Toon posts:

bijlagen kopieren naar Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pluisje_AMD
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-08-2022
Mijn vraag
...Ik wil bestanden kopiëren naar Thunderbird (email), dus op een bestand met rechts klikken-Kopiëren naar-Emailgeadresseerde. Sinds een bepaalde Windows update werkt dat ineens niet meer. Er verschijnt nu een pop up dat ik het profiel moet toevoegen aan MS Outlook, maar ik gebruik dus Thunderbird.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...WIN10, Thunderbird

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb bij windows het email adres toegevoegd (gmail) dat hij kennelijk niet ziet als hoofd-profiel en alleen Microsoft apps kan zien. Ik zie bij beheren geen optie dat te veranderen. Een ander (Google)profiel ziet Windows als hoofdaccount (ook gmail) en kan wél alle app type zien, maar wordt echter óók niet weergegeven als ik een bijlage naar de Thunderbird wil kopieren.

Iemand een idee? Hoe koppel ik weer Thunderbird aan Windows Verkenner ?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Waarschijnlijk moet je in Windows Instellingen-Apps-StandaardApps je email voorkeur programma op Thunderbird zetten.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Pluisje_AMD
Heb ik gedaan, maar krijg nu een pop up dat "De tijdslimiet voor het aanmelden is overschreden terwijl op systeembronnen werd gewacht. MAPI 1.0 [....]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Pluisje_AMD schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:41:
Heb ik gedaan, maar krijg nu een pop up dat "De tijdslimiet voor het aanmelden is overschreden terwijl op systeembronnen werd gewacht. MAPI 1.0 [....]
Als ik op die kreet zoek, dan kom ik eigenlijk alleen Outlook-issues tegen.
Verander de default mail-applicatie voor de grap eens naar iets anders (desnoods Windows Mail) en daarna terug naar Thunderbird...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Pluisje_AMD schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:41:
Probeer dan eens uitloggen en weer inloggen in Windows.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Pluisje_AMD
-----

[Voor 100% gewijzigd door Pluisje_AMD op 22-03-2021 17:20]

• Pluisje_AMD
JukeboxBill schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:07:
[...]

Probeer dan eens uitloggen en weer inloggen in Windows.
Toch even gedaan. werkt niet. Hij zegt weer: "Maak een MS Outlookprofiel. Ga in MS Windows naar het Confscherm en open Email, en klik op profielen weergeven en klik op toevoegen."

Terwijl het nu op standaard Thunderbird staat. (PS. vanuit TB handmatig bijlagen invoegen en versturen lukt wel)

• Pluisje_AMD
Het lijkt dus alsof Windows geen Thunderbird accepteert...

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Pluisje_AMD schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:21:
Het lijkt dus alsof Windows geen Thunderbird accepteert...
Dat is dan jouw Windows... hier ook een TB-gebruiker, en rechtsklik -> Send to -> Mail recepient werkt hier zoals verwacht

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Pluisje_AMD
Jester-NL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Dat is dan jouw Windows... hier ook een TB-gebruiker, en rechtsklik -> Send to -> Mail recepient werkt hier zoals verwacht
Heb het nu als Outlook standaard erin staan, Maar als ik met MS Outlook die actie uitvoer, werkt het, totdat ik ga verzenden, dat vertikt Outlook. Krijg geen foutmelding. Dus hij vraagt om Outlook, maakt de email wel aan, maar verzenden gaat niet.

snap er niks meer van.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee