Toon posts:

Project Cars 2 triplescreen 6700XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 10:22
Beste tweakers

Mijn vraag
Vandaag heb ik een verse pc mogen ontvangen, deze is vooral aangeschaft om te racen. Dit alles ter vervanging van mijn i5 6400 & GTX 1070.

Naar mijn idee zou dit toch een redelijke stap vooruit moeten zijn qua performance, maar dmv fraps zie ik dat het aantal fps alleen maar lager is geworden [onder de 30].

Als ik ook kijk naar de 6700XT test hier op Tweakers zou deze toch een aardige stap sneller moeten zijn dan de GTX1070.

De vraag is eigenlijk als volgt; is PC2 met de 6700XT goed werkend te krijgen op de drie schermen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 5600X
AsRock 6700 XT
16 GB geheugen
Triple-screen 1440p
Windows 10 home
Project Cars 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gecontroleerd of drivers up-to-date zijn & de nodige software. Dat is het geval.
Instellingen van PC2 aangepast naar ongeveer dezelfde als voorheen maar zonder goed resultaat.
Instellingen van de AMD software nagelopen maar ook daar kan ik eigenlijk geen oplossing vinden. Ben ook niet zo bekend met AMD-software, tot nu toe altijd nvidia gehad.

Als ik PC2 instel op 1 scherm dan draait het wel goed met een hoge framerate. Tevens is de framerate ook goed als ik met eyefinity de schermen combineer. Echter kloppen dan de hoeken van het beeld niet, en dit is dan ook niet meer in te stellen.

Ik was al van plan om te testen of de GTX1070 is de nieuwe pc wel goed werkt. Maar die is net te lang voor de case, en het is een kant en klaar systeem [weliswaar een azerty-systeem dus wel opgebouwd uit normale componenten] dus die wil ik nog niet helemaal uit elkaar gaan halen.

En ik weet dat PC2 niet de beste race-sim is. Echter heb ik er veel tijd inzitten, is het erg goed speelbaar gebleken en vermaak ik me er zeer goed mee. Dus ik wil heel graag daarmee door.

Allen alvast dank voor het meedenken.

Alle reacties

• Poljert
Uiteraard nog bezig geweest om verder te zoeken naar oorzaak/oplossing.

Voorlopig is het probleem weg met het deactiveren van free-sync op de drie monitoren. Dus nu met hogere instellingen een framerate boven de 90. Ziet er beduidend beter uit. Dus ik ben weer een gelukkig mens.

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 20:41
Verse windows install gedaan alvorens je verder ging?

• Poljert
Djurres schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:38:
Verse windows install gedaan alvorens je verder ging?
Is een nieuwe machine, Windows voor geïnstalleerd. Daar heb ik verder ook niets mee gedaan behalve wat opschonen.

Betreft een systeem van Azerty, staat alleen Windows op, geen merk gebonden bloatware oid.

Wel de AMD software op een gegeven moment volledig en grondig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar het euvel blijft bestaan. Ook als ik alleen bij het middelste scherm free-sync aanzet is het probleem aanwezig.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Met eyefinity werkt het, maar de hoeken kloppen niet?

Doel je op FoV? Kan je dat niet in pc2 instellen?

• Djurres
No offense, maar ik vertrouw voor geinstalleerde systemen eigenlijk nooit.

Doe gewoon een verse install zodat je weet dat dat goed is. Als je al moet gaan lopen in een install om dingen te verwijderen om dingen goed te krijgen, dan ben je eigenlijk al wat aan het verkloten.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53
Probeer eens met een ander programma dan fraps, bijvoorbeeld fpsmonitor.
Laatste release van fraps is uit 2013, ik denk dat die niet met de huidige technieken om kan gaan.
En controleer eens met een andere game of benchmark.

[Voor 13% gewijzigd door jbbrans op 30-03-2021 09:39]

• Poljert
jbbrans schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:38:
Probeer eens met een ander programma dan fraps, bijvoorbeeld fpsmonitor.
Laatste release van fraps is uit 2013, ik denk dat die niet met de huidige technieken om kan gaan.
En controleer eens met een andere game of benchmark.
FPSmonitor geeft dezelfde framerate aan als Fraps.
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:10:
Met eyefinity werkt het, maar de hoeken kloppen niet?

Doel je op FoV? Kan je dat niet in pc2 instellen?
PC2 herkent de schermen apart, en die zijn allen apart te configureren [werkt echt top is heel goed gedaan]. Alleen bij surround/eyefinity kan je dus niets, dan ziet het spel één groot scherm maar is er niets instelbaar qua hoeken vd schermen. Wat bij ACC bijvoorbeeld precies andersom is.
Djurres schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:29:
No offense, maar ik vertrouw voor geinstalleerde systemen eigenlijk nooit.

Doe gewoon een verse install zodat je weet dat dat goed is. Als je al moet gaan lopen in een install om dingen te verwijderen om dingen goed te krijgen, dan ben je eigenlijk al wat aan het verkloten.
Normaal doe ik het ook liever zelf. Maar deze installatie oogt keurig schoon. Alleen iets oem sys-prep achtigs uitgevoerd zo te zien. Zie geen gekke software, geen bloatware. Ziet er niet naar uit dat er iets vreemds op staat wat er niet op zou horen. Nieuwe installatie kan altijd nog, ik denk niet dat het iets op gaat lossen op dit punt.

AMD software opnieuw installeren was alleen in de hoop dat het misschien verschil zou maken [en ook zo gepiept], maar helaas.

• Djurres
Poljert schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:17:
[...]

FPSmonitor geeft dezelfde framerate aan als Fraps.

[...]

PC2 herkent de schermen apart, en die zijn allen apart te configureren [werkt echt top is heel goed gedaan]. Alleen bij surround/eyefinity kan je dus niets, dan ziet het spel één groot scherm maar is er niets instelbaar qua hoeken vd schermen. Wat bij ACC bijvoorbeeld precies andersom is.

[...]

Normaal doe ik het ook liever zelf. Maar deze installatie oogt keurig schoon. Alleen iets oem sys-prep achtigs uitgevoerd zo te zien. Zie geen gekke software, geen bloatware. Ziet er niet naar uit dat er iets vreemds op staat wat er niet op zou horen. Nieuwe installatie kan altijd nog, ik denk niet dat het iets op gaat lossen op dit punt.

AMD software opnieuw installeren was alleen in de hoop dat het misschien verschil zou maken [en ook zo gepiept], maar helaas.
Toch zou ik het er op gokken. Je weet immers niet hoe windows installed is, of dit massa op sticks gepleurd word en dan vervolgens windows update alles recht laat trekken, of dat er echt een installer uitgevoerd is.
Kan ook gewoon registery zijn dat er iets niet lekker zit..

6700xt icm 5600x moet echt veel beter presteren dan een 6400 en een 1070..

• Poljert
Djurres schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:26:
6700xt icm 5600x moet echt veel beter presteren dan een 6400 en een 1070..
Dat doet die inmiddels ook maar zonder free-sync. Mogelijk had je post #2 even gemist.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee