Vraag

• wrench68
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
Ik zoek een?
Koptelefoon met active noise cancelling die kan opladen tijdens het luisteren.

Meer info?
Als ik aan het leren ben of kijken naar een serie en de accu is leeg, vind ik dat wel ff balen. Daarom zoek ik een koptelefoon die kan opladen tijdens het luisteren. De Sony WH-1000-XM3 heeft alles in huis wat ik nodig heb, behalve opladen tijdens het luisteren. Diens opvolger, de Sony WH-1000-XM4, daarvan kan ik niet vinden of die dat wel kan.

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro

Vragen
  • Is het mogelijk om genoemde koptelefoons te laten opladen tijdens het luisteren (wellicht zie ik iets over het hoofd)? Zo ja, dan koop ik die.
  • Zo nee, welke koptelefoon, die qua specificaties en kwaliteit vergelijkbaar is met een van de hierboven genoemde koptelefoons, kan wel opladen tijdens het luisteren?

Alle reacties

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-03 10:45
De Shure 50

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
pricewatch: Shure AONIC 50 (Bruin, Zwart)

Deze bedoel je?

Ik heb zelf een xm2. Dit is 1 van de twee dingen die mij storen aan het apparaat. Het andere punt is dat je maar met 1 apparaat tegelijk verbonden kan zijn

[Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 03-04-2021 19:48]

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:44
De Wh-1000xm4 kan het ook niet. Zojuist even getest. Mijn tip zou zijn om hem, net als je telefoon, elke dag op te laden als je hem echt zoveel gebruikt.

• soto
Yes, bij black friday gekocht bij de inmiddels failliet Kijkshop voor Eur270

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Farezz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:48:
De Wh-1000xm4 kan het ook niet. Zojuist even getest. Mijn tip zou zijn om hem, net als je telefoon, elke dag op te laden als je hem echt zoveel gebruikt.
Ik probeer daar met mijn xm2 ook aan te denken, maar dat vergeet je af en toe toch.

Anderzijds; hang hem aan een lader als je naar de wc gaan of koffie gaat halen en dan kan je al gauw weer even door. Hij laadt echt snel weer bij

• soto
Zo.. goede deals nu voor de Shure.

Ik heb meerdere apparaten erop gekoppeld als ik tablet luister en telefoon gaat over dan switcht deze automatisch.

Codec heaven als je Android gebruikt.

Als laden en luisteren echt absolute must zijn is deze goud. Is wel een unit en vouwt niet simpel weg..

[Voor 81% gewijzigd door soto op 03-04-2021 19:57]

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 19:12
is de aux kabel erbij pakken geen optie ?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Honesty

kattenneus!

pedra schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:42:
is de aux kabel erbij pakken geen optie ?
Dan heb je geen anc.
Nooit geweten dat dit niet kan ik gebruik de mijne soms een uurtje per dag en doe hem een keer per paar weken opladen.

festina lente

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06
Waarom per se die eis? Veel koptelefoons gaan 20+ uur mee op accu, en als je 10-15 minuten laadt kan je weer een paar uur luisteren.

In plaats van je in allerlei bochten te wringen, en mogelijk een minder goede koptelefoon te kopen, zou ik gewoon gaan voor de beste koptelefoon voor je budget, en op de koop toenemen dat je eens in de paar maanden misschien even 10 minuten zonder koptelefoon moet doen.

The devil is in the details.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 12:32
De Sony's gaan ruim 20 uur mee op een accu. Dus je kan ze bij wijze van opzetten als je 's morgens uit bed stapt en aan de lader leggen als je 's avonds er weer in kruipt.

Ligt het aan mij of maak je er een probleem van terwijl die er eigenlijk niet is?

Edit: Wat @Hahn dus zegt :+

[Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 03-04-2021 20:51]

• wrench68
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
Hahn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:50:
Waarom per se die eis? Veel koptelefoons gaan 20+ uur mee op accu, en als je 10-15 minuten laadt kan je weer een paar uur luisteren.
@Hahn en @MeltedForest Sorry, maar ik wist niet dat die oplaadtijd zo kort is. Mijn tandenborstel doet er ruim 15 uur over om op te laden, tondeuse ook flink aantal uren, etc. Ik heb die Sony bij een kennis gezien en toevallig uitgetest met oplaadkabel. Zo kwam ik erachter dat die niet kan opladen tijdens het luisteren. De oplaadtijd heb ik niet uitgeprobeerd.

Bedankt voor alle tips!!! Ik denk dat die Sony WH-1000-XM3 toch wel weer interessant wordt als die oplaadtijd zo kort is. Die Shure AONIC 50 moet ik nog vergelijken, maar het wordt in ieder geval een van die 2. Thnx allemaal! :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Nou ik moet zeggen dat ik het ook wel heel vervelend vind dat die bluetooth headsets het net even niet doen als je hem nodig hebt. Ofwel de batterij is op, ofwel de verbinding lukt niet helemaal net als je een meeting in moet. |:( en mijn Sony CH700 heeft zelfs een batterij duur van 35 uur.

Ik weet niet precies wat je usecase is maar je kan ook een koptelefoon of in-ear met draad overwegen. Sommige hebben met een mooi woord "passieve" noise-cancelling, dus zonder electronica. Bijvoorbeeld de Shure SE215 heeft een demping van 37db. Dat is voldoende om een huisgenoot buiten te sluiten ;) De aansluiting naar de in-ears is afneembaar en daardoor is de kabel uitwisselbaar voor verschillende bluetooth oplossingen, waaronder true wireless, dus kan je als ooit een batterij leeg is gewoon de kabel aansluiten en gaan. :)

Of natuurlijk een grote over-ear; ik heb zelf de Beyer Dynamic DT770 Pro, ook die blokkeert heel veel geluid, heeft een kabel dus geen gedoe met een batterij.

Plus, voordeel van een koptelefoon zonder batterij; beter voor het milieu en je hoeft 't niet weg te gooien als de batterij nog maar een paar uur mee gaat.

[Voor 8% gewijzigd door Ramon op 03-04-2021 22:18]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• soto
@wrench68 success als je nog specifiekere vragen hebt t.a.v. Shure Aonic 50, laat maar weten!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA.

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik gebruik nu zo'n twee jaar dagelijks de Sony WH-1000-XM3 en de batterij gaat nu merkbaar achteruit. Dag gaat nog makkelijk, maar moet gewoon wat vaker in de week laden.

Ik ben niet gedisciplineerd in opladen. Toch irriteert het me nooit: een paar minuten laden is genoeg om het tot je volgende pauze uit te zingen. Noise cancelling altijd aan.

Dus.. Ik zou je eis nog eens overwegen. Alleen voor een meeting check ik even hoe vol hij zit, maar een kwartier is dan zat om weer een paar uur vooruit te komen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb https://valco.io/products/vmk20-anc-headphones
en die kan laden en draadloos luisteren tegelijkertijd.
Ik vind het een fijne koptelefoon, als je oren niet al te groot zijn, want de schelpen zijn tamelijk klein.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee