Standaardgateway te traag??

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48
Mijn verbinding is op dit moment ontzettend traag. Als ik met mijn @Home-abonnement een ping naar mijn standaardgateway uitvoer, dan krijg ik bij ong. 40% van de pings een packetloss. De andere pings hebben een waarde varierend tussen 20 en 80ms.

Ik heb de @Home-helpdesk inmiddels gebeld; daar zeiden ze doodleuk dat het doorschakelen naar de afdeling Verbindingen zou resulteren in een wachttijd van ong. 2 uur. De medewerker vertelde me wel dat hij geen packetloss van mijn gateway kreeg en dat de waardes van zijn pings ong 6/7 ms waren, veel lager dan mijn waardes. :(

Kan ik mijn computer nog "tweaken" voor het e.e.a. of ligt het bovenstaande probleem puur aan de @Home-verbinding naar de gateway. Is het mogelijk om een andere gateway in WinIPConfig in te stellen?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 18:54 schreef TweakersOnly het volgende:
Mijn verbinding is op dit moment ontzettend traag. Als ik met mijn @Home-abonnement een ping naar mijn standaardgateway uitvoer, dan krijg ik bij ong. 40% van de pings een packetloss. De andere pings hebben een waarde varierend tussen 20 en 80ms.

Ik heb de @Home-helpdesk inmiddels gebeld; daar zeiden ze doodleuk dat het doorschakelen naar de afdeling Verbindingen zou resulteren in een wachttijd van ong. 2 uur. De medewerker vertelde me wel dat hij geen packetloss van mijn gateway kreeg en dat de waardes van zijn pings ong 6/7 ms waren, veel lager dan mijn waardes. :(

Kan ik mijn computer nog "tweaken" voor het e.e.a. of ligt het bovenstaande probleem puur aan de @Home-verbinding naar de gateway. Is het mogelijk om een andere gateway in WinIPConfig in te stellen?
1. Weet je wel wat een gateway is ? (zo ja dan weet je dat een andere vrijwel zeker niet gaat lukken)

2. Als van de andere kant wel gepingt kan worden is hetdan niet logischer om te denken dat tussen de gateway en de pc iets brak is. (Brakke UTP is een van de vaker voorkomende oorzaken)

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Hmm...dis toch niet moeilijk? Je lokale netwerk werkt niet goed...check alles (andere clients pingen, probeer windows file sharen oid kijk of dat wel goed gaat)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
@home heeft veel verschillende gateways met de bijbehorende subnets. Dit hangt af van welke ip-range je in zit. Voorbeelden zijn 212.120.112.1 , 212.204.160.1 en 213.51.204.1
Deze hangen weer aan subnetten 255.255.255.0 , 255.255.253.0 en 255.255.252.0 .

Leuk om te weten maar je kan niet de gateway die je gebruikt instellen. Nou ja het kan wel als je botweg iemand anders zijn ip afpikt. Op de helpdesk kunnen ze wel je computernaam op een andere gateway en subnet toewijzen
(leuk als je meerdere pc's achter een hub hebt staan dan kunnen ze ook nog es rechtstreeks met elkaar verbinden...).

Dusseh .. zorg dat je vrienden maakt die op de @home helpdesk werken eheh..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 19:40 schreef violator_ het volgende:
@home heeft veel verschillende gateways met de bijbehorende subnets. Dit hangt af van welke ip-range je in zit. Voorbeelden zijn 212.120.112.1 , 212.204.160.1 en 213.51.204.1
Deze hangen weer aan subnetten 255.255.255.0 , 255.255.253.0 en 255.255.252.0 .

Leuk om te weten maar je kan niet de gateway die je gebruikt instellen. Nou ja het kan wel als je botweg iemand anders zijn ip afpikt. Op de helpdesk kunnen ze wel je computernaam op een andere gateway en subnet toewijzen
(leuk als je meerdere pc's achter een hub hebt staan dan kunnen ze ook nog es rechtstreeks met elkaar verbinden...).

Dusseh .. zorg dat je vrienden maakt die op de @home helpdesk werken eheh..
Kan niet de mensen die je aan de telefoon krijgen kunnen alleen een andere computernaam genereren en echt niet andere subnetten uitdelen.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op woensdag 15 augustus 2001 19:44 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Kan niet de mensen die je aan de telefoon krijgen kunnen alleen een andere computernaam genereren en echt niet andere subnetten uitdelen.
Welles :)

Ze kunnen je computernaam resetten en daarbij wordt er elkee keer geswitched naar een andere gateway... heb ik toch ook gedaan joh .

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Mxl85
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2021

Mxl85

huh?

Kan je dus echt aan @Home vragen om je in een ander subnet te zetten? ander subnet.... volgens mij mag dat helemaal niet van @Home.. ahd ik gelezen in dat boekje wat i kerbij heb gekregen.. maar eigenlijk wil ik dat toch wle heeeel erg graag....

och ja.. kan het altijd proberen!

Mixed Message

Pagina: 1