Toon posts:

Geen deurbel

Pagina: 1
Acties:

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hi,

Over 1,5 week krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Helaas heeft de huidige eigenaar (verkoper) bij de verbouwing besloten de traditionele deurbel te vervangen door een middeleeuws aanklop systeem ( |:( )

Nou zouden we zelf wel graag gewoon een bedrade deurbel installeren, om zo het herhaaldelijk opladen van de nieuwe smart deurbel te voorkomen.

Echter, omdat de oude deurbel dus compleet is verwijderd, en er ook geen buis/kabelwerk zichtbaar is heb ik geen idee hoe dit aan te vliegen/organiseren.

Wie heeft vaker met dit bijltje gehakt of heeft tips?

[Voor 25% gewijzigd door sanzut op 21-03-2021 00:21]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Draadloze deurbel?
Die heb ik ook met meteen een extra gong in de garage zodat ik deze hoor als ik aan het sleutelen ben of lekker in de tuin zit te chillen.
Batterij heb ik nog niet hoeven vervangen na 1 jaar. De gongen zitten in stopcontacten.

[Voor 21% gewijzigd door cdoens op 21-03-2021 00:13]

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:25
Kun je niet afkijken bij de buren hoe het daar is gedaan? Of is dit huis one of a kind?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb je ook zo'n gat in de vloer bij het toilet ? :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

Acties:
  • +26Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38
Sport_Life schreef op zondag 21 maart 2021 @ 00:09:
Heb je ook zo'n gat in de vloer bij het toilet ? :P
Een toilet binnen? Wat zijn dat voor nieuwerwetse fratsen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24
Je realiseert je dat het met deze foto letterlijk 1 seconde werk is om de Funda advertentie en dus jouw toekomstige adres te vinden?

Nu weet ik wel dat links van de voordeur de meterkast zit. Daar kun je natuurlijk eenvoudig naar binnen boren en een kabeltje leggen.

Links van de deur is niet de meest logische plek, meestal plaats je de bel aan de kant van de deurklink. Maar het is wel de simpelste optie, en bezoekers komen toch langs die kant aanlopen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:19

krvabo

MATERIALISE!

Normaal gesproken gaat dat met een (schuin?) geboord gat door het kozijn achter het stucwerk door naar de meterkast. De kabel is vergelijkbaar met de bedrading van je speakers en de deurbel doet niet meer dan contact maken tussen de twee draden.

Bij voorkeur de draad in een buisje (formaat van een rietje past ook al) zodat het gips van het stucwerk je draden niet aantast. Dan nog even goed kijken dat je transformator en je deurbel hetzelfde voltage gebruiken. Tegenwoordig is dat eigenlijk allemaal een transformator in je meterkast en geen los ding meer.

Als je alles toch gaat schilderen in de gang kun je dus overwegen om een klein steenbeiteltje een gleuf te hakken waar je een (lang) rietje in kwijt kunt, je beldraad doorheen haalt, en dat weer dicht smeren met muurvuller of iets dergelijks. Je kunt het proberen zonder bescherming om de beldraad, maar als dan over een paar jaar je bel continu overgaat weet je waar het aan ligt :P Bij je deur is het kunst om zo uit te komen met het gat dat je achter een plint valt natuurlijk.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deze draadloze deurbel heeft geen batterijen nodig, het wekt energie op door het indrukken vd knop:
https://www.banggood.com/...warehouse=CN&rmmds=search

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik had zelf exact zelfde probleem met mijn nieuwe woning. Toen heel simpelweg een draadloze deurbel opgehangen van Klikaanklikuit. Kost weinig en werkt prima met als voordeel dat je meerdere ontvangers kunt hebben.

https://klikaanklikuit.nl...-in-draadloze-deurbelset/

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Oke thnx voor jullie reacties! Meerdere goede suggesties waar ik mee aan de slag kan.

Had idd ff niet aan de reverse image-search gedacht, thnx @Xander

Acties:
  • +9Henk 'm!

Anoniem: 310408

jodeltje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 00:19:
Deze draadloze deurbel heeft geen batterijen nodig, het wekt energie op door het indrukken vd knop:
Voordeel is dan ook dat iedereen denkt dat je Blitzwolf heet. En dat is een hele zeer gave naam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

https://www.dejaren30fabr.../mechanische-voordeurbel/

Ik heb deze enige tijd geleden gekocht. Hij is uitstekend te horen, en geen gedoe met batterijen of pairen, en vind ik mooier dan zo’n beige plastic ding.

[Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 21-03-2021 09:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 310408 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:06:
[...]

Voordeel is dan ook dat iedereen denkt dat je Blitzwolf heet. En dat is een hele zeer gave naam.
Off-topic maar ik vind het heel grappig dat er onder jouw post een reactie staat van iemand met een schaap als avatar :+

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

ep667

It doesn't hurt to help

Zou ook iets vergelijkbaars adviseren. Heb dit zelf en ben erg heel tevreden over. Geen kabels trekken, niet prullen met batterijen en is heel betrouwbaar.

EP

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:00

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Kan je niet gewoon aanbellen bij de buren?

You are NIJL-ed!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-05 19:23
Ik heb deze https://www.coolblue.nl/p...draagbare-ontvangers.html.

Bij normaal gebruik vervang je ongeveer een keer per jaar de knoopcel voor de deurbel, en ongeveer een keer per 2 jaar de batterij voor de ontvanger (maar dit dus 2 keer)

Wij werken samen thuis, maar elk op een andere verdieping. We hebben allebei een ontvanger staan, en horen dus allebei prima de deurbel. Ik kan daardoor altijd de pakketjes aannemen (oooh, wacht even :o :o :o :o :o :o )

Acties:
  • +9Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:52
kost je wel weer een stopcontact ik zou dan voor deze gaan

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 13:33
Je kan ook meteen een Ring of een andere merk deurbel nemen dan zie je meteen of er weer zo mafkees van een energie bedrijf of de Jehova getuige voor de deur staat.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26

BazzH

Kei-goed...

Wij hebben zo'n ronde trekknop door de gevel van het huis en dan een ijzerdraadje door de entree naar een antieke koperen bel in de hal.

Maar da's wel een gedoe om aan te leggen hoor. Dan is 1x per jaar het batterijtje van je draadloze deurbel nog niets eens zo gek. :) Moet zeggen dat ik die draadloze deurbel (in ons vorige huis) soms wel mis hoor. Die had een gong in een stopcontact in de woonkamer en dan een mobiele gong op AA batterijen. Ideaal als je achter in de tuin/schuur of op zolder zat bijvoorbeeld.

Think smart........ Act stupid........

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:56
bij elke bouwmarkt heb je voor 2 tientjes een bedrade deurbelset.

draad trekken van geluidskastje naar deur. gaatje door kozijn boren dat de draad erdoor kan.
aan de buitenzijde van het kozijn monteren/aansluiten.

hoe netjes je zelf de draad weg werkt, dat is aan je eigen.
mijn ervaring met draadloze sets zijn een ramp. tegenwoordig een hond die al aanslaat voordat mensen bij de deur zijn :+

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26

BazzH

Kei-goed...

Remond_FRL schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:22:
bij elke bouwmarkt heb je voor 2 tientjes een bedrade deurbelset.

draad trekken van geluidskastje naar deur. gaatje door kozijn boren dat de draad erdoor kan.
aan de buitenzijde van het kozijn monteren/aansluiten.

hoe netjes je zelf de draad weg werkt, dat is aan je eigen.
mijn ervaring met draadloze sets zijn een ramp. tegenwoordig een hond die al aanslaat voordat mensen bij de deur zijn :+
Zo'n hond is gewoon min of meer een draadloze deurbel. Hadden wij vroeger ook 1, een Jack Russel. Die was alleen bedraad tijdens het uitlaten.

Think smart........ Act stupid........

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:35

Aganim

I have a cunning plan..

BazzH schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:09:
[...]

Zo'n hond is gewoon min of meer een draadloze deurbel. Hadden wij vroeger ook 1, een Jack Russel. Die was alleen bedraad tijdens het uitlaten.
Ja, maar die moet je wel een paar keer op een dag op- en ontladen. Dat is nu net waar @sanzut niet op zat te wachten. :+

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:56
Aganim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Ja, maar die moet je wel een paar keer op een dag op- en ontladen. Dat is nu net waar @sanzut niet op zat te wachten. :+
maar onze variant biedt wel weer een iets betere bescherming tegen inbrekers dan die ring-camera's

genoeg off-topic.
even teruggocht, wij hebben ook zo'n klikaanklikuit set gehad. zal 1 uit een eerste serie zijn geweest ofzo, batterijen gingen met geluk 3maand mee. stond er eindelijk iemand aan de deur, wisten we dat niet omdat de batterij leeg was.... :z

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee