Toon posts:

Alternatief Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC

Pagina: 1
Acties:

• marnixhiemstra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-07-2021
Dag allen,

Ik heb een korte vraag over of er met mijn setup een goed alternatief is voor de Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC. Deze heb ik in december besteld voor 520 euro maar de bezorgdatum is al een paar keer verschoven en staat inmiddels op 2 juni |:( Ik weet dat deze kaarten heel moeilijk te krijgen zijn maar heb me nog niet echt verdiept in de oorzaken en of het dan het wachten waard is enzovoorts.

Is er een goed alternatief waar niet zo'n lange wachttijd voor staat? Qua prijs mag het best wat hoger zijn, zolang het goed aansluit bij de rest van mijn PC.

Ik heb in januari een nieuwe pc gebouwd:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 137,75€ 137,75
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 86,-€ 86,-
1MonitorenIiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart€ 209,-€ 209,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 37,50€ 37,50
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 95,26€ 95,26
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,36

Deze draait nu nog met een oude videokaart maar daar ben ik inmiddels wel een beetje zat van...

De PC is voornamelijk voor games zoals Witcher, AC, Dragon Age, Total War games, etc.

Alvast bedankt voor de hulp en reacties _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:36

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heb je niet heel veel keuze.

De AMD 6700 is mogelijke vervanger. Maar zal ook niet/nauwelijks te verkrijgen zijn.
Zelfde voor andere merken RTX 3000 series

Dan moet je kijken naar tweede hands. Waar de prijzen ook behoorlijk hoog zijn door de grote vraag.

Een 2070/2080 betaal je de hoofdprijs voor bijvoorbeeld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• marnixhiemstra
Daar was ik al bang voor. Ik zie hier en daar wel wat tweedehandsjes voorbij komen maar die zijn niet goedkoop inderdaad.

Via Azerty zijn er nog wel 3060's te krijgen van KFA2 al denk ik dan dat er een reden is dat deze toevallig nog wel te verkrijgen zijn(?).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:25
Niks mis met KFA2 hoor. Komen net als Gainward uit het huis van Palit, de grootste fabrikant van videokaarten ter wereld. Alleen is bijna 800 voor een 3060 aan de dure kant want het prestatieverschil met een 3060 Ti is best groot. De Ti is zo'n 25% sneller.

[Voor 19% gewijzigd door Uszka op 21-03-2021 12:55]

• marnixhiemstra
Dat is inderdaad wel een fors verschil qua prestatie. Ik denk dat ik mijn plan iets wijzig en deze 3060 ti bestelling gewoon aanhoud, hoe lang dit dan ook maar duurt.

Ik ga dan verder even op zoek naar een videokaart waar ik de tussentijd mee kan overbruggen en evt. later kan combineren met de ti.

Momenteel zit deze videokaart erin:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5 (11268-16)€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Deze heb ik al jaren (vandaar dat ik 'snel' een nieuwe kaart wil) dus een stapje omhoog moet goed te doen zijn. Hebben jullie nog tips voor een tussenoplossing?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee