Ik wil een 2Gbps verbinding wil creëren tussen mijn pc en Synology Nas DS720.
Op mijn nas heb ik 2 LAN-verbinding tot 1 bont gemaakt. Dat ging gemakkelijk en zonder problemen. Hij geeft aan 2Gbps verbinding.
Waar het fout gaat is op mijn pc. Zodra ik daar van 2 LAN-verbindingen 1netwerkbrug maak kan ik met de Synology Assistant of web tool mij nas opeens niet meer vinden en lukt het me niet meer om netwerkverbinding/schijf op te zetten zodat ik een bepaalde map van mij NAS als Hardenschijf kan zien op mijn desktop.
Het gekke is dat als ik in Edge het ip-nummer in type kom ik direct op mijn Nas terecht.
Als ik de verbindingsbrug uit zet en ik zet mijn wifi op m'n desktop pc aan, kan ik mijn nas weer wel vinden middels die Synology Assistant. Ook als ik de verbindingsbrug verwijderd vind hij m'n nas direct.
Het probleem ligt dus echt aan die verbindingsbrug.
Als ik met 1 lan-verbinding of mij wifi verbinding Advanced IP Scanner gebruik vind hij mij NAS met de juiste naam DS720:/f/image/llihlf1P5EiKItn2tz1YCNzp.png?f=fotoalbum_large)
Als ik Advanced IP Scanner gebruik zodra die netwerkbrug aanstaat vind hij hem onder Unifi maar wel met het juiste ip-nummer:
/f/image/2u3x3EY62nABR66Y2bh0mXcw.png?f=fotoalbum_large)
instellingen netwerkbrug:
ook het pingen gaat goed zodra de netwerkbrug geactiveerd is:
ipconfig all settinges zodra netwerkbrug geactiveerd is:
NAS netwerk instellingen:
netwerkbrug:
/f/image/yD9D3B8yGRFV6jjTqd0jKWl0.png?f=fotoalbum_large)
Ik het windows Firewall opnieuw ingesteld en alle apps waarvan een pup-up naar voren kwam toegang gegeven.
Waar gaat het fout? Iemand enig idee?
Hardware/software:
⁃ Cat 6 kabels
⁃ Manage switch TL-SG1016DE standaard instellingen
⁃ Nas DS720 nieuwste firmware
⁃ Windows 10
- Unifi controller via een container op de NAS draaien
- Unifi USG-3P
Op mijn nas heb ik 2 LAN-verbinding tot 1 bont gemaakt. Dat ging gemakkelijk en zonder problemen. Hij geeft aan 2Gbps verbinding.
Waar het fout gaat is op mijn pc. Zodra ik daar van 2 LAN-verbindingen 1netwerkbrug maak kan ik met de Synology Assistant of web tool mij nas opeens niet meer vinden en lukt het me niet meer om netwerkverbinding/schijf op te zetten zodat ik een bepaalde map van mij NAS als Hardenschijf kan zien op mijn desktop.
Het gekke is dat als ik in Edge het ip-nummer in type kom ik direct op mijn Nas terecht.
Als ik de verbindingsbrug uit zet en ik zet mijn wifi op m'n desktop pc aan, kan ik mijn nas weer wel vinden middels die Synology Assistant. Ook als ik de verbindingsbrug verwijderd vind hij m'n nas direct.
Het probleem ligt dus echt aan die verbindingsbrug.
Als ik met 1 lan-verbinding of mij wifi verbinding Advanced IP Scanner gebruik vind hij mij NAS met de juiste naam DS720:
/f/image/llihlf1P5EiKItn2tz1YCNzp.png?f=fotoalbum_large)
Als ik Advanced IP Scanner gebruik zodra die netwerkbrug aanstaat vind hij hem onder Unifi maar wel met het juiste ip-nummer:
/f/image/2u3x3EY62nABR66Y2bh0mXcw.png?f=fotoalbum_large)
instellingen netwerkbrug:
ook het pingen gaat goed zodra de netwerkbrug geactiveerd is:
ipconfig all settinges zodra netwerkbrug geactiveerd is:
NAS netwerk instellingen:
netwerkbrug:
/f/image/yD9D3B8yGRFV6jjTqd0jKWl0.png?f=fotoalbum_large)
Ik het windows Firewall opnieuw ingesteld en alle apps waarvan een pup-up naar voren kwam toegang gegeven.
Waar gaat het fout? Iemand enig idee?
Hardware/software:
⁃ Cat 6 kabels
⁃ Manage switch TL-SG1016DE standaard instellingen
⁃ Nas DS720 nieuwste firmware
⁃ Windows 10
- Unifi controller via een container op de NAS draaien
- Unifi USG-3P