Domein zonder hosting redirecten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb een x-aantal domeinen bij partij A die ik wil redirecten naar pagina's op mijn website, gehost bij partij B. Bij partij A heb ik geen hosting. Nu zegt partij A dat redirecten niet kan zonder hosting en dat ik hiervoor alleen de DNS records kan aanpassen. Dat is prima, maar dan kan ik alleen redirecten naar een ip-adres, terwijl ik de domeinen naar diverse subpagina's op mijn site wil redirecten.

Iemand enig idee of dit alsnog mogelijk is of niet? En zo ja, hoe?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 17:57
Volgens mij niet, heb vroeger met een soort gelijk probleem geworsteld en toen geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 16:02

lasharor

7 december 2004

Ik gebruik Cloudflare voor dit soort dingen:

https://support.cloudflar...ith-Cloudflare-Page-Rules

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

slaay

Natuurbeleven.com

Zou dit een optie kunnen zijn:
DNS aanpassen en een CNAME toevoegen waarbij je domein A verwijst naar domein B
Een .htaccess bestand aanmaken en op basis van de 'bron-url' die dus domein A bevat doorsturen naar domein B met het specifieke pad van de betreffende pagina.
Of eventueel als je website een index.php ofzo bevat daar op basis van de 'bron-url' doorverwijzen naar domein B met het specifieke pad.
Het is geen onderbouwd idee, dus hoor graag of het in de praktijk ook echt kan werken.

[ Voor 9% gewijzigd door slaay op 22-03-2021 15:33 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

slaay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:29:
Een .htaccess bestand aanmaken en op basis van de 'bron-url' die dus domein A bevat doorsturen naar domein B met het specifieke pad van de betreffende pagina.
Of eventueel als je website een index.php ofzo bevat daar op basis van de 'bron-url' doorverwijzen naar domein B met het specifieke pad.
Het is geen onderbouwd idee, dus hoor graag of het in de praktijk ook echt kan werken.
Bij de meeste partijen kun je geen CNAME-record aanmaken op het hoofddomein, enkel op de subdomeinen. Je kan wel een A-record doen.

Als bij de server van domein B ook virtual host is voor de andere domeinen zou het inderdaad via .htaccess kunnen als Apache wordt gebruikt als webserver. Het is dan niet een redirect zonder hosting omdat je dan de hosting van domein B gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Johnny op 22-03-2021 15:59 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Oa bij Antagonist kan je redirecten zonder hosting
https://antagonist.nl/uitleg-prijsvergelijking/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 15:47
Zijn meerdere partijen die dit aanbieden. Hostnet bijvoorbeeld, maar ook Vimexx. Je zou het eventueel ook direct op DNS niveau kunnen oplossen via een dienst zoals redirect.name. Doen in principe hetzelfde als de bovenstaande diensten, alleen kan je deze weer sturen met DNS-records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZIZSIG
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
Dat kan wellicht maar raad ik je zeker niet aan: de service (en vooral: communicatie) van antagonist is een van de slechtste welke ik ooit heb meegemaakt. Wat een waardeloze, niet oplossingsgerichte (afschuivende) 'service'; ze gaan er prat op op hun website, en wellicht is het ooit goed geweest, maar ik ben er juist deze maand nog wegverhuisd om die reden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MWSAH schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:19:
Ik heb een x-aantal domeinen bij partij A die ik wil redirecten naar pagina's op mijn website, gehost bij partij B.
Dat zou geen probleem moeten zijn, tenzij je bij partij B in pinda's betaalt.

Maar waarom zou je al die moeite nemen?
Als domein X nooit is gebruikt heeft Google deze nooit geïndexeerd en zal er nooit iemand heen gaan om te redirecten naar je website pagina.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

ZIZSIG schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Dat kan wellicht maar raad ik je zeker niet aan: de service (en vooral: communicatie) van antagonist is een van de slechtste welke ik ooit heb meegemaakt. Wat een waardeloze, niet oplossingsgerichte (afschuivende) 'service'; ze gaan er prat op op hun website, en wellicht is het ooit goed geweest, maar ik ben er juist deze maand nog wegverhuisd om die reden...
Misschien wat offtopic

Zo is mijn ervaring niet. Ik moet zeggen aangezien ik redelijk kennis heb DNS instellen of aanpassen, forward, mail, wordpress lukt zonder hulp. Support zelden nodig als ik ze nodig heb echt een antagonist ding.

*knip*. Goed bedoeld, maar heel lap tekst met ervaringen is ook weer niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 09-07-2021 12:07 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 15:57
Kan je nog een aantal domeinen toevoegen aan je pakket bij partij B? Dan zou je er voor kunnen kiezen om te naar het IP van partij B te laten verwijzen, en vervolgens daar een .htaccess bestand met 301 redirect aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:21

Aganim

I have a cunning plan..

slaay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:29:
Gruwelijke bad practice, aangezien je maar 1 CNAME record per node mag hebben loop je kans dat andere records (subdomeinen, MX records, TXT records, etc) genegeerd worden. CNAME op een subdomein is prima, maar de rest is vragen om (vage) problemen, al dan niet op een later moment als je meer met je domein wilt doen.

Mocht je nog eens besluiten mail te willen versturen namens je domein? Vergeet het maar.
5.2.2 Canonicalization: RFC-821 Section 3.1
The domain names that a Sender-SMTP sends in MAIL and RCPT
commands MUST have been "canonicalized,"
Met andere woorden, geen CNAME dus. Wat overigens een vreselijk gekozen naam is, aangezien het domein waar je naar verwijst de 'Canonical Name' is. Met dat terzijde.

CNAME op een domain root? Gewoon niet doen, kies dan voor een DNS provider die een alternatief biedt zoals ALIAS, DNAME, ANAME etc.
Pagina: 1