Toon posts:

Strava tijd langer dan daadwerkelijke workout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jimsl
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-04-2021
Hoi,

Sinds vorige week maak ik gebruik van de Garmin Edge 1030 Plus. Helaas heeft deze her en der wat kuren.

Zo heb ik bijvoorbeeld een workout gestart in mijn Garmin Edge van 2 uurtjes. Deze fiets ik dan ook (zonder dat ik de pauze knop gebruik of stil sta), en achteraf zie ik op Strava staan dat ik 2u10 gefietst heb (en dus het gemiddeld ook een stuk lager ligt).

Heeft dus niks met pauzeren te maken. Iemand die mij met dit probleem kan helpen? 8)7

Edit: Garmin al eens naar fabrieksinstellingen terug gezet.

[Voor 6% gewijzigd door Jimsl op 22-03-2021 19:32]

Alle reacties

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-04 10:37

FJ Cruiser

Sand Ladder

Welke tijd staat er in je Garmin Connect app? als dit 2 uur is dan doet je Garmin niets 'fout'....

Net even de tijden van 2 ritten vergeleken tussen mijn Garmin Connect app en Strava, beiden zijn exact gelijk.

[Voor 36% gewijzigd door FJ Cruiser op 23-03-2021 09:41]

"Some people eat to live, others live to eat"

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Ik vond dit nog:

As far as the time discrepancy goes, Strava calculates its own moving time and uses that to represent your activity time, unless you pause the activity at least once, in which case Strava will respect your activity time. If you pause your activity at least once, the time shown in Strava and GC should be identical.

Geen idee of het nog klopt maar ik heb mijn Garmin op auto pause staan en dus stops mijn Garmin tijdens een rit wel een paar keer.

• Jimsl
Hoi FJ Cruiser, zie bijgevoegde foto's... En dit probleem heb ik met ritten waar ik 0 keer op pauze druk, 1 keer op pauze druk of 10 keer op pauze druk...... Je ziet ook dat het gemiddelde volledig omlaag zakt, want het is pure "loze" / "stilgestane" tijd wat erbij wordt geteld, terwijl ik niet stilgestaan heb zonder pauze. Probleem doet zich dus ook voor als ik 1,5 uur fiets zonder ook maar 1 voet aan de grond te zetten...

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://support.strava.co...eed-and-Pace-Calculations

Je hebt moving time en elapsed time.
Strava baseert de moving time op basis van de GPS data. Zou het kunnen dat op je Garmin het interval van GPS metingen aan de hoge kant staat?

Je zou je vraag overigens ook kunnen stellen in Het grote fietscomputer topic

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Hi Jimsl, het bovenste plaatje is je Garmin Connect en de onderste Strava, toch?

Dus je Garmin geeft dan de juiste tijd en gemiddelde snelheid weer. Het is Strave die er iets anders van maakt op basis van je GPS data. Misschien kun je een Garmin GPS file in notepad openen en daarin kijken wat voor tijden er worden doorgegeven.

Heb je de Strava helpdesk al gecontact? (oftewel: ik weet het ook niet meer :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimsl
Bedankt voor de hulp, mannen.

Na contact met Garmin bleek er een fout te zitten in de software. Ik heb een volledig nieuw exemplaar opgestuurd gekregen, oude kon ik retour sturen. Resultaat: Alle problemen zijn verholpen :)

Groetjes,
Jim
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee