Toon posts:

eGPU? airbook m1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lunaticNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 20:25
Hoi Allen,

Ik heb een Macbook air met M1 processor, en nu zit ik voor werk een aantal maanden in het buitenland en dan zou ik toch graag willen gamen.
wat stellen jullie voor eGPU om te gaan kopen o.i.d.? ik heb wel een vaste pc met een geforce 1080 die ik dan mee zou kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
D

Beste antwoord (via lunaticNL op 22-04-2021 00:40)

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-03 20:19
JannyWooWoo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:22:
Nadeel is dat je voor een eGPU nog altijd een GPU nodig hebt en die kosten gewoon heel veel momenteel. Los van dat je M1 geen eGPU ondersteund en een eGPU case nog eens 300e extra is.

Zou je eigelijk aanraden om eerder naar streaming te kijken. B.v. Google Stadia, xCloud, Geforce Now etc. die allemaal prima op je M1 Mac en draaien zonder enige extra hardware. Volgens mij hebben de meeste ook free trials dus je zou het gratis kunnen proberen. Heb je alleen een controller nodig. Zou de PS5 controller aanraden voor op je Mac via een USB-C kabeltje.
Dit is inderdaad de beste oplossing voor jou nu. Als je een M1 mac bezit is je beste optie om je games te streamen.

Wil je toch een krachtige laptop, waar je op kan gamen, moet je toch echt een windows laptop aanschaffen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Alle reacties

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:34
Zo ver ik weet heeft de M1 geen eGPU support dus dat gaat niet werken

• lunaticNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 20:25
zou dit wel kunnen met de i5 of i7 modellen van 2020?

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:34
Dat hangt er van af. Het makkelijkst is om bij twijfel de support van apple erop na te slaan, want Apple is altijd eigenwijs met alles wat ze doen en dan zou het ineens toch niet kunnen werken:

Wat mag wel van apple qua eGPU?

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-03 15:30
Nadeel is dat je voor een eGPU nog altijd een GPU nodig hebt en die kosten gewoon heel veel momenteel. Los van dat je M1 geen eGPU ondersteund en een eGPU case nog eens 300e extra is.

Zou je eigelijk aanraden om eerder naar streaming te kijken. B.v. Google Stadia, xCloud, Geforce Now etc. die allemaal prima op je M1 Mac en draaien zonder enige extra hardware. Volgens mij hebben de meeste ook free trials dus je zou het gratis kunnen proberen. Heb je alleen een controller nodig. Zou de PS5 controller aanraden voor op je Mac via een USB-C kabeltje.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-03 20:19
JannyWooWoo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:22:

Dit is inderdaad de beste oplossing voor jou nu. Als je een M1 mac bezit is je beste optie om je games te streamen.

Wil je toch een krachtige laptop, waar je op kan gamen, moet je toch echt een windows laptop aanschaffen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee