Vraag

• Satsura
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-08 09:29
Wat ga je met je laptop doen?
Zowel gamen als video editen in After Effects waarbij soms ook gebruik wordt gemaakt van Element 3D. Een goede grafische kaart en genoeg geheugen lijkt mij hiervoor wel ideaal.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 2.000 iets erover is niet erg.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zodra het weer mogelijk is gaat hij misschien mee op vakantie, maar niet vaak genoeg dat het gewicht een grote rol speelt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na heel wat reviews bekeken te hebben leun ik toch het meest richting de Asus ROG Zephyrus G15. Deze is echter nog niet beschikbaar op veel locaties, dus vandaar dat ik even kom kijken wat de Tweakers in gedachte hebben.

Overige eisen/vragen
Het liefst een laptop met een USB-C aansluiting zodat ik mijn laptop met 1 kabeltje kan aansluiten aan de monitor, maar volgens mij hebben de meest recente modellen dit vrijwel allemaal. Mijn grootste vraag is of het voor gamen en editen veel uitmaakt of ik voor een Ryzen ga of de Intel CPU?

Alvast heel erg bedankt voor de suggesties! _/-\o_

Alle reacties

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20-09 23:19
Interessant leesvoer over hoe After Effects al dan niet gebruik maakt van multi-core CPU's.
https://www.provideocoali...toe-into-multiprocessing/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 20:41
Zelf heb ik sinds een aantal weken de nieuwe Zephyrus G15, deze zou ik je absoluut aanraden!

Geen gamer uiterlijk, onwijs mooi scherm, super goede trackpad (voor een windows laptop, normaliter is apple hierin superieur. Maar heeft ASUS de plank keihard raakgeslagen met deze versie), razend snel en een super goede batterijduur (met licht werk kan ik er de hele dag op werken).

Enige wat mij niet aanstond is de klep van het scherm, het plakaat ' REPUBLIC OF GAMERS EST. 2006' en al die gaatjes met regenboog kleuren erdoorheen. Maar dat heb ik opgelost met een zelf ontworpen skin :)

Op deze site kan je de beschikbaarheid checken. Een van de modellen is momenteel bij meerdere nederlandse webshops voorraad!!

01010000 01100101 01110000 01100101

• Satsura
Bedankt voor de reacties!

Het liefst heb ik zelf de donkere versie van de Zephyrus G15, maar die is zo te zien vrijwel niet verkrijgbaar.
Ik wacht het denk ik nog even af in de hoop dat deze versie wellicht snel beschikbaar is.

• Satsura
Hmm ik zit nu te twijfelen om voor de G14 te gaan.
Denk niet dat ik het een ramp zal vinden om een 14 inch scherm te hebben i.p.v. een 15 inch.
Enige nadeel dat ik op dit moment zie is de max power van 65w waar de GPU misschien minder door is.
Maar de 32gb en de Ryzen 9 gaan me denk ik wel wat meer helpen bij taken in After Effects.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1649896;1649894/

• Generaal Pep
Satsura schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:51:
Hmm ik zit nu te twijfelen om voor de G14 te gaan.
Denk niet dat ik het een ramp zal vinden om een 14 inch scherm te hebben i.p.v. een 15 inch.
Enige nadeel dat ik op dit moment zie is de max power van 65w waar de GPU misschien minder door is.
Maar de 32gb en de Ryzen 9 gaan me denk ik wel wat meer helpen bij taken in After Effects.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1649896;1649894/
Die 65W ga je wel voelen tijdens gaming of met hardware acceleration ja... but it's up to you really

• Satsura
Ja het gaat bij de G14 natuurlijk ook om een 3060 Max-Q.
Het verschil in de CPU is denk ik ook te minimaal om er echt iets van te merken.
Enige is dan het geheugen, maar daar ruil je dan weer de kracht van de GPU voor in.
Het wordt dan toch de G15.
Bij video uit staat alleen HDMI, maar op de afbeeldingen zie ik geloof ik 2 USB-C DP outputs?
Override je hiermee ook gelijk Nvidia Optimus?

• Generaal Pep
Satsura schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:12:
Ja het gaat bij de G14 natuurlijk ook om een 3060 Max-Q.
Het verschil in de CPU is denk ik ook te minimaal om er echt iets van te merken.
Enige is dan het geheugen, maar daar ruil je dan weer de kracht van de GPU voor in.
Het wordt dan toch de G15.
Bij video uit staat alleen HDMI, maar op de afbeeldingen zie ik geloof ik 2 USB-C DP outputs?
Override je hiermee ook gelijk Nvidia Optimus?
Dat lees ik wel op internet ja. Zelf ook al is op een external display aangesloten... heb alleen geen idee hoe je meet of je nVidia Optimus passeert....

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee