Toon posts:

Alarmsysteem inbrekers laten verjagen of verwarren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.774 views

• Fruitsla
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-06-2021
Ik zou m’n alarmsysteem graag uitbreiden met apparaten die ik op afstand kan activeren om inbrekers te verjagen of verwarren terwijl de politie onderweg is.

Ik heb luide sirenes geïnstalleerd. Een rookgenerator zou geweldig zijn maar is te duur. Traangasgenerators zijn verboden, dus ook geen optie. Flitsende stroboscopen zijn ’s nachts goed maar bij daglicht misschien niet zo nuttig?

Iemand nog suggesties? :-)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een Spot van Boston Dynamics kopen, zwarte pijp van zeg 2 centimeter doorsnee erop monteren zodat het lijkt of er een loop op zit en die conbinatie naar de inbrekers toe laten lopen als het alarm afgaat. Dan zullen ze best gaan rennen.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21
Kneiterharde sirenes binnen en buiten (zodat de buren gewaarschuwd worden) en misschien nog wat blaffende honden geluiden ofzo?!

Een inbreker maak toch überhaupt bij een eerste sirene al rechtsomkeert?

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
Kijk eens Home alone voor inspiratie? :)

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Een handgranaat aan de deur?
Cyriel85 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:46:
Kijk eens Home alone voor inspiratie? :)
Rambo Part I: First Blood heeft ook wel wat. Je weet wel, die scéne dat 'ie het bos in vlucht.

[Voor 81% gewijzigd door Helgie op 20-03-2021 21:48]

Hypocrites must die

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:50
Neem een hond, dan heb je er ook nog zelf plezier aan!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Vrijwel alle effectieve opties zijn verboden.

Afhankelijk van waar je woont is de kans groot dat een luide sirene ook verboden is, dat telt namelijk ook als geluidsoverlast, en als je boven een bepaald volume komt kan het voor gehoorschade zorgen.

Rookgenerator is ook alleen toegestaan als het rook is die je gewoon kan inademen, en die is niet dik genoeg om echt effect te hebben.

Het allerbeste tegen inbrekers is het zichtbaar ophangen van camera's, sensorlampen buiten om het huis heen, netjes met bordjes, en een hond kopen. Weinig inbrekers die bij een huis met een hond gaan inbreken als de buren er geen hebben.

[Voor 23% gewijzigd door Oon op 20-03-2021 21:49]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:43

Me like...

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Enige optie is een mistgenerator voor verwarring imo.

Veel beter nog is inbrekers geen kans te geven. Hek om de tuin, rolluiken plaatsen en noem maar op.

Mistgeneraror is eigenlijk voor het moment dat het eigenlijk al te laat is.

• Fruitsla
een inbreker maak toch überhaupt bij een eerste sirene al rechtsomkeert?
Ik wil vermijden dat hij de sirene stukslaat en nog schade aanricht of spullen meeneemt.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43
Is dit nou echt serieus bedoeld?
Gezien je postcount (2 stuks) denk ik van niet. Hoe wil je een inbreker verwarren dan? De meeste inbrekers zijn gelegenheidsinbrekers (deur/raam niet dicht, hop portemonnee weg). En wat bedoel je met op afstand? En je weet hopelijk dat een alarmsysteem niet direct met politie in contact staat? Hooguit met een beveilingsbedrijf die dan misschien een rondje komt doen.

Anyway, het wordt alweer laat en ik denk niet dat je hier in dit forum wat wijzer gaat worden. Veel plezier met boeven verwarren.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:24
Wat je kan doen, je waardevolle spullen goed opbergen in een kluis. En op de kluis een lastige raadsel/wiskundige formule plaatsen. Daarvan zullen de inbrekers vast in de war raken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Soort escape room maken.
Duidelijk zichtbare kluis, met instructie erbij van:
Code is de som van het aantal balpannen op zolder gedeeld door het aantal traptreden maal etc.. dat houdt ze dan wel even bezig.

Damn @Remy!!!! GMTA :P

[Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-03-2021 23:17]

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 19:21
Koppel je alarmsysteem aan een audiosysteem die opname's van wat pissed-off rotweilers afspeelt.

Kijken of ze dan nog de deur open willen doen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Fruitsla schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Ik wil vermijden dat hij de sirene stukslaat en nog schade aanricht of spullen meeneemt.
Je moet vooral voorkomen dat ze binnen komen. Als ze eenmaal binnen zijn weet je toch niet wat ze gaan doen. Dus buiten juist een camera hangen en zorgen dat het duidelijk is dat je geen goed doelwit bent. Wat jij hier nu wilt gaat je toch niet lukken. Effectieve dingen die ook nog zijn toegestaan zijn er eigenlijk niet. Het enige wat echt werkt is een hond.

[removed]

• martijn141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:11
Zo'n automatische luchtverfrisser of spuitbus-indrukker voorzien van skunk scent spray.
Met een smart schakelaar stroom erop en sprayen maar.

• martijn141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:11
Ik denk trouwens dat de politie een partij is die het minst betrouwbaar is in je plan. Als er een wagen komt kan dat enige tijd duren.

Als je automatisch een datingprofiel aanmaakt als mooie dame of heer op zoek naar sportschooltypes en in het eerste bericht je adres geeft; heb je een hoge kans op verwarring.

• Fruitsla
jan-marten schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:07:
Is dit nou echt serieus bedoeld?
Gezien je postcount (2 stuks) denk ik van niet. Hoe wil je een inbreker verwarren dan? De meeste inbrekers zijn gelegenheidsinbrekers (deur/raam niet dicht, hop portemonnee weg). En wat bedoel je met op afstand? En je weet hopelijk dat een alarmsysteem niet direct met politie in contact staat? Hooguit met een beveilingsbedrijf die dan misschien een rondje komt doen.

Anyway, het wordt alweer laat en ik denk niet dat je hier in dit forum wat wijzer gaat worden. Veel plezier met boeven verwarren.
Dit is serieus bedoeld.

Er is ooit bij mij ingebroken en ze hebben het hele huis overhoop gegooid, schade aangericht dit niet gemakkelijk te herstellen was, gesloten deuren opengebroken, enz. Allerlei kleine electronica gestolen, laptops, enz.We woonden nochtans niet sjiek, we hebben waarschijnlijk gewoon pech gehad.

Ik heb een modern alarmsysteem geïnstalleerd. Ik kan het op een bewakingsbedrijf laten aansluiten, maar die vaste kosten wil ik liever niet. Ik doe het gewoon zelf: als er iets gedetecteerd wordt, krijg ik een alarmmelding op m'n smarthone en dan kan ik via de camera kan kijken of er sporen van braak of personen zichtbaar zijn. Omdat je niet weet hoelang de politie erover doet en omdat de schade ondertussen kan toenemen (of ze kunnen rustig inladen en vertrekken), wil ik m'n uitbreidbaar alarmsysteem gebruiken om vanaf m'n smartphone en na checken of het geen vals alarm is, een luide sirene en eventueel nog andere toestellen inschakelen (het alarmsysteem heeft daar mogelijkheden genoeg voor). Zodat ze in ieder geval ophouden waarmee ze bezig zijn en eventueel opkrassen met achterlating van veel sporen.
Behalve erg dure rookmachines heb ik online nog niet veel opties gevonden.

Ik had ook elders gepost en daar kreeg ik een mooie tip: Inferno Intenso. Dat is een apparaat dat een afgrijselijk lawaai veroorzaakt dat echter volgens de website van de constructeur niet schadelijk zou zijn voor het menselijk gehoor. Als die claim klopt, klinkt dat niet slecht.

[Voor 10% gewijzigd door Fruitsla op 21-03-2021 03:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
Je moet zorgen dat de inbrekers makkelijk kunnen binnenkomen, maar niet meer naar buiten! Dan kan je lachen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46
Kun je je geld niet beter besteden aan dingen die een inbraak voorkomen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:05
Niet eens automatische doorschakeling, want te duur? Als je zo bang bent, zou ik daar mee beginnen. Kan me niet voorstellen dat je altijd 24/7 bij je telefoon bent om snel te handelen. Dieven zijn vask slechte enkele minuten binnen. Kans dat jij de door jou eventueel aangekochte maatregelen (rookbommen, hakmessen, slingerende boomstammen) dan ook nog tijdelijk activeert (binnen die twee minuten dat de dieven binnen zijn) lijkt me nog zeer beperkt.

Als je echt all-in wilt: drukmatten in de tuin rond het huis leggen, met grote schijnwerperd vanaf het huis naar de tuin gericht, en binnen rotweiler zetten. Zodra de drukmat wat registreert, lampen aan, en slot van rotweilerkooi open

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 07:20
Beste optie is om een sloot rondom je huis te graven met een automatische hangbrug. Wat piranha's erin en klaar!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 13:43
@Fruitsla Thanks voor je heldere verhaal. Het is gewoon niet prettig als er ooit is ingebroken.

Ik ga mee met de suggestie van redwing, zorg ervoor dat jouw woning niet interessant is om in te breken. Voor een paar honderd euro koop je anti-inbraakprofielen. Die zijn goed zichtbaar voor inbrekers en voorkomen mogelijk pogingen. Ook oude sloten (zonder keurmerk) vervangen met 2 of 3 sterren met anti-kerntrek beslag is een goede zet.

Zoek misschien ook een goede verzekering op die, in combinatie met alarmsysteem en goede inbraakbeveiliging, een goede dekking biedt.

En misschien, maar dat laat ik aan jou over, zoek iemand om hier over te praten. Als je hier echt last van hebt lijkt me echt super vervelend en kan geen enkel alarmsysteem of inbraakprofiel je hierbij helpen. Proberen het zelf te relativeren lukt dan niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

Honesty

kattenneus!

Bij mij ook weleens ingebroken en dan denk je daarna ook wel even aan wat allemaal kan en mag. Volgens mij heb je het meeste aan een kluis en een goede verzekering.
Verder als je op een spijkerbed slaapt die toevallig achter een raam staat is dat toch niet verboden?

festina lente

• Part
  • Laatst online: 21:23

Part

Helemaal niets.....

Honesty schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:51:
Bij mij ook weleens ingebroken en dan denk je daarna ook wel even aan wat allemaal kan en mag. Volgens mij heb je het meeste aan een kluis en een goede verzekering.
Verder als je op een spijkerbed slaapt die toevallig achter een raam staat is dat toch niet verboden?
Doet mij een beetje denken aan dit bericht:
https://www.rtlnieuws.nl/...-agent-scherven-ongedeerd
Hier heeft een vrouw rechtopstaande glasscherven onder het kruipluik gezet met een mat er over
De agent die naar binnen stapte viel er in en stapte gelukkig net tussen de glasscherven in en er niet op.

Ik denk dat de vrouw een zware straf tegemoet ziet.

Ga er altijd van uit dat het ook een kind kan zijn die binnen stapt of ergens overheen klimt.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Dacuuu schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:08:
Je moet zorgen dat de inbrekers makkelijk kunnen binnenkomen, maar niet meer naar buiten! Dan kan je lachen!
Ik zie niet echt in wat daar grappig aan is ... . Buiten geraken doen ze wel hoor, tenzij jij van je huis een gevangenis hebt gemaakt met voor elke potentiëel opening hekwerk.

Toen ik zelf zowat 15 jaar terug begon aan de bouw van mijn eigen woning ben ik wat onderzoek gaan doen en iets wat regelmatig terugkwam was dat de meeste inbrekers woningen negeren waarvan ze denken dat er een alarminstallatie aanwezig is. Binnen in huis bij mij is er dan ook een zeer eenvoudige installatie geplaatst en tegen de buitengevel, buiten bereik, een lege kast van een buitensirene. Leeg, omdat ik geen zin heb in de jaarlijkse verplichte controle van het systeem die in België verplicht is als je systeem in staat is om iemand extern in te lichten als er wordt ingebroken.

Maar als een inbreker koste wat het kost bij jouw wenst in te breken, dan gaat een alarminstallatie ook niet helpen en een melding naar buitenaf is dan ook vaak niet zinvol want een te lange responsetijd. Een professional is op minder dan 5 minuten door je woning geweest en heeft dan al veel kostbaars meegenomen op die enkele minuten. Zij weten goed genoeg waar ze moeten kijken voor kostbare bezittingen.

Vergeet ook niet dat van zodra jij begint met zulke dingen te activeren, de kans groot is dat de dieven zo snel mogelijk op de vlucht slaan met de buit die ze al hebben. En de grootste schade is op dat moment vaak al aangericht. Maar je ontneemt de politie zo wel de kans om ze op heterdaad te betrappen.

Enkele jaren terug heeft mijn vader de politie gebeld omdat hij al enkele keren een verdacht groepje mensen door de wijk zag gaan en terwijl hij hen gadesloeg zag hij op een gegeven moment 2 mensen naar achter gaan bij 1 van de woningen terwijl de derde vooraan op uitkijk bleef staan. Onmiddelijk de politie gebeld die snel, maar in alle stilte, de toegangswegen naar de wijk blokkeerden om dan op die woning af te gaan. De man op uitkijk is gaan lopen, maar de twee in de woning hebben ze wel kunnen vatten.

Wat je vooral wenst in voorkomen dat men inbreekt. Niet altijd even gemakkelijk en als het dan toch raak is, wil je zo zorgeloos mogelijk verder kunnen gaan. En dan denk ik: zorg dat je een goede verzekering hebt die de financiële schade voor je kan herstellen. De emotionele en psychologische schade die ga je ook niet voorkomen met de oplossingen die jij zoekt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Woon je in een ruitjeshuis?
Zorg dan dat hang- en sluitwerk in ieder geval beter is dan van de buren, gros van de inbrekers in dat soort wijken gaan niet-gericht voor het makkelijkste huis :+

Woon je vrijstaand? Ga dan voor hekken, rolluiken en evt. honden, dat soort huizen liggen vaak uit het zicht en trekken inbrekers in die gericht te werk gaan.

Alarmsystemen en camera's zijn een mooie aanvulling en kúnnen afschrikwekkend werken, maar sommige inbrekers boeit dat niks, helemaal niet als ze minderjarig zijn.

Plus de aanrijtijd van de politie is in veel gebieden minimaal 15 minuten, en van beveiligingsdiensten nog langer: een ruit of deur slopen, wat spullen pakken en wegrennen kost minder tijd.

Booby-traps zijn leuk voor in de film, maar zoals boven aangegeven, je wilt toch niet dat bijv. een brandweerman die jouw huis aan het blussen is terwijl je er niet bent iets overkomt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39
Vanuit mijn werk krijg ik regelmatig dezelfde vraag. Mijn standaard antwoord:

Er zijn in mijn beleving twee soorten inbraken. De gelegenheidsinbraken en de gerichte inbraken.

Voor allebei de types is preventie: Zorg voor zicht. Goede verlichting (met en zonder sensor), geen heg van 3 meter rondom je tuin.

Preventie voor de gelegenheidsinbraken:
Zorg dat dat je betere sloten dan je buren hebt. Sluit je ramen, doe je deur goed op slot. Laat geen waardevolle spullen in het zicht en dergelijke.

Het type inbreker dat specifiek uit is op jouw antieke tafelzilver zal waarschijnlijk wel binnen kunnen komen. Daar werkt een alarm en vertragende maatregelen het beste.

Een hond is altijd top, maar geen garantie. Type 2 inbrekers deinzen er soms niet voor terug een hond uit te schakelen.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
Devilscomrade schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:32:
Beste optie is om een sloot rondom je huis te graven met een automatische hangbrug. Wat piranha's erin en klaar!
Piranha's? Een paar salty's er in!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anton2610 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Piranha's? Een paar salty's er in!
Hij zal dan niet de eerste zijn in Nederland ;)

https://www.nu.nl/binnenl...illen-van-drugsbende.html
....twee krokodillen [knip] die door een Amsterdamse drugsbende werden gebruikt om koffers met geld te bewaken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ten eerste zoek je hiermee al gauw de grens op wat mag en bovendien kijk naar de inbraakveiligheid van je woning, laat daar een passend alarmsysteem voor maken en adviseren.

Voor we verder verzanden in HK reacties zet ik hier een punt achter.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee