Trage Winroute verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier 2 pc's, een P150 met Win98 en een ISDN verbinding. En een Win2k pc. Ik heb op die Windows 98 pc met ISDN Winroute geinstalleerd... zodat ik op die andere bak netjes kon internetten.

Werkte altijd perfect alleen nadat ik alles opnieuw had geinstalleerd (Win98 pc) is heel internet traag op die (Win2k) client.

Alles gaat traag, paar bytes per seconde ofzo... een simpel ICQ berichtje versturen duurt al 5 seconden. IRC gaat traag, na 10 seconde komen er ineens 20 regels bij. E-mail ophalen lukt niet en WWW werkt ook traag.

Maarrr WWW gaat wel snel als ik het via de Winroute proxy (ip van die Win98 pc als proxy instellen) doe... dan haal ik gewoon 7kb/sec.

Nu kun je bij Winroute onder interfaces wat spul instellen, ik heb daar m'n netwerkkaart staan en de verbinding naar de provider. Via settings kun je o.a. NAT aan en uitzetten en 'exclude this computer from blabla'. Ik heb al vanalles wat geprobeerd maar tot nu toe zonder succes ;( hoe moeten die NAT/exclude opties staan?

Het heeft altijd perfect gewerkt, het is maar 1 instelling ofzo die ik over het hoofd zie. Iemand al eens hetzelfde probleem gehad (ik kan me herinneren dat ik het de vorige keer ook had na reinstall van Winroute, toen ook iets veranderd...).

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tenzij er iets niet standaard is aan je ISDN verbinding, ziet winroute die als een RAS-verbinding moet je alleen je ISDN-RAS NATten. De netwerkkaartjes niet dus.

Verder: loop je instellingen eens door, heb je bijv. de DNS forwarding aan staan? Gebruik je winroute wel of niet als DHCP server en heb je de W2k bak daar op aangepast? Etc :)

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/index.htm

Kijk hier maar eens, hier heb mijn instellingen vandaan gehaald.

• Tom
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 14:15 schreef Negotiator het volgende:
Tenzij er iets niet standaard is aan je ISDN verbinding, ziet winroute die als een RAS-verbinding moet je alleen je ISDN-RAS NATten. De netwerkkaartjes niet dus.
Hmm ja idd, dat is nu dus gedaan :) en stond ook al zo...
Verder: loop je instellingen eens door, heb je bijv. de DNS forwarding aan staan? Gebruik je winroute wel of niet als DHCP server en heb je de W2k bak daar op aangepast? Etc :)
DNS forwarding staat aan. Op Win2k pc is nix aangepast maar staat allemaal goed. DHCP gebruik ik niet. Instellingen nog maar 238 keer doorgelopen :)

• Tom
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 14:26 schreef WaarAnders het volgende:
http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/index.htm

Kijk hier maar eens, hier heb mijn instellingen vandaan gehaald.
alles is exact zo ingesteld als daar staat dus... lekker vaag...