Toon posts:

Glasvezel abonnement na 2 jaar pas activeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dragfury12
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-12-2022
3 jaar geleden was ik verhuisd naar een dorp in Noord-Holland en kreeg ik de mogelijkheid om mij aan te melden voor glasvezel netwerk. Dat werd op dat moment nog niet geleverd maar ik zou op de hoogte gehouden worden. Ik moest mij wel aanmelden bij een glasvezel provider (TriNed) en heb een abonnement aangeschaft die toen inging, maar niet geleverd kon worden en dat was in december 2018... Ik heb in de tussentijd niks betaald. Vorige maand heb ik eindelijk een bericht gekregen dat E-fiber langs komt om de glasvezel aan te sluiten en heb ik een abonnement aangeschaft bij Tweak. Vandaag werd ik weer dus gebeld door Trined en die wilde het abonnement weer laten in gaan.

Mijn vraag nu is kan dit? Na 2 jaar het abonnement laten ingaan terwijl in de tussentijd niks geleverd kon worden.

Alle reacties

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Vandaag werd ik weer dus gebeld door Trined en die wilde het abonnement weer laten in gaan.

Heb je toen nee gezegd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-03 10:51
Ligt eraan wat je getekend hebt natuurlijk. Grote kans dat zij jouw verbinding grotendeels hebben gefinancierd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Zo werkt dat toch? Ik heb 1,5 jaar geleden me aangemeld bij Tweak om e-fiber in onze gemeente van de grond te krijgen. Pas later kwam Freedom in beeld, en heb ik er eerst voor gezorgd dat ik bij Tweak niet aan mijn contract gehouden zou worden. Nu nog een jaar wachten op glasvezel, maar wel bij de provider die ik wil.

Je bent zelf toch 2 contracten aangegaan en je kon ook verwachten dat het even zou duren. Toen je naar Tweak ging had je eerst toch Trined op kunnen zeggen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Stond in de voorwaarden een levertermijn?

Je mag er vanuit gaan dat een provider binnen 24 maanden kan leveren na ondertekening van de overeenkomst. Anders is er geen grond meer om het abonnement stand te laten houden...

Speedtouch freak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
Kijk inderdaad even goed naar de voorwaarden.
In het verleden veel abonnementen "verkocht" tijdens vraagbundelingen van Reggefiber.
Per provider konden ze dit verschillend behandelen
-Je sloot een pre-order af met de intentie het abonnement af te nemen wanneer glasvezel beschikbaar
-Je sloot een abonnement af die inging vanaf moment beschikbaarheid (aangesloten) maar wel met 14 dagen bedenktijd na ingaan abonnement. Eigenlijk werd alles behandeld namelijk als koop op afstand, colportage.
-Provider deed een aanbod maar het kon zijn dat dit op moment van levering niet meer beschikbaar was en dus niet meer geleverd kon worden -> aan jou de keuze om akkoord te gaan met nieuw aanbod of niet.

Let wel dit ging om vraagbundelingen bij Reggefiber. Je geeft aan dat je een abonnement bij TriNed hebt gekozen, deze zit eigenlijk alleen in "buitengebieden" en je geeft niet aan of je ook te maken hebt met een eigen bijdrage voor de aansluiting. Dat kan zaken ook veranderen.

Kortom check je voorwaarden waaronder is afgesloten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee