Toon posts:

Probleem tussen netwerkbrug (win10) en NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik wil een 2Gbps verbinding wil creëren tussen mijn pc en Synology Nas DS720.

Op mijn nas heb ik 2 LAN-verbinding tot 1 bont gemaakt. Dat ging gemakkelijk en zonder problemen. Hij geeft aan 2Gbps verbinding.

Waar het fout gaat is op mijn pc. Zodra ik daar van 2 LAN-verbindingen 1netwerkbrug maak kan ik met de Synology Assistant of web tool mij nas opeens niet meer vinden en lukt het me niet meer om netwerkverbinding/schijf op te zetten zodat ik een bepaalde map van mij NAS als Hardenschijf kan zien op mijn desktop.

Het gekke is dat als ik in Edge het ip-nummer in type kom ik direct op mijn Nas terecht.

Als ik de verbindingsbrug uit zet en ik zet mijn wifi op m'n desktop pc aan, kan ik mijn nas weer wel vinden middels die Synology Assistant. Ook als ik de verbindingsbrug verwijderd vind hij m'n nas direct.
Het probleem ligt dus echt aan die verbindingsbrug.

Als ik met 1 lan-verbinding of mij wifi verbinding Advanced IP Scanner gebruik vind hij mij NAS met de juiste naam DS720: https://tweakers.net/i/vOb2KdxyEUez4kcaD0TZ7NwfqnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llihlf1P5EiKItn2tz1YCNzp.png?f=fotoalbum_large

Als ik Advanced IP Scanner gebruik zodra die netwerkbrug aanstaat vind hij hem onder Unifi maar wel met het juiste ip-nummer:
https://tweakers.net/i/QZu6COLYUrsKepr9dprqRndVYFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2u3x3EY62nABR66Y2bh0mXcw.png?f=fotoalbum_large

instellingen netwerkbrug:

ook het pingen gaat goed zodra de netwerkbrug geactiveerd is:

ipconfig all settinges zodra netwerkbrug geactiveerd is:

NAS netwerk instellingen:

netwerkbrug:
https://tweakers.net/i/SPlr_Guu1M7FWLxqXmcUx2prXP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yD9D3B8yGRFV6jjTqd0jKWl0.png?f=fotoalbum_large

Ik het windows Firewall opnieuw ingesteld en alle apps waarvan een pup-up naar voren kwam toegang gegeven.
Waar gaat het fout? Iemand enig idee?

Hardware/software:
⁃ Cat 6 kabels
⁃ Manage switch TL-SG1016DE standaard instellingen
⁃ Nas DS720 nieuwste firmware
⁃ Windows 10
- Unifi controller via een container op de NAS draaien
- Unifi USG-3P

Beste antwoord (via jdenijs op 21-03-2021 16:40)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Nic teaming is bij mijn weten nog steeds niet beschikbaar in Windows 10, enkel in Windows Server.

En zou ook niet heel erg nuttig zijn, het enige wat je dan krijgt is failover, maar twee nic's gelijktijdig gebruiken om ze 2Gbps te krijgen wordt ook door je Nas niet ondersteund.
Daarvoor zou SAMBA (de smb server van Linux) eerst smb multichannel moeten ondersteunen en dat is er nog niet.

Wat je maximaal kunt doen is een managed switch aanschaffen die LACP ondersteund, dan kun je van 2 netwerkpoorten gelijktijdig gebruik maken maar niet vanaf een device

En een lan bridge is heel wat anders.

[Voor 63% gewijzigd door Ben(V) op 21-03-2021 16:32]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Ben(V)
Nic teaming is bij mijn weten nog steeds niet beschikbaar in Windows 10, enkel in Windows Server.

En zou ook niet heel erg nuttig zijn, het enige wat je dan krijgt is failover, maar twee nic's gelijktijdig gebruiken om ze 2Gbps te krijgen wordt ook door je Nas niet ondersteund.
Daarvoor zou SAMBA (de smb server van Linux) eerst smb multichannel moeten ondersteunen en dat is er nog niet.

Wat je maximaal kunt doen is een managed switch aanschaffen die LACP ondersteund, dan kun je van 2 netwerkpoorten gelijktijdig gebruik maken maar niet vanaf een device

[Voor 63% gewijzigd door Ben(V) op 21-03-2021 16:32]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Gaat niet werken in Windows 10, tenzij je een NIC hebt die het er custom in stopt.
Dat de synology eindgebruikerstool niet meer werkt komt door dat die er niet van uit gaat dat jij iets spannends probeert in te stellen ;)

• jdenijs
  • Nu online
Nic teaming? oke geen idee wat dat is.

Maar ik wil dus bestanden sneller kunnen overzetten van mijn Nas naar mijn Desktop en andersom.
ik dacht dat dat middels een netwerkbrug moest.. Maar dat klop dus niet?

• jdenijs
  • Nu online
Ben(V) schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:28:

oke ik dacht dat mij switch TL-SG1016DE dat had maar als ik nu verder zoek gaat deze switch niet voldoen aan wat ik wil volgende mij?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ben(V)
Wat jij wilt is 2Gbps snelheid in plaats van 1Gbps tussen je PC en je Nas.
Dat gaat met de huidige software niet lukken, wat voor hardware je er ook voor inzet.

Enkel als je een Nas met 2,5GBps(of 10GBps) netwerk heb en een Switch en een PC met zulke kaarten gaat dat werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Wat je wil kan wel, maar dan moet je dit kopen:

pricewatch: ZyXEL XGS1210-12

pricewatch: Trendnet 2.5GBASE-T PCIe Network Adapter

NAS 2x1Gbps bonded naar de switch, switch 2,5Gbps naar je PC waar je dan een 2,5Gbps netwerkkaart installeert.

Sommige bronnen rapporteren dat het ook met twee I2xx/I3xx series Intel netwerkkaarten kan waarmee je dan met een recente driver en een New-IntelNetTeam cmdlet in PowerShell een Intel ANS team/bond kan maken.

pricewatch: Intel Ethernet Server Adapter I350-T2

Maar of dat werkt is niet heel zeker gezien Microsoft dit actief probeert te weren van non-server systemen.

[Voor 51% gewijzigd door johnkeates op 21-03-2021 16:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Je hebt dan nog steeds een maximale snelheid van 1GBps.

Bonding is geen nic teaming of multichannel.
Bonding verhoogt enkel de bandbreedte niet de maximale snelheid van een connectie.

Kortom de snelheid tussen PC en Nas is nog steeds 1GBps.

En Microsoft heeft daarvoor juist multichannel in het smb protocol toegevoegd, maar tot op heden wordt dat enkel door Windows ondersteund en door Linux, Apple of enig ander Os.

[Voor 26% gewijzigd door Ben(V) op 21-03-2021 19:54]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee