Toon posts:

PC upgrade. of tijd voor iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Bunny_nl
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-08-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik vraag me af of ik beter mijn pc kan upgrade, zo ja hoe en wat, of tijd voor een andere?

Ik heb al enkele jaren een pc van de Aldi in Duitsland, waar nu een 1 GB videokaart in zit.
Nu heb ik afgelopen week GTA 5 geïnstalleerd, maar de pc draait volop toeren, en ook in het GTA menu zie ik dat het videokaartgeheugen zo goed als maximaal gebruikt wordt, terwijl ik niets meer kan instellen zodat het minder wordt.?
Welke videokaart kan ik evt op mijn pc aansluiten, evt werkgeheugen ook uitbreiden of gewoon beter gaan kijken voor iets anders?
Aangezien deze toch al van 2015 is. sta er zelf ook van te kijken :D

Zie pc specs in onderstaande afbeeldingen

Wat is je budget?
voor evt in orde maken van de pc zodat ik gta 5 normaal kan spelen , max 300-350 euro
Mocht het een nieuwe worden 600-750 euro?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen, internet/ mail etc .

Hopelijk kan iemand me hier goed advies geven!

Bedankt alvast!

[Voor 6% gewijzigd door Bunny_nl op 22-03-2021 10:36]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:32
Welk bord heb je erin zitten?
probleem is dat er vaak weinig ruimte is voor producten te vervangen, met een kant en klare pc (zeker bij medion).

Bijkomend nadeel: GPU's zijn op dit moment extreem duur, en een kaart van 600 euro zou ervoor zorgen dat de CPU juist weer heel erg achter loopt.

je zou moeten kijken naar aantal opties:
1) Deze pc verkopen, van totaalbedrag nieuwe pc kopen (al dan niet zonder GPU, die je later erbij koopt).
2) Alsnog hier een GPU bij kopen, wetende dat je deze later niet meeneemt. (tweedehands zou een goede optie zijn).

Kijk allereerst eens hoeveel ruimte er is voor de videokaart.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28
verkopen en als nieuwe de pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14IMB05 (90N900C8MH) nemen als je GTA V wil spelen. Veel meer opties zijn er niet met de huidige videokaarten schaarste. Alleen al de GTX 1650 Super is 5x tot 6x sneller dan de GTX 550 Ti.

• Bunny_nl
De ruimte is er wel lijkt me zo te zien,
die andere videokaart zou er dan toch uit moeten lijkt me/

@Djarune vanwaar specifiek dat systeem?

type moederboard, geen idee waar ik dat zou kunnen vinden

• Djarune
De videokaart is traag, de PC al jaren oud en dat loont waarschijnlijk niet meer de moeite om te upgraden. Het genoemde systeem past in jouw budget en ik ben helaas nog niets beters tegen gekomen voor dat geld.

Misschien kun je eens op de start knop drukken en msinfo32 typen + enter. Daar staat het type processor en hoeveelheid en RAM. Ben ik wel benieuwd naar.

• Bunny_nl
zie hieronder

• Djarune
Als office pc nog prima geschikt, maar voor een spelletje is upgraden de moeite. De 10400F is ruim 2 keer zo snel. Alternatief is enkel een nieuwe videokaart, maar een kaart als de GTX 1650 Super is momenteel niet te vinden.

• Bunny_nl
En waarschijnlijk moet ik dan ook meer aanpassen als alleen andere videokaart inpluggen?
voeding ofzo evt..

• Djarune
Bunny_nl schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:36:
En waarschijnlijk moet ik dan ook meer aanpassen als alleen andere videokaart inpluggen?
voeding ofzo evt..
Nee, niet als je een videokaart neemt met een vergelijkbare power consumption (<120W) zonder extra connectoren voor extra stroomvoorziening (+12V). Je hebt nu een 6 pins aansluiting voor extra stroom. Daarnaast moet ie nog in de behuizing passen.

[Voor 10% gewijzigd door Djarune op 22-03-2021 11:59]

• Bunny_nl
deze niet iets beter wat betreft prijs/ vermogen verhouding?

https://www.sued.aldi-lie...erformance-PC-P67064.html

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:52
Voor 150 euro krijg je idd een heel stuk meer. Meer opslag, dubbele hoeveelheid RAM en een stuk betere videokaart. Echter is die wel boven je budget. Maar als je het geld er voor over hebt zou ik die zeker nemen.

Een andere optie is om hem zelf te (laten) bouwen. Maar ben bang dat je dan nog iets duurder uit bent aangezien de GPU nu tweedehands tussen de 375 en de 600 euro zit.

• Bunny_nl
weet iemand toevallig ook of we alweer in Duitsland mogen gaan shoppen? ivm Covid..
Ik ga er vanuit dat die ook zo uitverkocht zijn :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
is een prima prijs naar huidige maatstaven. Met een 1660 Super hou je het langer uit.

Maar ik denk dat een retourtje Duitsland om te kunnen gamen niet geldt als strikt noodzakelijke reis.

[Voor 21% gewijzigd door Djarune op 22-03-2021 15:26]

• Bunny_nl
maar even uitzoeken of je ook onlione kunt bestellen via Nederland, zover ik kan vinden heeft Duitsland momenteel een harde lockdown...
Maar dan ga ik wss toch voor die 150 euro meer en heb ik meteen eentje waar ik weer even mee vooruit kan ( hoop ik :P )

• Djarune
In Nederland kost je zoiets 70 euro meer en krijg je minder RAM: pricewatch: Acer Aspire TC-895 I9006
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee