• MPWE Hendriks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 08:09
Hoi allemaal,

Ik weet niet of het normaal is bij deze televisie maar ik merk om de edges van de Q80T veel “bleed”, althans, ik denk dat dit bleed bleed heet. Ik ben maar een leek wat dat betreft. Hier is het goed te zien:

Iemand ervaring hier mee? We hebben de eerste televisie Q80T retour gestuurd mede doordat Samsung support onderstaande afbeelding ook als RMA aangaf:

De nieuw ontvangen Q80T heeft hetzelfde “probleem”. We zoeken overigens een tv van max 50” en het liefst met Tizen OS, vinden we fijn. Wat denken jullie?

Alvast veel dank,

Merijn

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 13:51
Onder "bleeding" wordt normaal het lekken van licht op een donker scherm genoemd. Wat ik hier zie zijn uniformiteitsproblemen: Bij een dat egaal hoort te zijn is het resultaat een niet zo egaal beeld. Dit fenomeen is inherent aan LCD en wordt veroorzaakt door het feit dat het scherm met lampjes verlicht moet worden, het is niet doenlijk het licht van die lampjes perfect te verspreiden.

Dat dit bij een goedkoop model optreedt is perfect normaal, omdat daar weinig geld is om de verlichting perfect te bouwen. De Q80T is evenwel een middenmoter en het valt me een beetje tegen om het bij de Q80T in deze mate te zien. Er kunnen doordat lampjes niet perfect op dezelfde plek bevestigd worden of lenzen niet nauwkeurig genoeg aangebracht worden wat verschillen van exemplaar tot exemplaar zijn, maar wat ik zie wijst eigenlijk niet op een produktiefout. Ga er dus vanuit dat een ander exemplaar het op dit punt net ietsje anders en daarom mogelijk beter zal doen, maar verwacht geen significante verschillen. Daar zal je denk ik toch een ander model voor nodig hebben.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:30
MPWE Hendriks schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:43:
Hoi allemaal,