Toon posts:

Playstation 3 geen geluid met denon x1600h

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wesleybor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 21:31
Goedenavond voor onze neefjes proberen we de Playstation 3 aan te sluiten op onze surroundset.

Dit is ons nog niet gelukt en door de lockdown kunnen we ook niet naar de audio winkel om hulp te vragen.

Wie kan ons vertellen wat wij verkeerd doen.

Tv Samsung RU7440S
Versterker Denon x1600h

Tv-versterker via toslink
Playstation via hdmi naar Tv

Beste antwoord (via wesleybor op 25-03-2021 20:20)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

wesleybor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:40:
Er gaat nu een hdmi kabel van de ps3 naar de hdmi poort game ,en een hdmi kabel van de poort hmdi out/monitor naar de tv.
Aan de kant van de Denon:
In het menu wel die HDMI poort aan "GAME" gekoppeld en dan ook voor die input gekozen? HDMI poorten kan je aan elke ingang toewijzen namelijk.

Aan de kant van de PS3:
Zowel audio als video out op HDMI ingesteld? Verdere settings qua audio maken in deze nu niet veel uit. De Denon kan alles aan. Beste is wel de PS3 op PCM te zetten maar mocht er een andere optie nu staan zou er wel geluid uit de Denon moeten komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 18:16
Met zo weinig informatie kan niemand je helpen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sluit de PS3 eens aan op de receiver. En de receiver via HDMI op de ARC poort van de tv. Dus geen toslink.

[Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-03-2021 20:23]

• wesleybor
Dat heb ik geprobeerd . Ook geen uitkomst

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:00
PS3 met HDMI aansluiten op de TV, receiver ook met HDMI op de TV op de poort die ARC ondersteund.
Vervolgens nog even in de instellingen van de TV kijken of geluid output via HDMI ingeschakeld is.
En de versterker ook op de juiste input zetten. Zie hier.

Check deze link naar de hulp-pagina van Samsung.

[Voor 15% gewijzigd door Masimo op 22-03-2021 20:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waarom de PlayStation via de TV? PlayStation via HDMI naar de receiver en vanaf de HDMI Out van de receiver weer naar de TV. Heb je alle beschikbare audio formaten tot je beschikking in tegenstelling tot via HDMI ARC dan wel S/PDIF.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:00
FeaR schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:58:
Waarom de PlayStation via de TV? PlayStation via HDMI naar de receiver en vanaf de HDMI Out van de receiver weer naar de TV. Heb je alle beschikbare audio formaten tot je beschikking in tegenstelling tot via HDMI ARC dan wel S/PDIF.
wesleybor schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:50:
Dat heb ik geprobeerd . Ook geen uitkomst
TS lijkt me geen "techneut", concludeer ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Masimo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:00:
TS lijkt me geen "techneut", concludeer ik.
Dus vandaar alles door de receiver. Heb je de minste kabels en het hele idee van de receiver als center van de home cinema. En met een PS3 is de HDMI 2.0 van de X1600 ook (meer dan) voldoende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 13:29
Vertel eens precies wat je hebt geprobeerd en precies welke problemen je hebt (geen geluid, geen beeld, geen 5.1,etc)

• wesleybor
Er gaat nu een hdmi kabel van de ps3 naar de hdmi poort game ,en een hdmi kabel van de poort hmdi out/monitor naar de tv.

En er gaat van de tv 1 hdmi kabel naar de kpn box en een toslink van de kpn box naar de versterker

5.1 surround.

Ik doe vast iets verkeerd of de instellingen staan niet goed . Fijn dat jullie me willen helpen maar ik weet niet wat ik verkeed doe. Voor jullie ook lastig om daar een antwoord op te geven dan.

[Voor 32% gewijzigd door wesleybor op 23-03-2021 19:57]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

wesleybor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:40:
Aan de kant van de Denon:
In het menu wel die HDMI poort aan "GAME" gekoppeld en dan ook voor die input gekozen? HDMI poorten kan je aan elke ingang toewijzen namelijk.

Aan de kant van de PS3:
Zowel audio als video out op HDMI ingesteld? Verdere settings qua audio maken in deze nu niet veel uit. De Denon kan alles aan. Beste is wel de PS3 op PCM te zetten maar mocht er een andere optie nu staan zou er wel geluid uit de Denon moeten komen.

• wesleybor

Bedankt allemaal. Koste wat moeite
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee