Toon posts:

Geen geluid Philips SmartTV apps via home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MZ2000
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-03-2021
Hoi,
Ik heb net een home cinema 5.1 set van Panasonic met een blu-ray speler (Panasonic sa-btt755) zojuist aangesloten op mijn Philips smartTV (Philips 32PFS5803/12) via HDMI ARC.

Het geluid op de TV is ingesteld op audio out > HDMI sound system en via sound > advanced > multichannel (bypass). Volgens het menu van de tv is dit de juiste instelling bij het gebruik van ARC ipv gewoon multichannel. Dolby Digital Plus wordt ook als optie gegeven en ondersteund door de home cinema set volgens de handleiding, maar deze geeft geen geluid.

Nu werkt het geluid dat ik krijg via mijn Ziggo media box perfect, en ook de ingebouwde YouTube app op de tv geeft goed geluid, maar andere apps zoals Netflix, Amazon Prime en NPO Start geven geen geluid, terwijl in ieder geval Netflix aangeeft dat 5.1 geluid ondersteund wordt en waar ik natuurlijk graag mijn home cinema set voor wil gebruiken.

Iemand een idee? Heb zelf absoluut geen verstand hiervan.

Alle reacties

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22

Kraz

Saving the world

Als je in je Netflix app bij instellingen aangeeft dat je 2.0 geluid wilt, heb je dan wel geluid?

Zo ja, dan weet je iig dat je t daar moet zoeken.

• MZ2000
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-03-2021
Nee, zolang de TV zelf is ingesteld op multichannel heeft het geen effect wanneer ik in de Netflix app iets verander aan het geluid, dan hoor ik nog steeds niks.

Alleen de TV zelf instellen op stereo zorgt ervoor dat ik geluid heb in de apps, (maakt niet uit waar de instellingen in de apps op staan) maar het doel is om 5.1 geluid van de apps te kunnen krijgen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee