Hallo Tweakers. Ik ben iemand die net begint met scriptjes en ben een batch script aan het bouwen maar ik loop erg vast. Hopelijk willen jullie me denken.
Even kort wat ik probeer te bereiken:
- Ik heb een getal Variable "nummer" die ik elke keer met 1 wil laten ophogen
- Ik heb een variable %%g waarvan ik de waarde uit een .txt file haal (informatie.txt)
- Ik moet naar een bepaalde folder en een ,exe uit te voeren met daarachter het Variable "nummer"
- Vervolgens heb ik een aantal commados die ik uit voer "echo hier beginnen mijn commandos"
De uitdagingen die ik heb:
Ik wil dit script 5 keer laten loopen maar:
Het scipt moet voor elke %%g het script uitvoeren. (dus in totaal komt elkel lijn uit de text file 5 keer aan bod)
De variable "nummer" moet ten alle tijde doornummer. Dus zowel in de eerste loop als in de opeenvolgende loops.
Ik heb dus voornamelijk hulp nodig met bovenstaande items. Ik zie even niet hoe ik de loop moet bouwen zodat die 5 keer wordt uigevoerd en dat altijd de %numm% opgehoogd wordt met 1 onafhankelijk hoe vaak het script uitgevoerd is.
Script:
@echo off
set /p nummer="Vul het startnummer in"
set file=informatie.txt
for /f "delims=" %%g in (informatie.txt) do (
echo %%g
START "" "C:\Program Files\folder\prog.exe" -%nummer%
set /a nummer+=1
timeout /t 30
taskkill /IM prog.exe /F
)
Hopelijk wil iemand me op weg helpen zodat ik ook de logica snap hoe je zn loop bouwd.
Even kort wat ik probeer te bereiken:
- Ik heb een getal Variable "nummer" die ik elke keer met 1 wil laten ophogen
- Ik heb een variable %%g waarvan ik de waarde uit een .txt file haal (informatie.txt)
- Ik moet naar een bepaalde folder en een ,exe uit te voeren met daarachter het Variable "nummer"
- Vervolgens heb ik een aantal commados die ik uit voer "echo hier beginnen mijn commandos"
De uitdagingen die ik heb:
Ik wil dit script 5 keer laten loopen maar:
Het scipt moet voor elke %%g het script uitvoeren. (dus in totaal komt elkel lijn uit de text file 5 keer aan bod)
De variable "nummer" moet ten alle tijde doornummer. Dus zowel in de eerste loop als in de opeenvolgende loops.
Ik heb dus voornamelijk hulp nodig met bovenstaande items. Ik zie even niet hoe ik de loop moet bouwen zodat die 5 keer wordt uigevoerd en dat altijd de %numm% opgehoogd wordt met 1 onafhankelijk hoe vaak het script uitgevoerd is.
Script:
@echo off
set /p nummer="Vul het startnummer in"
set file=informatie.txt
for /f "delims=" %%g in (informatie.txt) do (
echo %%g
START "" "C:\Program Files\folder\prog.exe" -%nummer%
set /a nummer+=1
timeout /t 30
taskkill /IM prog.exe /F
)
Hopelijk wil iemand me op weg helpen zodat ik ook de logica snap hoe je zn loop bouwd.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.