Videokaart zonder externe voedingskabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batweter
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-03-2021
Ik zoek een videokaart zonder extra stroomaansluiting
Een vriend van mij heeft een oude(re) Acer computer waarmee hij graag met ons mee wil gamen. Opzich draaien de meeste simpele games (Valheim, o.a.) prima. Rocketleague werkt echter slecht. Aangezien er maa een 300 Watt voeding in zit en hij niet zijn hele pc om wil gooien zijn we op zoek naar een simpel kaartje die zonder voeding werkt. O.a. de 1050 TI en de 910 zijn zonder extra bedrading, maar ik heb geen idee welke goed is en welk merk te doen is. Qua grootte past er een Gforce 760 in, maar die durf ik er qua wattage niet in te zetten. Ook zitten de goede kabelaansluitingen niet op de kabelboom vanuit de voeding.

Wat is je budget?
Budget zit ongeveer op max 100.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ikzelf ben een grote Geforce fan, maar alternatieven zijn prima. Er worden geen zware games op gespeeld en alles mag redelijk op potato instellingen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om een Acer Aspire TC-780.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:10
1050 Ti ga je nu niet kunnen kopen tot €100. Gebruikt gaan ze over de 150. Je zou kunnen kijken naar een RX 460/560 4GB wat voor dat geld nog wel te doen moet zijn. Heb er vandaag nog eentje gekocht op MP voor €90 incl verzending. Soms wil een GTX 1050 2GB ook nog wel eens lukken onder de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Los van het feit of een videokaart nu wel/geen dedicated stroom krijgt van de voeding, heeft deze alsnog stroom nodig :+ Sterker nog, een 6pin connector kan evenveel leveren als je pci lane. Dus even los van je keuze, check sowieso wat de requirements zijn van de kaart. Sommige kaarten geven aan dat je minimaal x-voeding nodig hebt (bijv. 400watt heb ik ze wel eens gezien).
Persoonlijk weet ik niet waar dat precies op gebaseerd is aangezien pci maximaal 75watt levert, maar goed.

Op dit moment met het hoarden van videokaarten kan ik anders dan bovenstaande niet veel toevoegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batweter
@Uszka , is die rx 560 een redelijke kaart? Of zou de 1050 2gb dan nog bete zijn? Ik heb namelijk geen idee wat een beetje te betalen is en wat eventuele alterrnatieven zijn. Hebben jullie daar nog ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:10
Is een redelijke kaart gezien de huidige prijzen. pricewatch: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC is een van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batweter
Top! Hartelijk dank Uszka!
Pagina: 1