Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herminator84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-05-2021
Beste Tweakers,

Wie kan mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen een smartphone uit de EU en de UK?
Zijn er naast de powerplug nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor de feedback.

Beste antwoord (via Herminator84 op 22-03-2021 15:18)

Samsung heeft regio locks op zijn toestellen, ik weet niet of dat er op zit in de UK. Als dat het geval is en je koopt in de UK is die regio lock er af te halen door eerst een tijdje met een UK SIM kaart te bellen.

Samsung heeft ook provider branded toestellen, dus dan zit er bijvoorbeeld een Vodafone sausje over het toestel. Dat betekend echter ook dat je niet meeloopt met de generieke updates, maar moet wachten tot je de update van die betreffende provider krijgt.

Verder kunnen er verschillen in frequenties zijn die ondersteund wordt. Die waren Europees geregeld, maar nu UK de EU verlaten heeft kunnen daar verschillen gaan ontstaan.

Beste wat je doet is het UK toestel met alle versienummers opzoeken en vergelijken met de EU versie die je wil kopen.

Hier een website met een overzicht tussen alle S21 modellen en de regio's waar ze verkocht worden. Europa en de UK worden hier apart benoemd, dus ik ga er vanuit dat er verschillen zijn.

https://www.techwalls.com...mber-sm-g991-differences/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Herminator84 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:16:
Beste Tweakers,

Wie kan mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen een smartphone uit de EU en de UK?
*knip*. Dat voegt dus echt niks toe

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 22-03-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 15:35
garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Import export
Invoerkosten.

[ Voor 36% gewijzigd door jack zomer op 22-03-2021 14:40 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Herminator84 ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Verder voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is he verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Waarom wil je dit precies weten?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!
Samsung heeft regio locks op zijn toestellen, ik weet niet of dat er op zit in de UK. Als dat het geval is en je koopt in de UK is die regio lock er af te halen door eerst een tijdje met een UK SIM kaart te bellen.

Samsung heeft ook provider branded toestellen, dus dan zit er bijvoorbeeld een Vodafone sausje over het toestel. Dat betekend echter ook dat je niet meeloopt met de generieke updates, maar moet wachten tot je de update van die betreffende provider krijgt.

Verder kunnen er verschillen in frequenties zijn die ondersteund wordt. Die waren Europees geregeld, maar nu UK de EU verlaten heeft kunnen daar verschillen gaan ontstaan.

Beste wat je doet is het UK toestel met alle versienummers opzoeken en vergelijken met de EU versie die je wil kopen.

Hier een website met een overzicht tussen alle S21 modellen en de regio's waar ze verkocht worden. Europa en de UK worden hier apart benoemd, dus ik ga er vanuit dat er verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herminator84
rens-br schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:48:
[mbr]@Herminator84 ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Verder voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is he verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Waarom wil je dit precies weten?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.[/]
Hoi Rens-br,

Uiteraard heb ik gegoogled naar antwoorden.
Helaas kon ik de juiste vraag niet vinden. Het is wat vage informatie.

Binnenkort vertrekt een familielid voor een langdurige periode naar de UK.
Hij wilt weten of het verstandiger is om een telefoon in Nederland te kopen of in de UK.
De prijzen verschillen nogal.

Ik weet dat de telefoon gewoon zal werken in de UK.
Maar wat zijn dan precies de verschillen?

Heeft het met frequenties te maken?
Zitten er een andere chipset in?

Punten zoals garantie, powerplug en een uitrol van software updates heb ik al kunnen vinden.
Maar ben benieuwd waar de verschillen nog meer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herminator84
swhnld schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:08:

Bedankt voor je reactie.
Hier was ik naar op zoek.

Ik neem aan dat wanneer je een simlockvrije telefoon koopt alle simkaarten moeten passen.
De chipset en de frequenties zijn hetzelfde. Voor zover bekend zitten de verschillen zover bekend in de powerplug en de uitrol van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herminator84 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Hier was ik naar op zoek.

Ik neem aan dat wanneer je een simlockvrije telefoon koopt alle simkaarten moeten passen.
De chipset en de frequenties zijn hetzelfde. Voor zover bekend zitten de verschillen zover bekend in de powerplug en de uitrol van updates.
Ja, ik verwacht als je een UK unlocked versie neemt (dus niet carrier gebonden), dat je hetzelfde krijgt als een unlocked toestel in EU. Sterker nog, er zit geen power plug bij, die moet je los kopen....
Pagina: 1