Toon posts:

laptop 15,6 inch voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pandacma
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06-2022
Wat ga ik met de laptop doen?
Ik ben beginnend met videobewerking en wil daarvoor gelijk een goede laptop aanschaffen die wat jaartjes mee kan en dus ook geschikt is voor de meer ervaren videobewerker.

Wat is mijn budget?
maximaal 2.300 euro

Ik ben van plan de laptop veel mee te nemen, zal deze ook voor mijn studie gebruiken.

Ik zit nu aan de MSI laptop Creator 15 A10UET-222NL te denken, want ik wil graag:
- 15,6 inch
- 32 gb
- grote opslag
- minimaal i7
Helaas heeft deze geen kaartlezer maar dat kan met een externe kaartlezer worden opgelost.

Ik kan nog nergens reviews over deze laptop vinden. Ik sta open voor (goedkopere :-) alternatieven.

Alle reacties

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-03 20:41
Je hebt het over kaartlezers. Welke kaartlezer zou je graag op de laptop willen?

01010000 01100101 01110000 01100101

• pandacma
Een kaartlezer voor SD, SDHC, SDXC. Maar zover ik heb gelezen zou een goede externe kaartlezer niet voor vertraging in overdracht te hoeven zorgen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:13
pandacma schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:50:
Een kaartlezer voor SD, SDHC, SDXC. Maar zover ik heb gelezen zou een goede externe kaartlezer niet voor vertraging in overdracht te hoeven zorgen.
Een ingebouwde kaartlezer zit intern ook gewoon op USB, dus als je een goede externe kaartlezer koopt zal dit in principe niet langzamer of sneller mogen zijn... afhankelijk van de kwaliteit van het ding uiteraard. Bijkomend voordeel van een losse kaartlezer is dat de meeste modellen ook meerdere formaten kaarten ondersteunen.

Sowieso als je op zoek bent naar een laptop focus je vooral op specs die er echt toe doen zoals de cpu en gpu en ook heel belangrijk voor video/foto editing: de kwaliteit van het paneel en de helderheid ervan. Geheugen en opslag kan je altijd nog zelf toevoegen/wijzigen... dat geeft je denk ik wat meer opties met het zoeken naar een geschikte laptop.

[Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 22-03-2021 09:04]

• pandacma
En daar loop ik als een leek dus op vast en heb geen idee van wat goede specs zijn voor videobewerking. Zijn de specs op de MSI laptop Creator 15 A10UET-222NL dan voldoende voor mijn doel: videobewerking? En is dan de prijsverhouding t.o.v. alle specs op de MSI laptop Creator 15 A10UET-222NL aanvaardbaar?

• MicGlou
Ansich zien de specs van die laptop qua cpu en gpu er niet slecht uit... apparaat is wel redelijk aan de prijs, ik vermoed dat het naampje "creator" in de naam van het model hier mede oorzaak aan is. Pak een beetje fatsoenlijke gaminglaptop en je zal honderden euro's goedkoper uit zijn.

pricewatch: MSI Prestige 15 A11SCS-008NL

Bovenstaande laptop hoef je in principe alleen maar de 16GB RAM voor 32GB te vervangen en je zal voor het editten van video's een vergelijkbare machine hebben voor veel minder geld.

• pandacma
MicGlou: je hebt me wel op een ander been gezet. Ik kan idd het geheugen upgraden. Zo kwam ik ook op deze uit:

MSI Creator 15M A10SD-404NL

deze heeft dan weer 6 cores, wellicht weer beter dan 4 cores.
In ieder geval bedankt voor de tip!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:22
MicGlou schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:57:
Een ingebouwde kaartlezer zit intern ook gewoon op USB
...
Meestal wel, maar op mijn 6-jaar oude ZBook zit die gewoon netjes aangesloten op een PCIe-lane, dus dat is zeker niet altijd het geval.

@pandacma Gezien je de laptop voor videobewerking gaat gebruiken: Welke eisen heb je aan het scherm (qua resolutie, kleurbereik, helderheid, kleurfout, etc.)?

• MicGlou
Balance schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Meestal wel, maar op mijn 6-jaar oude ZBook zit die gewoon netjes aangesloten op een PCIe-lane, dus dat is zeker niet altijd het geval.

@pandacma Gezien je de laptop voor videobewerking gaat gebruiken: Welke eisen heb je aan het scherm (qua resolutie, kleurbereik, helderheid, kleurfout, etc.)?
De USB controller zit op die lane... uiteindelijk is het de controller die de snelheid bepaald, niet de pci lane.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee