Toon posts:

Verzinkte kozijnpluggen icm eiken balk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LCHESS
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-04-2022
Hi,

Ik wil een eiken balk van 15*5cm aan een muur ophangen met kozijnpluggen (slagpluggen). Nu weet ik dat verzinkt en eiken niet goed samengaat. Echter RVS is een stuk minder sterk als verzinkt.

Wat is wijsheid? Kan ik verzinkte slagpluggen gebruiken icm eiken hout?

Dezelfde vraag heb ik voor de stelplaatjes van de betonpoeren..

Dank!

• LCHESS
Ter aanvulling: het project waar het om gaat is een aanbouw veranda van 5*3 meter.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 15:42
Bij slagplug is er geen direct contact tussen de "spijker" en het hout. Is dit wel een probleem dan?

• LCHESS
Jawel er is wel direct contact ;)

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Bij eiken RVS gebruiken en als het buiten of in een vochtige omgeving zit ook rvs gebruiken.
Je kan toch gewoon rvs schroeven en nylon pluggen gebruiken.

En als je gewone schroeven niet vertrouw gebruik je een rvs houtdraad bout icm nylon plug.

Maar zonder verdere info over wat je precies wil ophangen en de krachten die hierop komen kan ik er verder ook weinig over zeggen.

• LCHESS
De voorkeur geniet slagpluggen. De vraag is of dit mogelijk is in combinatie met die eiken balk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:47

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

PVoutput

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25
Kozijnpluggen gebruiken. Als je maar hard genoeg slaat, dan werken ze net als slagpluggen.
Vele bouwvakkers zijn je al voorgegaan.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41

Tens

My brain hurts

LCHESS schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:59:
De voorkeur geniet slagpluggen.
dan haal je rvs slagpluggen, als je bang bent dat ze niet sterk genoeg zijn haal je dikkere of zet er een paar meer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25
LCHESS schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:09:
Jawel er is wel direct contact ;)
Als je de juiste lengte gebruikt en ze niet helemaal door slaat, dan is er geen contact.

Soms ben ik bijna gelukkig

• LCHESS
En iemand nog ervaring met het gebruik van verzinkte stelplaatjes (op de betonpoeren) in combinatie met eikenhout?

Tnx!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee