Weggehaald ivm geschil. Ik zal alle info terug plaatsen na de afwikkeling
[ Voor 151% gewijzigd door MR.Harok op 19-05-2021 16:47 ]
[ Voor 151% gewijzigd door MR.Harok op 19-05-2021 16:47 ]
Zoals ik het interpreteer ben je ziek buiten je oproepperiode. Je hebt dus geen recht op doorbetaling loon.Nul-urencontract
Bij een nul-urencontract bent u verplicht te komen als de werkgever u oproept.
U wordt ziek tijdens een oproepperiode
u krijgt minstens 70% van uw loon over de afgesproken oproepperiode die u zou moeten werken. Als dit lager is dan het voor u geldende minimumloon, krijgt u het minimumloon.
U blijft na afloop van een oproepperiode ziek
na afloop van een oproep krijgt u geen loon meer, ook niet als u dan nog ziek bent. Pas als uw arbeidscontract eindigt en u nog steeds ziek bent, dan geeft uw werkgever dit door aan UWV. UWV beoordeelt dan of u recht heeft op een ziektewetuitkering.
U bent ziek buiten een oproepperiode
in de periode waarin u niet wordt opgeroepen, heeft u geen recht op doorbetaling van het loon. Zolang uw arbeidscontract nog duurt, heeft u ook geen recht op ziektewetuitkering. Pas als uw arbeidscontract eindigt en u nog steeds ziek bent, dan geeft uw werkgever dit door aan UWV. UWV beoordeelt dan of u recht heeft op een ziektewetuitkering.
[ Voor 4% gewijzigd door Renzzie op 22-03-2021 12:16 ]
In principe juist. Al kan het wel zijn dat je recht hebt op die uren. Een werkgever kan namelijk niet van de een op de andere dag beslissen je niet meer op te roepen.Renzzie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:15:
https://www.rijksoverheid...-ook-loon-als-ik-ziek-ben
[...]
Zoals ik het interpreteer ben je ziek buiten je oproepperiode. Je hebt dus geen recht op doorbetaling loon.
Dat heet Rechtsvermoeden Arbeidsomvang en ontstaat na 3 maanden structureel bepaalde uren werken. @MR.Harok je hebt kortom recht op loondoorbetaling voor die 3 x 8 uur per week. De mate van doorbetaling verschilt per werkgever/CAO en kan minder dan 100% zijn.Philip Ross schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:20:
[...]
In principe juist. Al kan het wel zijn dat je recht hebt op die uren. Een werkgever kan namelijk niet van de een op de andere dag beslissen je niet meer op te roepen.
Weet even niet wat de term er voor was maar als je langere periode vaste uren werkt dan bouw je bepaalde rechten op. Slim om even verder uit te zoeken
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Wat gebeurt er met je vakantiedagen?
Je werkgever mag geen vakantiedagen inhouden over de dagen die je ziek bent. Controleer na je vakantie of je werkgever het juiste aantal vakantiedagen heeft ingehouden.
In deze gevallen mag je werkgever wél vakantiedagen inhouden, als je tijdens je vakantie ziek wordt:
Als hierover afspraken staan in je cao, je contract of het bedrijfsreglement (verzuimprotocol).
Als schriftelijk is vastgelegd dat je werkgever vakantiedagen mag inhouden, als je ziek wordt tijdens je vakantie. Dan mag hij deze vakantiedagen afschrijven van je bovenwettelijke vakantiedagen.
Als je zelf toestemming geeft om ziektedagen af te trekken van je vakantiedagen.
Rechtsvermoeden arbeidsomvangtoon volledige bericht
Art. 7:610b BW bepaalt dat indien de arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, de overeengekomen arbeid in enige maand vermoed wordt een omvang te hebben die gelijk is aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden. Heeft de arbeidsovereenkomst drie maanden geduurd? Dan kan de werknemer in een tweetal gevallen een beroep doen op het rechtsvermoeden arbeidsomvang: (i) als de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is overeengekomen of (ii) de feitelijke arbeidsomvang van de arbeid zich op een structureel hoger niveau bevindt dan de overeengekomen arbeidsomvang.
Indien de werknemer een geslaagd beroep doet op het rechtsvermoeden arbeidsomvang dan is daarvan het gevolg dat de arbeidsomvang wordt vastgesteld op de gemiddelde omvang van de arbeid in de drie voorafgaande maanden. In dat geval moet de werkgever de oproepkracht dus in ieder geval het loon over die uren betalen.
Mogelijkheid weerlegging rechtsvermoeden arbeidsomvang werkgever
Belangrijk is wel om op te merken dat het hier slechts een rechtsvermoeden betreft dat de werkgever kan weerleggen. Dit kan hij doen door een meer representatieve referteperiode aan te wijzen De werkgever doet dit door aan te tonen dat de referteperiode van drie maanden waar de wet van uitgaat, geen juiste weerspiegeling geeft van de werkelijkheid, omdat bijvoorbeeld in die periode net sprake is van een piek in het werkaanbod. Daarnaast kan de werkgever het standpunt innemen dat het rechtsvermoeden arbeidsomvang niet van toepassing is, bijvoorbeeld omdat de arbeidsomvang voldoende duidelijk is overeengekomen.
[ Voor 86% gewijzigd door snmght op 22-03-2021 12:29 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Allereerst beterschap gewenst!
Volgens mij krijg je als je ziek bent tijdens je vakantie ziekteverlof en zou je doorbetaald moeten worden. Als je gemiddeld een x aantal uren werkt per week zou je dat aantal uren ook doorbetaald moeten krijgen. Daar doet een 0 uren contract dus niets aan af.Mijn vraag
1. Hoe zit het met deze week die ik vrij heb gevraagd? Doordat ik nu ziek ben heb ik mijn verplichtingen uitgesteld en zou dan opnieuw een week vrij moeten vragen.
Na dit tijdelijke contract mag er nog een tijdelijk contract worden aangeboden van 1 tot 12 maanden. Daarna moeten ze (tenzij ze opzeggen natuurlijk) een contract voor onbepaalde tijd geven.*Daarnaast viel het mij vandaag pas op dat het contract wat ik in de mail hebt ontvangen enkele maanden geleden anders is dan degene die ik op papier heb ontvangen destijds. In mijn mail staat dat dit 2e contract voor 12 maanden is, degene die ik op papier heb gekregen en getekend 7 maanden. Ik heb dit contract in frustratie, haast en onder protest getekend destijds (en dit ook kenbaar gemaakt) omdat er afspraken met betrekking tot salaris wat was beloofd niet werd nagekomen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq