Toon posts:

Monitor Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 16:11
Ik zoek een?
Monitor Switch 4K

Wat is je budget?
Ik heb er nu één die is 25 euro https://nedis.nl/nl-nl/pr...directionele-switch-zwart
Maximaal: 200 ongeveer als jullie zeggen neem deze voor 250 hij is veel beter dan spaar ik liever door.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar werkt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor switch dient 4K te ondersteunen en een Mac Mini (USB C) en PC (Displayport) connectie monitor is displayport.

p.s. de Nedis die ik nu heb werkt niet met USB C connectie naar displayport.

[Voor 6% gewijzigd door we_are_borg op 22-03-2021 10:30]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:49
moet hij ALLEEN monitor kunnen? of ook usb (toetsenbord, muis)
moet het KVM, of mag hij daadwerkelijk "ontkoppelen"? (de pc denkt dat er niets meer aangesloten is).
hoeveel monitoren wil je eraan koppelen?
hoeveel pc's / laptop's wil je eraan koppelen ?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je Mac Mini ondersteund Thunderbolt 3 voor de verbinding met je beeldscherm.
Dat is iets anders dan USB-C, hoewel het over dezelfde aansluiting loopt. Normaal draait de USB-C poort in USB-C mode maar zodra je er een Thunderbolt 3 apparaat op aansluit dan kunnen een aantal aders van functie veranderen. Die aders kunnen dan bijvoorbeeld de DisplayPort signalen bevatten.

De KVM-switch moet dus Thunderbolt 3 ondersteunen anders zal de USB-C poort in USB-C mode blijven draaien. In USB-C mode kun je óók video-signalen over brengen, maar dan zit het video-signaal verpakt in USB-C. Alleen doet je Mac dat niet standaard, je hebt daar een driver voor nodig en je USB-C switch moet het signaal dan weer opzetten naar DisplayPort.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat je met een kabel als deze je huidige monitor switch kunt blijven gebruiken: https://www.apple.com/sho...sb-c-to-displayport-cable. De chip in die kabel zorgt er al voor dat de USB-C poort in Thunderbolt-mode gaat draaien en hij biedt vervolgens het DP-signaal aan op de DP-stekker. Dat is gewoon puur DisplayPort zonder USB-C franje er bij.

Als je je USB-C poort ook wilt kunnen gebruiken als standaard USB poort dan kun je eventueel ook deze adapter gebruiken in combinatie met een HDMI naar DP kabel: https://www.apple.com/sho...ital-av-multiport-adapter

Beide linkjes verwijzen naar de Apple website, maar je kunt ze natuurlijk elders goedkoper vinden. En het hoeven ook niet perse deze kabel of adapter te zijn, er zijn genoeg merken te vinden met soortgelijke producten. Maar hou de bovenstaande theorie in gedachten over USB-C en Thunderbolt in gedachten en je komt er vast wel uit.

• we_are_borg
99ruud99 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:41:
moet hij ALLEEN monitor kunnen? of ook usb (toetsenbord, muis)
moet het KVM, of mag hij daadwerkelijk "ontkoppelen"? (de pc denkt dat er niets meer aangesloten is).
hoeveel monitoren wil je eraan koppelen?
hoeveel pc's / laptop's wil je eraan koppelen ?
Alleen monitor KM heb ik al. Alleen de PC en Mac Mini.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• we_are_borg
@RiDo78 Ik heb de kabel besteld ik hoop dat dit gaat werken.

• we_are_borg
Heb een HDMI kabel naar Displayport besteld en die werkt ook niet. Rechtstreeks op de monitor is geen issue dat werkt gewoon. Ik hoop dat die speciale kabel werkt.

• RiDo78
  • Niet online
we_are_borg schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:54:
Heb een HDMI kabel naar Displayport besteld en die werkt ook niet. Rechtstreeks op de monitor is geen issue dat werkt gewoon. Ik hoop dat die speciale kabel werkt.
Ik denk het wel, maar het is nooit met zekerheid te zeggen natuurlijk. Want met USB-C zijn ze weer dezelfde fout aan het maken als vroeger... er van uitgaan dat jan-met-de-pet zich diep inleest in de materie.

Vroeger had je de DVI standaard. Die bestond uit 2 delen, analoog (DVI-A) en digitaal (DVI-D), die samen in 1 aansluiting (DVI-I) konden zitten. Het analoge signaal was gewoon VGA, het digitale signaal was HDMI. Omdat een bron niet verplicht was om zowel analoog als digitaal aan te bieden, waren er minimale verschillen in de aansluitingen.

In die tijd had je dus ook adapters van DVI naar VGA en van DVI naar HDMI. Maar ook van DVI-D of DVI-A naar DVI-I, zodat een DVI-I kabel wel gebruikt kon worden op een DVI-D of DVI-A aansluiting. Dus in theorie kon je op je DVI-D video-uitgang een DVI-D naar DVI-I adapter plaatsen, dan een DVI-I kabel richting je beeldscherm waar je een DVI-I naar VGA adapter op zet.

Maar al die adapters zijn passief en hebben geen enkele conversie mogelijkheid. Dus dat gaat nooit werken natuurlijk, want de DVI-D uitgang heeft geen analoge output en een VGA ingang heeft geen digitale input. Om het nog een stapje erger te maken delen de DVI-A en DVI-I wel een aantal aders, zoals de identifcatie-aders. Die gaat dus prima door die verzameling met adapters heen en kan tot gevolg hebben dat Windows je beeldscherm wel herkent, maar je toch geen beeld hebt.

Voor het DVI-debakel had je ook nog gedonder met toetsenbord-aansluitingen. Nog verder terug, toen de lucht nog schoon was en sex nog vies sloot je je toetsenbord aan met een 5 polige DIN-connector op je XT. Toen op de AT de PS/2 aansluiting kwam, kreeg je toetsenborden die beide 'talen' konden spreken en werd er dus een DIN naar PS/2 adapter meegeleverd. Die adapter kon je alleen gebruiken op de DIN-toetsenborden waar zo'n adapter was bijgeleverd. Een native-DIN toetsenbord werkte niet op een PS/2-poort. Na PS/2 kam USB en herhaalde dat riedeltje zich weer, maar nu met PS/2 toetsenborden die je met een adapter op USB kon aansluiten. Wederom, enkel de toetsenborden die geleverd werden met een dergelijke adapter die konden daarmee overweg.

Ik denk dat de industrie denkt dat mensen dat wel snappen. Maar het is mij vaak genoeg overkomen dat ik iemand moest uitleggen dat die adapter niet werkte op zijn of haar oude toetsenbord. Een iemand had het helemaal bont gemaakt, die probeerde een oud IBM toetsenbord met DIN-stekker via 2 adapters op USB aan te sluiten.

Wat dit allemaal met USB-C te maken heeft vraag je je misschien af? Met USB-C heb je exact hetzelfde probleem alleen zijn de aansluitingen hetzelfde. Maar de wildgroei aan toepassingen die wel of niet ondersteund worden en de 3 verschillende manieren om video over te brengen (native USB-C, Thunderbolt 3 Alternate Mode met DisplayPort of HDMI-Alternate Mode) zijn daar debet aan.

• we_are_borg
Hou op over adapters e.d. ik heb die ellende van dichtbij meegemaakt, A werkte B niet merk X deed het op B maar niet op A etc etc.
Het leukste is nog steeds dat alle kabels die ik heb gewoon 1 op 1 werken steek willekeurige USB-C in Mac Mini en Displayport in monitor en het werkt gewoon. Wil ik via de Nedis https://nedis.nl/nl-nl/pr...directionele-switch-zwart dan werkt het ineens niet met de Mac Mini. Of de Mac geeft het signaal niet 100% goed door maar wel genoeg voor een monitor maar niet voor een Switch of de switch kan niet overweg met een Mac.

• RiDo78
  • Niet online
Wat ik me net bedenk, sommige KVM switches hebben slechte ondersteuning voor het DCC-signaal waarmee de computer en het beeldscherm bepalen welke resoluties er mogelijk zijn. Het kan ook zijn dat jouw switch daar ook een probleem mee heeft.

Heb je het volgende al eens geprobeerd:
- PC loskoppelen van de switch
- Beeldscherm uitzetten
- Mac uitzetten (niet herstarten maar echt shutdown)
- Mac aansluiten op poort 1 van de switch en poort 1 selecteren
- Mac inschakelen
- Beeldscherm inschakelen
Mocht dat niet werken, probeer het dan opnieuw maar dan je beeldscherm inschakelen voor je je Mac inschakelt.

• we_are_borg
RiDo78 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:04:
Wat ik me net bedenk, sommige KVM switches hebben slechte ondersteuning voor het DCC-signaal waarmee de computer en het beeldscherm bepalen welke resoluties er mogelijk zijn. Het kan ook zijn dat jouw switch daar ook een probleem mee heeft.

Heb je het volgende al eens geprobeerd:
- PC loskoppelen van de switch
- Beeldscherm uitzetten
- Mac uitzetten (niet herstarten maar echt shutdown)
- Mac aansluiten op poort 1 van de switch en poort 1 selecteren
- Mac inschakelen
- Beeldscherm inschakelen
Mocht dat niet werken, probeer het dan opnieuw maar dan je beeldscherm inschakelen voor je je Mac inschakelt.
Allemaal geprobeerd en nog werkt het niet ook niet met de kabel die je heb aanbevolen. Ik ga er nu vanuit dat de switch gewoon niet goed werkt voor een Mac Mini.

• RiDo78
  • Niet online
we_are_borg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:07:
Allemaal geprobeerd en nog werkt het niet ook niet met de kabel die je heb aanbevolen. Ik ga er nu vanuit dat de switch gewoon niet goed werkt voor een Mac Mini.
Tsja, dat vrees ik dan ook.

En een stomme vraag misschien, maar kun je misschien een andere bron via die switch laten lopen? Of heeft je scherm niet meerdere inputs? Mijn UW-scherm heeft bv. 4 inputs en, toegegeven, die zijn allemaal in gebruik: 2x HDMI (Apple-TV en KPN TV), 1x DP (Werk macbook via USB-C dock) en 1x USB-C (privé macbook). Het switchen van bron doe ik simpelweg via de joystick onderaan het scherm.

• we_are_borg
Mijn Scherm heeft ook 2x HDMI maar deze kunnen niet in 60hz werken. Ik ga kijken voor een andere switch.

• we_are_borg
Ik heb een andere switch besteld en deze werkt ook niet, gaat dus retour. De onderstaande heb ik besteld.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee