheen gaat, en ze stinken ontzettend (een soort van plastic lucht).

Ik ben er dus totaal NIET tevreden over, maar megapool wil d'r niks van weten.

Tevens is ook op 1 van de speakers een flinke kras aan de achterkant te bekennen, en toen ik ze thuis kreeg was de doos al opengemaakt.

Wat moet ik hier nou mee doen.. Met megapool valt niet te praten, heb ze al 2 emails gestuurt en al 4 keer gebeld.

Het betreft de jamo D-115, een vrij oud model (jaar of 3, maybe 4), het zijn 3-weg speakers van 6-8 ohm.

Wie kan mij helpen?
heb hier 2x jamo's van 15 jaar oud en die klinken nog steeds super en blazen er menig speaker met gemakt uit maar zijn ook wel 2x 120 wat rms jamo opzicht is een goed merk welke heb je ?

Verwijderd

Terugbrengen lijkt me.

Jamo boxen zijn best OK. Er zijn betere maar voor normaal huis, tuin en keukengebruik zeker goed genoeg!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb hier 2x Jamo Studio 160, deze komen ook bij Megapool vandaan en waren ook in de uitverkoop, weliswaar een jaar geleden ongeveer. Ze zitten aangesloten op een versteker van 2x65 watt en ik kan de volumeknop ongeveer voor de helft opendraaien dan beginnen ze ontzettend te stinken naar plastic en hout.

nog ff een kleine edit, vregeleken met andere speakers uit deze prijsklasse vind ik dat ze erg veel middentonen hebben, waardoor ze eigenlijk meer geschikt zijn voor klassiek-achtige muziek

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:38 schreef ItSnows het volgende:
Terugbrengen lijkt me.

Jamo boxen zijn best OK. Er zijn betere maar voor normaal huis, tuin en keukengebruik zeker goed genoeg!
koop 2 mission speakers die heb ik hier ook 2 klinken nog beter dan jbl's vindt ik persoonlijk

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:41 schreef dreeke het volgende:
ik heb hier 2x Jamo Studio 160, deze komen ook bij Megapool vandaan en waren ook in de uitverkoop, weliswaar een jaar geleden ongeveer. Ze zitten aangesloten op een versteker van 2x65 watt en ik kan de volumeknop ongeveer voor de helft opendraaien dan beginnen ze ontzettend te stinken naar plastic en hout.
zijn het wel echt of zijn het gewoon van die goedkoope pershoute kastjes ?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 15 augustus 2001 19:42 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

zijn het wel echt of zijn het gewoon van die goedkoope pershoute kastjes ?
aan het gewicht te voelen denk ik dat het hout is

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik gebruik 2 jamo speakertjes voor surround links- en rechts achter. Ze klinken prima voor de functie die ze nu hebben ;)

Maar uh de problemen die jij hebt zijn inderdaad niet echt normaal. Megapool wil er niks van weten omdat de mensen bij Megapool enorme klootzakken zijn. Ik liep er laatst binnen om wat te vragen, zegt ie "nee! en als het je niet aan staat dan ga je maar weg". Noujah om het ff kort te houden heb ik wat dingen gezegd en ben vervolgens maar aangelopen :o

Kortom Jamo hoort in orde te zijn, maar Megapool zuigt aan alle kanten :r

• dreeke

dreeke

outdated icon

deze speakers kostten toen iets van 400 piek per stuk, hij heeft er per ongeluk maar 1 afgerekend, en ik heb er zelf uiteindelijk 300 piek voor betaald (2 bij elkaar)
dus ik klaag niet :+

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:44 schreef rb338 het volgende:

Kortom Jamo hoort in orde te zijn, maar Megapool zuigt aan alle kanten :r
ja das waar megapool sucks kan je beter naar de its gaan ofzo die hebben ook mission speakers of nog beter topsound of vogelzang die zijn wel wat duurder maar op mission speakers zit wel 6 jaar garantie

• dreeke

dreeke

outdated icon

En It's zuigt niet wou je zeggen :? :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

JT

VETAK y0

Jamo was vroeger brak, maar een aantal van die nieuwe modellen klinken goed hoor !! En een die altijd goed heeft geklonken is de Jamo Concert8.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:49 schreef dreeke het volgende:
En It's zuigt niet wou je zeggen :? :D
mm de its wel ja maar de topsound en vogelzang zijn wel ok

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik heb hier 2 JA-150.
Zeer oude Types en niet meer te verkrijgen.
Blazen Godverdomme alles uit mijn huis zo knoerthard gaan die dingen.

Verders. Tja volgens mij gewoon Megapool Shitzooi.

Pc: Geen :(

• tiguan
  • Laatst online: 31-12-2025
Op woensdag 15 augustus 2001 19:52 schreef JT het volgende:
Jamo was vroeger brak, maar een aantal van die nieuwe modellen klinken goed hoor !! En een die altijd goed heeft geklonken is de Jamo Concert8.
'k Dacht het ff niet he, ik heb hier 2 kleine Compact 70 boxies en die doen het al jaaaaaren perfect.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Welk model speakers zijn het nu dan en hoeveel heb je er voor betaald?

Vast een paar oude uit de D-Series in de uitverkoop (zitten trouwens ook goeie bij)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:57 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

'k Dacht het ff niet he, ik heb hier 2 kleine Compact 70 boxies en die doen het al jaaaaaren perfect.
jamo rules niks mis mee de mijne zijn al 15 jaar oud en ze blazen nog steeds kei hard

Verwijderd

Ik zeg altijd al megapool en al die andere zaken noem maar op je kan er geen zaken mee doen wat service is iets wat ze daar niet kennen.

JAMO is daarin tegen altijd al een goed merk geweest. Heb zelf JAMO Compact 700 aan een Sony 2x70Watts versterker hangen op half volume blazen die dingen al zo hard dat ze op een vloer van beton de zooi laten shaken.

JAMO Ruleert. :9~

• JT

JT

VETAK y0

Sjonge jonge jongens.....behalve hard gaan is er ook nog zoiets als geluidskwaliteit. Ik weet niet hoe oud die Compacts zijn, maar ik vind ze nogal brak klinken. Ok, voor 15 jaar oud klinken ze wel. Maar er zijn de afgelopen 5 jaar of langer gewoon een hele hoop brakke modellen door Jamo uitgebracht.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• tiguan
Op woensdag 15 augustus 2001 20:10 schreef JT van alles
Ik zei ook niet dat ze hard gaan, integendeel, ik kan me stereo praktisch nooit flink open zetten want dan gaat de buurvrouw al jengelen. Ik had het puur over de geluidskwaliteit en die is goed, zeer goed mag ik wel zeggen.

Verwijderd

Die speakers uit de uitverkoop zijn waarschijnlijk oude modellen die ze in het magazijn hebben gevonden. Een goed bericht je hebt bij megapool 1 maand omruil garantie.

In welk filiaal heb je ze gekocht??
En wat heb je er voor betaald?? (alle waar naar je geld)

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 15 augustus 2001 20:14 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat ze hard gaan, integendeel, ik kan me stereo praktisch nooit flink open zetten want dan gaat de buurvrouw al jengelen. Ik had het puur over de geluidskwaliteit en die is goed, zeer goed mag ik wel zeggen.
Maar hoe oud zijn ze nou ?

Ik vind de bas nogal bonkerig, midden mist diepte en hij mist ook wat hoog.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ruil ze bij Megapool om voor Eltax speakers deze zijn erg goed.

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik ben zeer te vreden over mijn Jamo's. Ik 4x de classic 10 (250 watts) 2 als front en 2 als rear en een B&W LCR6 S2 (150 watts) als center. Als versterker heb ik de Yamaha DSPA2 (5x 165 watts). En geloof me een bioscoop is er niets bij. (Maar mijn Jamo's hoeven alleen een slaapkamer van 6 bij 4 te vullen)

• tiguan
Op woensdag 15 augustus 2001 20:15 schreef JT het volgende:

[..]

Maar hoe oud zijn ze nou ?

Ik vind de bas nogal bonkerig, midden mist diepte en hij mist ook wat hoog.
Ik heb ze 10 jaar geleden omgeruild voor een Atari 2600, dus ze zijn minstens 10 jaar oud. Nee, te bonkerig zijn ze zeker niet, en het midden nou ja, ik ben geen audiofiel.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 20:14 schreef delfosso het volgende:
Je hebt zeker de Jamo Studio 180 van Megapool. Ze zijn inderdaad niet zo best. Een goed bericht je hebt bij megapool 1 maand omruil garantie.

In welk filiaal heb je ze gekocht.
Yo, die ken ik dus ook, bij onze megapool staan die ook (die 180 dingen), de woofer is anders best groot maar hard gaat hij gewoon niet (snel distortion). Ze kosten F299,- per stuk. Maar de actie (zogenaamd) loopt al enkele jaren 2 halen 1 betalen, dus niet perongeluk F299,- hoor. En voor F150,- klinken ze nog best redelijk.

Jamo maakt misschien troep, maar je betaald er ook een redelijk stuk minder voor.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 15 augustus 2001 20:19 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Ik heb ze 10 jaar geleden omgeruild voor een Atari 2600, dus ze zijn minstens 10 jaar oud. Nee, te bonkerig zijn ze zeker niet, en het midden nou ja, ik ben geen audiofiel.
Bonkerig zijn ze zeker wel, ga jij maar is de Tannoy M1 of mX1 luisteren. De eerste kost maar 130 piek per stuk, en klinkt een stuk beter. Maar ok, voor 10 jaar oud geven ze wel goed geluid.

Ecodan warmtepomp

• tiguan
Op woensdag 15 augustus 2001 20:21 schreef JT het volgende:

[..]

Bonkerig zijn ze zeker wel
[7of9-modus]
EXPLAIN!
[/7of9-modus]

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Jamo heeft zowel goede als slechte speakers, je krijgt waar je voor betaald, voor 150 kun je niet veel hebben. verder moet je gewoon naar megapool trg gaan en die dingen trg zetten, een stijl wat ze flikken dan, of ze daar nou wat van willen weten of niet, maar als je eerst een paar weken op de proef hebt genomen, maak je natuurlijk geen schijn van kans meer, behalve als je ze net hebt, iegenlijk had je meteen moeten zeggen die doos is open geweest, maar jah, je wist nog niet dat ze niet mooi weergaven.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 15 augustus 2001 20:24 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

[7of9-modus]
EXPLAIN!
[/7of9-modus]
Tja....ze zijn gewoon bonkerig....das moeilijk uit te leggen....ze geven onzuivere bassen met beats en met continue bas mist er bas....ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen...

Zeg maar hetzelfde als dat je moet gaan uitleggen wat hard is...

Ecodan warmtepomp

• tiguan
Ze konden, eerlijk waar, gewoon niet beter klinken met een lekker cd'tje als Destiny's Child - Survivor of Macy Gray - On how life is. Perfect gewoon. Deze albums die ik nu opnoem zijn mega-bassig. Ik heb ze waarschijnlijk goed 'gekneed'... Er zou wel een sub bij mogen, maar ik denk dat ik binnenkort sowieso wel een paar leuke JBL's ga kopen.

Verwijderd

Ik denk dat je er gewoon te veel van verwacht! JE hebt ze gekocht in een uitverkoop voor waarschijnlijk een enorm lage prijs. (heb je ze in de winkel wel beluisterd)

En een lage prijs en goede kwaliteit gaat meestal niet samen!

Maar je kunt ze altijd ruilen bij Megapool.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb ook een tijdje met jamo gespeeld toen ik ngo weinig $$ had, dit waren compact 500, destijds voor 200 piek bij de grote 1 gekocht geloof ik.

Ik speelde ermee op een erg simpele technics amp, ze voldeden toen niet best moet ik zeggen maar gingen nooit stinken en boemen enzo, ik heb ze laatst eens aan m'n teac amp gehangen en toen klonken voor die dingen toch best erg leuk. :)

Als je voor weinig budget speakers zoekt moet je absoluut de dm303 van B&W eens beluisteren, deze kost 350.- p/s en speelt naar mijn mening erg veel weg, ook de 601 van dezelfde maker bijvoorbeeld. Met wat pingelen moet je toch wel een set voor 600 piek kunnen hebben, geen geld voor zulke leuke speakers!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Hoe ik aan mijn Jamo's (Studio 160) kom, ik had hiervoor hele oude zelfbouwboxen, die dingen waren al zo brak er zaten zelfs in allebei de boxen verschillende tweaters. Toen heb ik ze een keer flink hard gezet en was de bass speaker gescheurd :P |:(
En mijn moeder was toen op vakantie, en die had die Jamo's staan. Dus ik die dingen naar mijn kamer gehaald want ik kan natuurlijk niet zonder geluid. Ten opzichte van mijn oude brakke boxen klonken die Jamo's al veel beter, dus toen m'n moeder weer thuis kwam heeft ze nieuwe boxen gekocht voor 300 piek en die heb ik dan betaald voor haar.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 15 augustus 2001 19:57 schreef Wannapuf het volgende:
Die heb ik ook gehad, en ze deden 'pok' in plaats van 'BOEMMMMM' Ik was er niet tevreden over dus.

Siditamentis astuentis pactum.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op woensdag 15 augustus 2001 21:01 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, en ze deden 'pok' in plaats van 'BOEMMMMM' Ik was er niet tevreden over dus.
Naast mijn kappa's zijn ze heel erg lachwekkend, maar op zich zijn die compact dingen wel aardig als je erg weinig over hebt voor een set :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 20:15 schreef delfosso het volgende:
Ruil ze bij Megapool om voor Eltax speakers deze zijn erg goed.
eltax was dat nou weer voor plak merk

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 15 augustus 2001 21:05 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

eltax was dat nou weer voor plak merk
Nee, tis geen plak merk, maar een goed merk, helemaal voor het geld.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1