Toon posts:

MacBook 2012 unibody SSD installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-03 07:54
HDD in de macbook is rete traag, dus het werd tijd voor een SSD upgrade, alleen dit lukt mij niet.

Dingen die ik geprobeerd heb:

- clone maken van de HDD met carbon copy cloner. Alleen extern booten via een caddy boot de schijf, intern niet.

- schone installatie mountain lion via internet recovery. Deze “looped” met installeren. Zodra hij op 10 seconde restend is schiet hij weer terug naar 10/15minuten en gaat dus niet verder.

- schone installatie high sierra via USB stick. Krijgt na 2 minuten voor de installatie klaar elke keer de melding: er heeft zich een probleem voortgedaan bij de installatie. Voer de app opnieuw uit.

- schone installatie catalina via internet recovery geeft hetzelfde probleem hierboven.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen bij de macbook 2012 unibody? Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd.

Beste antwoord (via Daedalus op 25-03-2021 10:26)

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-03 22:57
Ik zelf heb de kabel moeten vervangen van mij MacBook 2012 om een SSD werkend te krijgen. Het is een simpele ingreep met een enorm effect kwa snelheid.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26

Detmer

Professioneel prutser

Als je de originele HDD terug stopt werkt de laptop dan naar behoren? Ik dacht dat het 2012 model snel last had van een defecte kabel tussen de schijf en het moederbord en dan de meest vage problemen kan geven.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Kingston
Detmer schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:26:
Als je de originele HDD terug stopt werkt de laptop dan naar behoren? Ik dacht dat het 2012 model snel last had van een defecte kabel tussen de schijf en het moederbord en dan de meest vage problemen kan geven.
Ja de originele HDD blijft werken. Ik las ook verhalen over een defecte kabel, maar ik twijfel daarover aangezien de normale HDD wel werkt.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 12:05
Ligt het niet gewoon aan je USB stick? vroeger kreeg ik regelmatig foutmeldingen met diskettes.
Dat was vooral vervelend als je net bij diskette 6 was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-03 22:57
Ik zelf heb de kabel moeten vervangen van mij MacBook 2012 om een SSD werkend te krijgen. Het is een simpele ingreep met een enorm effect kwa snelheid.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kingston schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:50:
- schone installatie high sierra via USB stick. Krijgt na 2 minuten voor de installatie klaar elke keer de melding: er heeft zich een probleem voortgedaan bij de installatie. Voer de app opnieuw uit.
Certificaatprobleem.Trucje: Zet bij het eerste scherm wat je krijgt wanneer je opstart via de stick, via Terminal de datum terug op ergens voor oktober 2019. Zie dit topic, helemaal onderaan onder het kopje "Oude versies van besturingssystemen".

Na het uitschakelen van de wifi en het terugzetten van de systeemtijd kun je de boel installeren vanaf de USB-stick die je gemaakt hebt. Daarna zou het moeten lukken.

Aanvulling: Mocht het dan nog niet lukken dan is het echt de SATA kabel. Die kost je ongeveer €25, er in zetten kun je zelf.

[Voor 7% gewijzigd door sypie op 23-03-2021 07:10]

• Kingston
Bedankt voor het meedenken! Ik laat jullie van de week weten hoe dit opgelost is.

• Kingston
ruudjuhnl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 05:24:
Dit bleek ook mijn probleem te zijn helaas. Heel veel uren ingestoken en uiteindelijk nu toch gelukt met het simpele proces van het vervangen van de kabel!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee