Mijn vraag
Mijn PC start ineens niet meer, zelfs de fans draaien niet meer. Je ziet alleen de CPU fan iets bewegen bij aanzetten. Heb de PSU er uit gehad en getest met een Power supply tester en dan draait de fan van de PSU wel en zien de waarden er ook goed uit. Sluit ik het aan, niks ook geen draaiende PSU fan.. Zou het evenwel een PSU probleem kunnen zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord is een Asus P8Z77-V LE
CPU is een Intel I5 3570K
PSU is een Corsair CX 450M.
Geheugen Corsair Vengance DDR 3 2x 8GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles losgekoppeld behalve CPU.
Geheugen verwijderd en kaal gestart met 0, 1 en 2 reepjes
Stappenplan troubleshoot in zoverre doorlopen dat ik tot nu toe niet in de gelegenheid geweest ben een andere PSU te testen (niet liggen)
Batterij vervangen
Mijn hoofdvraag is eigenlijk of zo'n Power supply tester betrouwbaar is voordat ik een andere PSU ga aanschaffen. Er krijgt niks stroom lijkt het. Of zou het Mobo stuk zijn?
Groet Bert
Mijn PC start ineens niet meer, zelfs de fans draaien niet meer. Je ziet alleen de CPU fan iets bewegen bij aanzetten. Heb de PSU er uit gehad en getest met een Power supply tester en dan draait de fan van de PSU wel en zien de waarden er ook goed uit. Sluit ik het aan, niks ook geen draaiende PSU fan.. Zou het evenwel een PSU probleem kunnen zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord is een Asus P8Z77-V LE
CPU is een Intel I5 3570K
PSU is een Corsair CX 450M.
Geheugen Corsair Vengance DDR 3 2x 8GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles losgekoppeld behalve CPU.
Geheugen verwijderd en kaal gestart met 0, 1 en 2 reepjes
Stappenplan troubleshoot in zoverre doorlopen dat ik tot nu toe niet in de gelegenheid geweest ben een andere PSU te testen (niet liggen)
Batterij vervangen
Mijn hoofdvraag is eigenlijk of zo'n Power supply tester betrouwbaar is voordat ik een andere PSU ga aanschaffen. Er krijgt niks stroom lijkt het. Of zou het Mobo stuk zijn?
Groet Bert
[Voor 3% gewijzigd door Birdy D op 22-03-2021 14:35]