Vraag

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 13:45

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek naar een camera die gebruikt kan worden icm een gimbal (en statief) voor het filmen op straat en tijdens bedrijfsevenementen. Dit betreft interne videos, die waarschijnlijk op een private YT-kanaal/MS Streem wordt geupload en dus daar ook nog wordt gecomprimeerd.
Het lieftst aan de lichte en kleine kant ivm het feit dat ze continue gedragen moeten worden door iemand.

Qua beeldkwaliteit zat ik te denken aan 1080p/60fps. 4k/60fps lijkt mij onhaalbaar op het moment.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Premiere Pro voor video editing, verder heb ik/wij nog niks specifieks voor videgrafie. Wel wordt een iPhone 12 op het moment gebruikt voor smmige videos.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als eerst keek ik naar action cams zoals DJI Osmo Action & GoPro HERO9, maar die hebben geen uitwisselbare lensen. Ook hebben die geen HDMI-out of iets dergelijks.
Compactcameras hebben hetzelfde probleem, dus ik zat eigenlijk aan een compactere systeemcamera (zoals de Sony A6000) te denken?

Budget is niet echt een issue, maar er zit wel een "redelijk" limiet aan, denk ongeveer aan 600€ excl statief, gimball, lens. We mogen toch nergens naartoe op het moment. :P
Persoonlijk weet ik niet zoveel van de videografie, dus ik hoor graag suggesties.

Alle reacties

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 13:45

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Topicstarter
Misschien was ik iets te restrictef. Ik heb zelf de FUJIFILM X-T200 gevonden, die ziet er erg netjes en geschikt uit.
Zijn er tweakers die hier meer ervaring mee hebben?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee