Één win98 client wil niet connecten op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Situatie: een server en een aantal win2k en win98 clients. Hubje waar iedereen aan hangt. Alle clients doen het prima met zelfde instellingen. Echter met één win98 client kan niet naar de server gepingt of anderssinds geconnect worden, en ook niet van de server naar die client. MAAR ik kan met arp wel zien dat hij er IS, ik zie het ethernet adres van de nic!

hoe-o-hoe kan dit?

Verwijderd

Dit kan vele oorzaken hebben.

Probeer eens de protocollen opnieuw te installeren en configgen..
Staat dit goed? Dan kan je eens gaan kijken naar je bekabeling..
Het kan best zijn dat hij eerst wel connectie heeft gemaakt, maar dat je kabel op een gegeven moment zo prak is geworden dat er geen verbiding meer mogelijk is...
Achter op je NIC en HUB staan meestal wel lampjes die dit controleren...

succes..

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
idd, maak/koop een LANtester en check je bekabeling. Zo niet dan zou ik toch echt ff afvragen of die NIC wel goed is (geconfigureerd).

• wouzer
  • Niet online
Die utp kabel heb ik net nieuw gemaakt en ik zie het lampje op de hub vrolijk branden. Bevendien zag ik dus het ethernet adres van die client op de server, dat kan toch niet met een brakke kabel? Ik zal eens proberen het tcp/ip protocol een keer opnieuw te installeren.

Andere ideeen?

Verwijderd

Anders jat je even een NIC van een andere pc..
kan je zien of het jet NIC is...

Ik heb zelfs ook een keer gehad dat een poort op de HUB naar de klote was(lampje brande wel)... dan loop je je ook rot te zoeken..

succes..

• wouzer
  • Niet online
nic moet goed zijn want die heb ik net uit een andere pc gerost waar hij wel werkte.
Pagina: 1