• Olivier_6
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-03 22:23
Hallo Tweakers :9!

Ik zit met een probleem, het gaat over 1440p, en dan met name 4k compatible en een zoektocht naar een goede monitor. Ik zal uitleggen wat er aan de hand is:

Ik ben van plan om over een aantal maanden een Playstation 5 te kopen, Maar daar zit 1 probleem bij. De aansluitingen (Displayport 1.2) passen als het goed is niet op de ps5, en er zijn geen transformators beschikbaar van Displayport 1.2 naar Hdmi 2.1 (ps5). Ook is de monitor dan geen 'Upscaler naar 4k'. Ik bedoel daar mee dat er bepaalde monitoren zijn die de ps5 kunnen tricken zodat je toch een 1440p resolutie heb die de ps5 niet ondersteunt. Mijn vraag is daarom ook past een hdmi 2.0(a/b) op de playstation 5 met een hdmi 2.1 aansluiting?

De 2e vraag is dat ik een 1440p monitor zoek die dus, zoals ik al had verwoord de playstation 5 kan tricken om toch een 1440p resolutie te krijgen. Mijn Budget voor die nieuwe monitor is rond de 400, mag net wat meer of minder :-}

• Olivier_6
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-03 22:23
Monitor kan eventueel ook een 4k monitor zijn, dat zal dan wel helaas 60 hertz zijn ivm met budget

• Gateron
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:27

Gateron

Boss of this gym

Waarom zou je Display port willen gebruiken in plaats van HDMI? Ik heb een PS5 aangesloten op een 1440P 144HZ monitor en ik heb geen problemen schaalt gewoon goed uit doos.

4HEad

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:54
Gateron schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:12:
Waarom zou je Display port willen gebruiken in plaats van HDMI? Ik heb een PS5 aangesloten op een 1440P 144HZ monitor en ik heb geen problemen schaalt gewoon goed uit doos.
Mis ik iets? als ik een HDMI kabel op mijn 144hz scherm aansluit, kan ik maximaal 120hz kiezen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ambition88 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 01:34:
[...]

Mis ik iets? als ik een HDMI kabel op mijn 144hz scherm aansluit, kan ik maximaal 120hz kiezen?
Dat klopt, PS5 gaat niet hoger dan 120Hz, maar dat is ook niet waar Gateron op doelde, volgens mij.

The devil is in the details.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:54
Hahn schreef op zondag 21 maart 2021 @ 01:36:
[...]

Dat klopt, PS5 gaat niet hoger dan 120Hz, maar dat is ook niet waar Gateron op doelde, volgens mij.
Ik speel op PC. De reden dat ik DP gebruik is omdat ik via HDMI max 120hz kan instellen, vandaar mijn vraag.

Maar ik snap nu wat je bedoelt ja.

[Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 21-03-2021 01:41]

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2022
De LG27GL850 en 27GN850 voldoen exact aan wat je vraagt :). Zijn beiden nu ook in de aanbieding. Vooral de 27gn850 is een steal nu voor 369 bij bol.

Verschil met de GL850 is dat ie geen usbhub heeft. Panel is wel ietsjes nieuwer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee