Toon posts:

Hoe combineer ik vloerverwarming met slimme radiatorknoppen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wolf40
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2021
Beste

We gaan verbouwen en krijgen vloerverwarming. We gebruiken daarnaast sinds kort Google Home. Onze huidige radiatoren gaan we voorzien van Wifi thermostaatknoppen maar hoe ga ik de boel nu goed met elkaar verbinden?

Op dit moment zie ik alleen het merk Tado wat compatibel is met Google Home maar weet iemand ook hoe dit met de vloerverwarming gaat samenwerken? Op dit moment hebben we een Nefit Easy thermostaat, maar deze kunnen we uiteraard ook vervangen.

Dus; de hoofdverwarming op de begane grond word vloerverwarming en verder draaien er reguliere radiatoren in de rest van het huis. Idealiter sturen we alles per zone aan via de Google Home app (en als backup handmatig op de thermostaat).

Aangezien we alles nog moeten gaan doen zijn alle tips welkom!

Dank alvast!

Alle reacties

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:58
Hier in huis heb ik in de woonkamer vloerverwarming, rest van het huis radiatoren. De kamerthermostaat van Tado regelt de warmte vraag voor alle radiatoren met Tado knoppen en de woonkamer. Ik heb bewust voor alles van Tado gekozen om het simpele feit dat iedere kamer individueel warmte kan aanvragen via de kamerthermostaat in de woonkamer.

28x URE 350Wp Enphase iQ7+ - PVOutput

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@twieren Maar dan gaat de VV dus ook al als er in een andere ruimte warmte vraag is ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• twieren
In mijn geval wel, je kan dat eventueel “afvangen” met een extra Tado thermostaat knop bij de vloerverwarming welke gekoppeld is aan de woonkamer groep.

Warmte meting gebeurt dan door de kamerthermostaat; woonkamer koud? Dan vraagt de kamerthermostaat warmte aan en gaat de knop open.

• twieren
Dat zou er dan ongeveer zo uitzien in de Tado App.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@twieren Ik heb tado 6 jaar geleden gehad en wat ik toen wilde, alleen een enkele kamer verwarmen was niet mogelijk en zover ik lees is dat nog steeds niet mogelijk. Je kan wel meerdere thermostaten plaatsen voor aansturing maar er zijn geen mogelijkheden om je VV aan/uit te zetten of gedeeltelijk (per zone) te regelen voor een aangepaste warmtevraag.

edit:
@twieren lijkbaar is er wel iets mogelijk met een zoneklep, maar dat is dus niet het zelfde als een zoneregelaar per VV zone.
https://support.tado.com/...ebaseerde-vloerverwarming

Met Honeywell Evo home is dat wel mogelijk per VV zone te regelen (HCE80) of ook in zijn geheel (klep).
Het systeem is niet afhankelijk van de cloud, die heb je alleen nodig om het via een app of google home te kunnen bedienen. Daar is overigens ook geen abonnement voor nodig o.i.d.

[Voor 60% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2021 22:20]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Edit:
Nvm ik heb heel je vraag verkeerd gelezen

[Voor 90% gewijzigd door paQ op 22-03-2021 22:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twieren
Zoals ik het begrijp uit de instellingen in de App van Tado lijkt het wel mogelijk, maar ik kan het uiteraard ook fout hebben. Misschien kan @tado toelichting geven?

• wolf40
Thx voor de reacties!
Ik lees zelf ook veel dat EvoHome van Honeywel iets completer is en beter is in de samenwerking met vloerverwarmin. We willen eigenlijk ook voorkomen dat het een wirwar van systemen en meters wordt. Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met andere systemen dan Tado en Honeywell?

• DukeBox

DukeBox

wolf40 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:58:
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met andere systemen dan Tado en Honeywell?
Ik heb van alles en nog wat gebruikt maar uiteindelijk wilde ik niet afhankelijk zijn van mijn internet verbinding en/of een abonnement.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-03 20:20
vloerverwarming en radiatoren aansturen moet haast wel met honeywell. Of met de HCE80 of met een aparte zoneklep. Ik vraag me altijd af waarom je het zou willen. je hebt een flinke aanschaf en meer verbruik want elke zone kan apart de ketel inschakelen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• wolf40
Nou Maarten ik moet zeggen na een enthousiast begin; het idee dat je er even wat knoppen opzet en je kunt beginnen ben ik wel een beetje aan t twijfelen geslagen. Ik denk dat we even wachten tot systeem daadwerkelijk draait en dan kijken wat handig is. Tot die tijd zijn alle tips welkom!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee